Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Marki > De Tomaso

     

    De Tomaso Pantera Concept –
    7 marca 2014, 15:31 przez arekschab (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    We Włoszech projektanci i konstruktorzy samochodów realizują swoje marzenia. Spójrzmy na Ferrari, Lamborghini, Pagani, Alfa Romeo, Maserati, De Tomaso. Do grupy entuzjastów, którzy stworzyli nie tylko pojazd na czterech kołach dołaczył Luca Mazzanti. Zbudował on bowiem supersamochód zgodnie z własną filozofią. Jest nim Mazzanti Evantra V8. Coupe z 7-litowym motorem ma bardzo charakterystyczne rysy. Auto należy raczej do tych, które może się podobać lub nie. Potężna V-ósemka rozwija aż 701 KM, co pozwala rozpędzić ważącą zaledwie 1300 kg Evantrę do "setki" w 3.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 350 km/h...
    28 lutego 2014, 12:02 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    De Tomaso Pantera –
    22 lutego 2014, 13:52 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mało znane/ zapomniane: Gigliato Aerosa – W 1993 roku japońskie studio stylistyczne Gigliato Design, założone sześć lat wcześniej przez Nobuo Nakamurę, pokazało swój drugi prototyp. Niespełna dwa lata potem podjęto zaawansowane prace nad modyfikacją samochodu i wprowadzeniu go do produkcji. Sportowy pojazd opracowano we współpracy z włoskim Lamborghini, którego inżynierowie odpowiedzialni byli za wszelkie kwestie techniczne, budowę i finalne dopracowanie modelu (wszystko uregulowane pisemną umową). Gotowe auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w Genewie w 1997 roku. Nazwano je imieniem lekkim jak piórko - Aerosa.

Przód i profil auta stylistycznie nawiązywał do włoskich, sportowych aut tamtego okresu - grill i chowane światła od razu przywodzą na myśl Ferrari F355 oraz De Tomaso Guarę. Masywny tył nie wywoływał już żadnych skojarzeń - oryginalnie stylizowany zwraca uwagę przede wszystkim czterema końcówkami układu wydechowego oraz potężnym wylotem powietrza pociętym w kratkę. W wersji gotowej do produkcji cały przód znacznie przemodelowano, odkrywając reflektory, zmieniając kształt grilla i zderzaka a także dodając niewielkie spoilery po bokach. Z tyłu pas świateł zawijający się aż do nadkoli zastąpiono rzędem czterech okrągłych lamp a dwie rury wydechowe z każdej strony zamieniono w jedną o znacznie większej średnicy.

Do napędu Aerosy użyto silnik prosto z amerykańskiego Forda Mustanga. Jednostka V8 umieszczona centralnie napędzała poprzez 5-stopniową, ręczną przekładnię tylną oś. Silnik rozwijał moc 309 koni mechanicznych, choć niektóre źródła mówią też o 330, oraz maksymalny moment obrotowy 407 niutonometrów. Auto ważące tylko 1,3 tony miało osiągać setkę już po 4,9 sekundach, ale rozpędzać się do mało imponujących w tej klasie 261 km/h (F355, z którym miało konkurować osiągało wyniki 4,7 sekundy oraz 295 km/h).

Produkcja auta miała ruszyć w 1998 roku w fabryce Lamborghini. Samochód miał brać udział w wyścigach serii GT na całym globie i conajmniej próbować stanowić poważną konkurencję dla McLarenów F1 GTR oraz Porsche 911 GT1. W przypadku gdyby na torze miało pojawić się także wyścigowe Diablo Aerosa miałaby ustępować mu miejsca i nie startować w tym samym wyścigu. W początku 1998 roku zebrano pierwsze zamówienia a dwuosobowe coupe wyceniono na około 65 tysięcy dolarów. Wkrótce termin rozpoczęcia produkcji przesunięto na rok 1999, na którego początku według pierwotnych założeń samochody miały trafić już do klientów. Według nowego planu auto miało być produkowane w Anglii a następnie importowane przez Gigliato Design do Japonii.

Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem i Aerosa pozostała jedynie prototypem, stworzonym prawdopodobnie tylko w jednym egzemplarzu. Słuch o Gigliato Design także wkrótce zaginął...
    W 1993 roku japońskie studio stylistyczne Gigliato Design, założone sześć lat wcześniej przez Nobuo Nakamurę, pokazało swój drugi prototyp. Niespełna dwa lata potem podjęto zaawansowane prace nad modyfikacją samochodu i wprowadzeniu go do produkcji. Sportowy pojazd opracowano we współpracy z włoskim Lamborghini, którego inżynierowie odpowiedzialni byli za wszelkie kwestie techniczne, budowę i finalne dopracowanie modelu (wszystko uregulowane pisemną umową). Gotowe auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w Genewie w 1997 roku. Nazwano je imieniem lekkim jak piórko - Aerosa.

