Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • BMW M1 1980-1981 (KONKURS)

    BMW M1 1980-1981 (KONKURS) – Za pierwszy model M1, co oznacza pierwszy samochód z centralnym usytuowaniem silnika – mid engine, należałoby uznać eksperymentalny samochód z silnikiem turbodoładowanym, z otwieranymi do góry drzwiami, zbudowany przez BMW w 1971. Gdy w BMW przygotowywano samochód z silnikiem usytuowanym centralnie, homologowany do wyścigów długodystansowych, wybrano właśnie nadwozie z otwieranymi do góry drzwiami. Źródłem napędu był rzędowy silnik sześciocylindrowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i z czterema zaworami na cylinder, którego moc wynosiła 277 KM.

Początkowo samochód miał być budowany przez Lamborghini we Włoszech, ale tam nie poradzono sobie i ostatecznie produkcję rozdzielono: nadwozia z włókna szklanego były wytwarzane przez Transformazione Italiana Resina, rurowe ramy przestrzenne przez Marchesi, ich montaż odbywał się w Ital Design, a zawieszenie i układ napędowy montowała firma Baur w Stuttgarcie. Było to wszystko przyczyną licznych opóźnień i M1 pojawił się dopiero na Salonie Paryskim w 1978 roku. W tym czasie już tylko przez jeden sezon były ważne obowiązujące w wyścigach długodystansowych przepisom, według których samochód był budowany. Samochód ten startował kilka razy w Le Mans, ale tylko jeden występ był godny zapamiętania. Niemieckiemu kierowcy Hansowi Stuckowi udało się raz w czasie deszczu pokazać, jakie możliwości, dzięki wspaniałej kierowalności, miał ten samochód.

Samochody M1 przez jeden sezon startowały w wyścigach „Procar”, towarzyszących wyścigom Grand Prix. Produkcja zakończyła się w roku 1981 po wybudowaniu tylko 450 samochodów. Ta mała liczba sprawiła, że BMW z centralnym silnikiem jest jednym z samochodów najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów.


Osiągi modelu M1:

Przyspieszenie 0-80 km/h: 4,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 13,1 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 13,8 s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 25,4 s
Prędkość maksymalna: 262 km/h
    Za pierwszy model M1, co oznacza pierwszy samochód z centralnym usytuowaniem silnika – mid engine, należałoby uznać eksperymentalny samochód z silnikiem turbodoładowanym, z otwieranymi do góry drzwiami, zbudowany przez BMW w 1971. Gdy w BMW przygotowywano samochód z silnikiem usytuowanym centralnie, homologowany do wyścigów długodystansowych, wybrano właśnie nadwozie z otwieranymi do góry drzwiami. Źródłem napędu był rzędowy silnik sześciocylindrowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i z czterema zaworami na cylinder, którego moc wynosiła 277 KM.

    Początkowo samochód miał być budowany przez Lamborghini we Włoszech, ale tam nie poradzono sobie i ostatecznie produkcję rozdzielono: nadwozia z włókna szklanego były wytwarzane przez Transformazione Italiana Resina, rurowe ramy przestrzenne przez Marchesi, ich montaż odbywał się w Ital Design, a zawieszenie i układ napędowy montowała firma Baur w Stuttgarcie. Było to wszystko przyczyną licznych opóźnień i M1 pojawił się dopiero na Salonie Paryskim w 1978 roku. W tym czasie już tylko przez jeden sezon były ważne obowiązujące w wyścigach długodystansowych przepisom, według których samochód był budowany. Samochód ten startował kilka razy w Le Mans, ale tylko jeden występ był godny zapamiętania. Niemieckiemu kierowcy Hansowi Stuckowi udało się raz w czasie deszczu pokazać, jakie możliwości, dzięki wspaniałej kierowalności, miał ten samochód.

    Samochody M1 przez jeden sezon startowały w wyścigach „Procar”, towarzyszących wyścigom Grand Prix. Produkcja zakończyła się w roku 1981 po wybudowaniu tylko 450 samochodów. Ta mała liczba sprawiła, że BMW z centralnym silnikiem jest jednym z samochodów najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów.


    Osiągi modelu M1:

    Przyspieszenie 0-80 km/h: 4,5 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h: 13,1 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 13,8 s
    Czas przejazdu pierwszego kilometra: 25,4 s
    Prędkość maksymalna: 262 km/h
    12 kwietnia 2012, 20:12 przez folley212 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…