Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Marki > Aero

     

    Saab 9000 CD  rok produkcji 1988 – Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    4 lipca 2013, 8:44 przez Kabu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    zarchiwizowany
    SAAB-95 AERO – Własny projekt VT - Trochę niedokładny ale jest
    Własny projekt VT - Trochę niedokładny ale jest
    26 kwietnia 2013, 19:54 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    SSC Ultimate Aero EV –
    21 kwietnia 2013, 0:09 przez kinguniomaciunio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    SSC  Ultimate Aero –
    19 kwietnia 2013, 16:11 przez ~mumas | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    SSC Areo Ultimate znów najszybszy – Podczas ustanawiania rekordu 430 km/h model Veyron Super Sport miał dezaktywowany ogranicznik prędkości, co nie miało miejsca w żadnym z 30 sprzedanych egzemplarzy tego superauta. Bugatti tłumaczy się, że jest to spowodowane względami bezpieczeństwa.

Produkcyjne modele potrafią uzyskać maksymalnie 415 km/h więc tytuł najszybszego został modelowi odebrany.

Palmę pierwszeństwa przejmuje teraz model SSC Ultimate Aero, który rozpędził się do 411 km/h, a szanse na bycie najszybszym ma także Venom GT, który niedawno uzyskał 427 km/h.
    Podczas ustanawiania rekordu 430 km/h model Veyron Super Sport miał dezaktywowany ogranicznik prędkości, co nie miało miejsca w żadnym z 30 sprzedanych egzemplarzy tego superauta. Bugatti tłumaczy się, że jest to spowodowane względami bezpieczeństwa.

    Produkcyjne modele potrafią uzyskać maksymalnie 415 km/h więc tytuł najszybszego został modelowi odebrany.

    Palmę pierwszeństwa przejmuje teraz model SSC Ultimate Aero, który rozpędził się do 411 km/h, a szanse na bycie najszybszym ma także Venom GT, który niedawno uzyskał 427 km/h.
    9 kwietnia 2013, 14:21 przez MrFlames (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aero –
    28 lutego 2013, 13:16 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak wszyscy to i ja pokaże swoje autko – SAABolot 9-5,
data urodzenia: 1998r,
serce: 2,3 LPT 170KM
przebieg: 130tys. mil 
Szybkie, zrywne i wygodne auto- ale z duszą męską bo nie lubi cwaniaków na drodze i lubi wypić :) 
W planach na niedaleką przyszłość jest ok. 220KM bo jest to osiągalne niedużym kosztem, oraz zmiana hamulców i zawieszenia na te z wersji Aero. 
Trzymajcie kciuki
    SAABolot 9-5,
    data urodzenia: 1998r,
    serce: 2,3 LPT 170KM
    przebieg: 130tys. mil
    Szybkie, zrywne i wygodne auto- ale z duszą męską bo nie lubi cwaniaków na drodze i lubi wypić :)
    W planach na niedaleką przyszłość jest ok. 220KM bo jest to osiągalne niedużym kosztem, oraz zmiana hamulców i zawieszenia na te z wersji Aero.
    Trzymajcie kciuki
    13 lutego 2013, 14:31 przez Marler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Serce mojego Saaba 93 Aero – Silniczek mojego Saaba 93 Aero 2007r.
    Silniczek mojego Saaba 93 Aero 2007r.
    9 lutego 2013, 13:43 przez ~Adrian | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne