Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Wszędołaz

    Wszędołaz – Fiat 126p z gąsienicami, który może także pływać. Nietypowy pojazd nie został przygotowany z myślą o rekreacyjnych wypadach na bezdroża. Wszędołaza zaprojektowano i zbudowano w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu. Samochód powstał, by ułatwić obserwację linii energetycznych podczas ciężkich zim – informuje tablica przy Wszędołazie, który stanowi ozdobę Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.Gumowe gąsienice są prowadzone przez system metalowych kół, które resorują elementy z motocykla WSK. Silnik, skrzynię biegów oraz półosie napędowe zaadaptowano z Fiata 126p. Moment obrotowy trafia z półosi na tylne koła poprzez przekładnię łańcuchową.
Do prowadzenia pojazdu służy fiatowska kierownica. Zmiana jej położenia nie powoduje jednak skręcenia kół, tylko spowalnia lewą lub prawą gąsienicę. Każda z nich jest hamowana przez osobną pompę hamulcową. System sterowania Wszędołazem umieszczono pod maską.

Pojazd nie bał się także wody. Karoserię wykonano z laminatu epoksydowego. Zapewniała wystarczającą wyporność 600-kilogramowemu Wszędołazowi. W wodzie samochód napędzały dwie pompy wodne, które powstały poprzez zmodyfikowanie starych strażackich pomp. W prezentowanym pojeździe w ruch wprawiają je półosie napędowe.

Wszędołaz został zbudowany w latach 1979-1980. Czerosobowy zespół przygotował tylko jeden pojazd. Zainteresowanych kolejnymi egzemplarzami nie brakowało. Wolę kupna Wszędołaza wyrażali nawet Chińczycy – informują pracownicy szczecińskiego Muzeum Komunikacji i Techniki.
    Fiat 126p z gąsienicami, który może także pływać. Nietypowy pojazd nie został przygotowany z myślą o rekreacyjnych wypadach na bezdroża. Wszędołaza zaprojektowano i zbudowano w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu. Samochód powstał, by ułatwić obserwację linii energetycznych podczas ciężkich zim – informuje tablica przy Wszędołazie, który stanowi ozdobę Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.Gumowe gąsienice są prowadzone przez system metalowych kół, które resorują elementy z motocykla WSK. Silnik, skrzynię biegów oraz półosie napędowe zaadaptowano z Fiata 126p. Moment obrotowy trafia z półosi na tylne koła poprzez przekładnię łańcuchową.
    Do prowadzenia pojazdu służy fiatowska kierownica. Zmiana jej położenia nie powoduje jednak skręcenia kół, tylko spowalnia lewą lub prawą gąsienicę. Każda z nich jest hamowana przez osobną pompę hamulcową. System sterowania Wszędołazem umieszczono pod maską.

    Pojazd nie bał się także wody. Karoserię wykonano z laminatu epoksydowego. Zapewniała wystarczającą wyporność 600-kilogramowemu Wszędołazowi. W wodzie samochód napędzały dwie pompy wodne, które powstały poprzez zmodyfikowanie starych strażackich pomp. W prezentowanym pojeździe w ruch wprawiają je półosie napędowe.

    Wszędołaz został zbudowany w latach 1979-1980. Czerosobowy zespół przygotował tylko jeden pojazd. Zainteresowanych kolejnymi egzemplarzami nie brakowało. Wolę kupna Wszędołaza wyrażali nawet Chińczycy – informują pracownicy szczecińskiego Muzeum Komunikacji i Techniki.
    24 maja 2012, 20:13 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…