Marki > Autobianchi
Decyzja jest uzasadniona tym, że w zeszłym roku Lancia sprzedała niecałe 60 tys. samochodów. Z tego aż 80 % aut trafiło właśnie na rynek włoski. Wg najnowszych informacji Ypsilon ma być produkowany do roku 2018 i wszystko wskazuje na to, że właśnie wtedy zupełnie całkowicie pożegnamy się z Lancią.
Obecnie w ofercie producenta znajdziemy 5 różnych modeli – przynajmniej w teorii. Pierwszym z nich jest produkowany w Polskiej fabryce Ypsilon. To już trzecia generacja samochodu. Pierwsza zadebiutowała w roku 1996 i zastąpiła model Y10. Y10 był znowu modelem firmy Autobianchi, należącej do Fiata. Marka została jednak zlikwidowana w roku 1995, a produkcja tego samochodu trafiła do Lancii.
Ponadto w ofercie dostępny jest jeszcze model Delta – również w trzeciej generacji oferowanej od roku 2008. Jest to następca legendarnej wersji zaprojektowanej przez Giugiaro i wprowadzonej do sprzedaży w roku 1979. Najnowszej odmianie Delty – dostępnej tylko z napędem na przód – najbliżej jest jednak do Fiata Bravo, a nie do legendarnej odmiany rajdowej.
Lancia ma w ofercie jeszcze 3 modele: Flavia, Thema oraz Voyager. Jednak w rzeczywistości Flavia to Chrysler 200 z innym znaczkiem, Thema to Chrysler 300, zaś Voyager to Chrysler Town & Country znany w Europie jako Grand Voyager. Nie jest to jednak już istotne bo wszystkie te auta już niebawem całkowicie znikną z oferty.
Ale motoryzacja to nie tylko duży Fiat, mały Fiat, Polonez, BMW, Honda, Impreza, Audi, czy Golf. To także setki innych firm i samochodów. Niektóre nawet nie były na MK, a są ciekawe. Marki, czy modele wymienione powyżej wrzucane są ciągle, wskutek czego MK robi się bardzo monotematyczny. Gdy zbieram materiały na główną dochodzi do tego, ze całą podstronę ciągną się tylko BMW i Hondy. Żeby tylko jedną. Przez kilka stron tak mam. By troszkę rozruszać stronkę poniżej przedstawię listę firm samochodowych, firm tuningowych i bardziej znanych warsztatów) (nie wszystkich, chociaż niektóre już nie istnieją) i źródełko do pięknej strony o samochodach. Możecie się podpierać tymi dwoma wytycznymi i wrzucać naprawdę piękne i wyjątkowe samochody, pokazując całe piękno motoryzacji.
Lista:
Argentyna:
Anasagasti
Crespi
Hispano-Argentina
IAME
IKA
Australia:
Elfin
FPV
Holden
Austria:
Austro-Daimler
Austro-Fiat
Austro-Tatra
Denzel
Felber
KTM
Libelle
Lohner-Porsche
Magna Steyr
Möve
Puch
Steyr-Daimler-Puch
Belgia:
Auto-Mixte
Gillet
Nagant
Pieper
Brazylia:
Agrale
Lobini
TAC
Troller
Defunct
Gurgel
Puma
Kambodża:
Angkor
Kanada:
Bricklin
Derby
Studebaker
China
Chorwacja:
Crobus
DOK-ING
Rimac
Czechy:
Aero
Avia
Kaipan
Praga
Skoda
Tatra
Dania:
Zenvo
Francja:
Aérocarène
Aixam
Alpine
Bollore
Bugatti
Citroen
Exagon
Hommell
Ligier
Matra
Microcar
MDI
Peugeot
PGO
Renault
Venturi
Niemcy:
AC Schnitzer
Adler
AGA
Audi
AWZ
Barkas
Bitter
BMW
Borgward
Büssing
DKW
Glas
Goliath
Gumpert
Hansa
Heinkel
Horch
Lloyd
Maybach
MAN
Mansory
Mercedes-Benz
Multicar
NAG
Neoplan
NSU
Opel
Porsche
Robur
RUF
Simson
Trabant
Volkswagen
Wanderer
Wartburg
Wiesmann
Grecja:
Attica
Indie:
Ashok Leyland
Bajaj
Bharat
Chinkara
DC
Eicher
Escorts
Force
Hero
Hindustan
ICML
Mahindra
Maruti Suzuki
Premier
San
Swaraj
TAFE
Tata
TVS
GM
Honda
Nissan
Royal Enfield
Yamaha
Iran:
Bahman
Iran Khodro
Kish Khodro
MVM
Pars Khodro
SAIPA
Izrael:
AIL
Autocars
Plasan
Włochy:
Abarth
Alfa Romeo
Autobianchi
Cizeta
De Tomaso
DR Motor
Ferrari
Fiat
Intermeccanica
Lamborghini
Lancia
Maserati
Pagani
Siata
Vignale
Japonia:
Acura
Daihatsu
Datsun
Dome
Hino
Honda
Infiniti
Isuzu
Lexus
Mazda
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Scion
Subaru
Suzuki
Toyota
Yamaha
Malezja:
Bufori
Inokom
Naza
Perodua
Proton
Meksyk:
DINA
Italika
Mastretta
Tranvias-Cimex
Vuhl
Defunct
Ramirez
VAM
Monako:
Venturi
Holandia:
DAF
Donkervoort
HB
Spyker
Polska:
Arrinera
FSO
FSM
ZSD Nysa
FSC Star
Jelczańskie Zakłady Samochodowe
Solaris
Neoplan Polska
Rumunia:
Dacia
ROMAN
Defunct
ARO
Oltcit
Rocar
UTB
Rosja:
Avtoframos
GAZ
IZh
Lada
Marussia
Moskwicz
Russo-Balt
UAZ
Yo-Mobile
Zil
ZAZ
Serbia:
FAP
Ikarbus
IMT
Neobus
Zastava
Zoragy
Sri Lanka:
Micro:
Korea Południowa:
Daewoo
Hyundai
Kia
Proto
Samsung
SsangYong
Hiszpania:
Abadal
GTA
Irizar
SEAT
Tauro
Tramontana
Szwecja:
Esther
Koenigsegg
Jösse Car
Saab
Scania
Volvo
Szwajcaria:
Enzmann
Stealth
Sbarro
Tajlandia:
C-FEE
Cherdchai
Devs
Siam V.M.C.
Thai Rung
Turcja:
Anadol
BMC
Guleryuz Karoseri
Hattat
Karsan
Otokar
Otosan
Oyak-Renault
Temsa
Tofaş-Fiat
Turk Traktor
Wielka Brytania:
ABA
AC
Allard
Alvis
Armstrong Siddeley
Ascari
Aston Martin
Austin
Austin-Healey
Briggs automotive company
Bentley
Bristol
British Leyland
Caterham
Daimler
Elva
Ginetta
GKD
Gordon Keeble
Grinnall
Hillman
Humber
Jaguar
Jensen
Jowett
Lanchester
Land Rover
Lister
Lotus
Marcos
McLaren
MG
Mini
Morgan
Morris
Noble
Riley
Rolls Royce
Rover
Singer
Standard
Sunbeam
Triumph
Trojan
TVR
Vauxhall
Wolseley
USA:
Buick
Cadillac
Callaway
Chevrolet
Coda
Chrysler
DeLorean
Detroit Electric
Dodge
E-Z-GO
Falcon
Fisker
Ford
GEM
GMC
Hennessey
Iconic
International Harvester
Lucra
Jeep
Lincoln
Mosler
Navistar
Panoz
Ram
Rossion
Saleen
Tesla
Defunct
Manufaktury w USA:
Adams-Farwell
AMC
Apollo
Arrow
Auburn
Bates
Cord
Crosley
Davis
Duesenberg
Eagle
Edsel
Essex
Frazer
Geo
Graham-Paige
Hummer
Hupmobile
Jeffery
Kaiser
Kissel
Laforza
LaSalle
Locomobile
Marmon
Mercury
Nash
Oldsmobile
Overland
Packard
Pierce-Arrow
Plymouth
Pontiac
Rambler
Regal
REO
Saturn
Stanley
Sterling
Studebaker
Tucker
TH!NK
Willys
Uzbekistan:
GM Uzbekistan
JV MAN Auto – Uzbekistan
SamAvto
Ukraina:
WAZ
Występował jako 2-drzwiowy fastback, 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback i 3-drzwiowe kombi. Napędzany był czterocylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 903 cm³ (47, 45 KM), 1049 cm³ (50 - 70 KM), 1301 cm³ (75 KM) i dieslem o poj. 1301 cm³ (45 KM). Napęd przekazywany był na koła przednie. Fiat 127 zastąpił model 850. Pierwsza generacja produkowana była w latach 1971 - 1977.
W 1977 roku model przeszedł modyfikacje i zmienił nieznacznie wygląd. Zmieniono linię tylnego bocznego okna, zastosowano plastikowe zderzaki, zmieniono pas przedni, maskę silnika i tylne lampy. W 1981 roku model przeszedł kolejne zmiany (pas przedni i tylny) i w tej postaci dotrwał do końca produkcji. Oficjalnie został zastąpiony przez Fiata Uno w 1983 roku. Fiat 127 produkowany był też w Hiszpanii jako Seat 127/Seat Fura i w Brazylii jako Fiat 147 (1976-1986) oraz montowany w Polsce jako Polski Fiat 127p.
Licencja na model 127 (z nadwoziem Autobianchi) została kupiona przez jugosłowiańskie zakłady Zastava, produkujące go do 2008 roku jako Yugo Koral.
‹ pierwsza < 1 2
« poprzednia 1 2 następna »