W 1998 roku Qvale Automotive kupiła licencję na produkcję i dystrybucję samochodów De Tomaso Mangusta. Samochód produkowany od 2000 do 2001 roku zadziwiał możliwościami metamorfozy – sztywny dach chowa się do bagażnika, zmieniając coupe w wersję targa. Po złożeniu pałąka i tylnej szyby samochód zmienia się w kabriolet. Pod maską pracował 320-konny silnik V6 o pojemności 4,4 litra. Prędkość maksymalna wynosiła 260 km/h.
Włoskie De Tomaso z Modeny kojarzy się głównie z modelem Pantera, należy jednak pamiętać, że jego przodkiem i jednocześnie modelem wyjściowym do produkcji była nieco starsza Mangusta.
Dane techniczne pojazdu:
Prędkość maksymalna: 130mph (208km/h)
0-100km/h: 6,3s
Silnik: V8
Pojemność: 4950 cm3
Skrzynia biegów: 5-biegowa, ręczna
Moc maksymalna: 230hp
Moment maksymalny: 419Nm
Masa: 1325kg
Zużycie paliwa: 23,3 l/100km
U góry Dodge Challenger
Na dole De Tomaso Mangusta
Światła zamknięte razem z grillem w jednym pasie, nieznacznie przesunięte kierunkowskazy, podobny kształt maski i rozstaw kół. De Tomaso niewiele brakuje również do Chryslera 300m, a mi osobiście, choć nie wiem czemu nasuwa sie obraz Dodge Vipera.
Maserati Quattroporte czyli czterodzwiowe Maserati. Jak widać jakbyśmy idiotycznie go nie nazwali, to po włosku pięknie to brzmi. A to już III generacja tego modelu. Poniżej kilka słów o:
II generacja modelu była bestsellerem, sprzedano 2141 egzemplarzy. W 1976 Giorgetto Giugiaro zaprezentował dwa studyjne modele Medici I oraz Medici II zbudowane na platformie Maserati. Maserati wykorzystało nadwozie Giugiaro do stworzenia Quattroporte III. Nowy właściciel Alejandro de Tomaso (tak, to ten słynny pan od De Tomaso - jego własnej firmy robiącej między innymi model Pantera) zadbał o odpowiednio mocny silnik i tylny napęd. W latach 1976 – 1979 oferowano jako 4porte z silnikiem 4.2l V8 o mocy 255 KM i manualną 5-biegową skrzynią biegów. Od 1979 wrócono do wcześniejszej nazwy Quattroporte, oferowano silnik V8 4,9 l o mocy 270 – 282 KM i opcjonalną 3-biegową skrzynią automatyczną. Wyprodukowano również 55 sztuk niezwykle luksusowej odmiany Royale z silnikiem wzmocnionym do 295 KM, którego pierwszy egzemplarz trafił do włoskiego prezydenta Sandro Pertina. Ta wersja często nazywana była włoskim Rolls-Royce′em.