Momencik, trwa przetwarzanie danych
Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Przykładowo silnik VTEC Hondy o pojemności skokowej 1,6 l rozwija moc maksymalną 160 KM, podczas gdy w wersji z konwencjonalnym rozrządem ma moc 125 KM. Jednak silniki te różnią się nie tylko mocą, ale i charakterystyką pracy. Jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowana do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność.
Zasadza działania http://www.civic4g.pl/portal/images/stories/main/vtec/vtec_111.gif
10 lutego 2013, 11:46
przez
Leon159
(
PW)
|
Skomentuj (6)
Zobacz następny
Komentarze