Obserwacja światła do skrętu w lewo. Czy 5 minut to normalne? A 10? Często spotykacie takie sytuacje? Tu nagrywka z chodnika, ale miałem też okazję postać tam trochę autem.
Samochód ten to 1700-konna, 4-osobowa hybryda z 3-cylindrowym, podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. Silnik produkuje prawie 600 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego dochodzą 3 silniki elektryczne. Po jednym na jedno koło z tyłu i trzeci przy wale korbowym silnika spalinowego. Łączna moc układu to 1727 KM i 3500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystko to sprawia, że samochód pierwszą setkę osiaga po 1.9 sekundy, a prędkościomierz zatrzymuje się na wartości 400 km/h. Producent twierdzi, że najlepiej tankować do Gemery etanol albo metanol, ponieważ wtedy szwedzkie mega-GT jest tak samo ekologiczne, jak bezemisyjny samochód elektryczny. Zanim jednak te nowoczesne paliwa nie będą popularniejsze, w ostateczności może być bezołowiowa.
W naszej pracy zdarzają się przypadki, gdzie klienci wysyłają do nas konwertery sprzęgła, przy okazji innych remontów. Tak miało być i tym razem. Jednak już po otwarciu paczki, olej jaki wylał się z konwertera nie napawał nas optymizmem. Klient twierdził że samochód do tej pory jeździł bardzo dobrze i to co mówimy jest wręcz niemożliwe. Jak zakończyła się ta historia? O tym dowiecie się z materiału
Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 roku tuż przed prezentacją przed publiczością na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona – utytułowanego monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
Silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1479 KM rozpędza samochód do 100 km/h w czasie 2,5 sekundy, z kolei 200 km/h osiąga po 6,5 sekundach przy mocy przenoszonej na 4 koła. Chrion w podstawowym wariancie jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do elektronicznie ograniczonych 420 km/h, posiadając przy tym techniczne możliwości do osiągnięcia 463 km/h - ogranicza to jednak m.in. fabryczne ogumienie.
Porównanie rzeczywistości z wirtualnym światem - czy jest to możliwe i miarodajne?
Jeśli odwzoruje się każdy detal samochodu (napęd, zawieszenie, geometrię, wagę, warunki pogodowe) to na prawdę można uzyskać idealne warunki do treningu.
Po ogromnym sukcesie adaptacji własnego auta gdy w grze wykręciłem czas 1:58.538 to jadąc kilka dni później na zawody wykręciłem czas 1:58.478. Niemal identycznie!
Na nagraniu natomiast jest drugi samochód, który jest w trakcie adaptacji (prawdopodobnie pomiar z hamowni był bardzo optymistyczny i auto w grze zdecydowanie lepiej przyspiesza powyżej 170km/h).
Komentarze