    Przód i profil auta stylistycznie nawiązywał do włoskich, sportowych aut tamtego okresu - grill i chowane światła od razu przywodzą na myśl Ferrari F355 oraz De Tomaso Guarę. Masywny tył nie wywoływał już żadnych skojarzeń - oryginalnie stylizowany zwraca uwagę przede wszystkim czterema końcówkami układu wydechowego oraz potężnym wylotem powietrza pociętym w kratkę. W wersji gotowej do produkcji cały przód znacznie przemodelowano, odkrywając reflektory, zmieniając kształt grilla i zderzaka a także dodając niewielkie spoilery po bokach. Z tyłu pas świateł zawijający się aż do nadkoli zastąpiono rzędem czterech okrągłych lamp a dwie rury wydechowe z każdej strony zamieniono w jedną o znacznie większej średnicy.

    Do napędu Aerosy użyto silnik prosto z amerykańskiego Forda Mustanga. Jednostka V8 umieszczona centralnie napędzała poprzez 5-stopniową, ręczną przekładnię tylną oś. Silnik rozwijał moc 309 koni mechanicznych, choć niektóre źródła mówią też o 330, oraz maksymalny moment obrotowy 407 niutonometrów. Auto ważące tylko 1,3 tony miało osiągać setkę już po 4,9 sekundach, ale rozpędzać się do mało imponujących w tej klasie 261 km/h (F355, z którym miało konkurować osiągało wyniki 4,7 sekundy oraz 295 km/h).

    Produkcja auta miała ruszyć w 1998 roku w fabryce Lamborghini. Samochód miał brać udział w wyścigach serii GT na całym globie i conajmniej próbować stanowić poważną konkurencję dla McLarenów F1 GTR oraz Porsche 911 GT1. W przypadku gdyby na torze miało pojawić się także wyścigowe Diablo Aerosa miałaby ustępować mu miejsca i nie startować w tym samym wyścigu. W początku 1998 roku zebrano pierwsze zamówienia a dwuosobowe coupe wyceniono na około 65 tysięcy dolarów. Wkrótce termin rozpoczęcia produkcji przesunięto na rok 1999, na którego początku według pierwotnych założeń samochody miały trafić już do klientów. Według nowego planu auto miało być produkowane w Anglii a następnie importowane przez Gigliato Design do Japonii.

    Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem i Aerosa pozostała jedynie prototypem, stworzonym prawdopodobnie tylko w jednym egzemplarzu. Słuch o Gigliato Design także wkrótce zaginął...
    5 lutego 2014, 18:13 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    De Tomaso Pantera 1985 –
    27 grudnia 2013, 1:44 przez Amii (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    De Tomaso Pantera –
    3 grudnia 2013, 19:05 przez szczepek3er (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    De Tomaso Mangusta –
    10 listopada 2013, 22:55 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    '71 De Tomaso Pantera od Ring Brothers – Włoskie, niskonakładowe(z fabryki wyjechało 7260 sztuk), sportowe wozidełko zmodyfikowane przez Ring Brothers.
Przednie światła oraz duże wloty powietrza na masce jednoznacznie kojarzą mi się z Fordem GT, jednakże auto jest bardzo ciekawe oraz dzięki firmie Ring Brothers wygląda bardziej współcześnie.
Jedyne czego nie chcecie oglądać to wnętrze, uwierzcie mi...
    Włoskie, niskonakładowe(z fabryki wyjechało 7260 sztuk), sportowe wozidełko zmodyfikowane przez Ring Brothers.
    Przednie światła oraz duże wloty powietrza na masce jednoznacznie kojarzą mi się z Fordem GT, jednakże auto jest bardzo ciekawe oraz dzięki firmie Ring Brothers wygląda bardziej współcześnie.
    Jedyne czego nie chcecie oglądać to wnętrze, uwierzcie mi...
    8 listopada 2013, 21:39 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    1974 De Tomaso Pantera GTS –
    5 listopada 2013, 19:23 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    De Tomaso Pantera GTS5  '84-'90 –
    4 listopada 2013, 13:03 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj