GR Corolla - nowy hit Toyoty?
GR Corolla powstała na bazie Corolli w wersji hatchback, którą to wersję zmodyfikowano pod kątem właściwości jezdnych i osiągów. Samochód poszerzono i dodano mu sporo drapieżności i taka sylwetka naprawdę może się podobać.
Tył z potrójną końcówką wydechu ma poprawiać osiągi silnika i sprawiać, by ktoś, kto chce się zmierzyć z tatusiowatą Corollą najpierw się dobrze dwa razy zastanowił, czy warto... Po co ta trzecia rura? A zapytajcie właściciela Ferrari F40, będzie wiedział. Sprężarka ma zawór wastegate, który upuszcza nadmiar spalin właśnie do środkowego wydechu. A to bardzo poprawia osiągi auta.
Zresztą co tu dużo pisać - tył wzbudza szacunek. Pokazuje sportowy charakter samochodu.
Jeszcze rzut oka na tył
Sylwetka pojazdu z każdej strony jest bardzo agresywna i od razu widać, że mamy tutaj do czynienia ze sportowym autem, z którym nie warto zadzierać.
Jeszcze rzut oka na bok samochodu. Naprawdę taka Corolla mi się baaaaardzo ale to bardzo podoba. GR Corolla została zaprojektowana na platformie TNGA Corolli Hatchback, która już wyjściowo zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne, nisko położony środek ciężkości i sztywność konstrukcji. Duży rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sportowej odmiany Corolli jeszcze bardziej zwiększa stabilność auta podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością i poprawia kontrolę nad autem. Z przodu odległość między kołami wzrosła o 60 mm, a rozstaw tylnych kół jest większy o 85 mm. Bardzo wysoka sztywność nadwozia to wynik zastosowania platformy TNGA (do budowy której wykorzystywana jest między innymi wysokowytrzymała stal) oraz montażu na specjalnej linii produkcyjnej GR w fabryce Toyota Motomachi. Dodatkowo auto otrzymało wzmocnienia konstrukcji z tyłu między nadkolami, pod podłogą i przed zbiornikiem paliwa. Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włóknem węglowym formowanych w procesie SMC (sheet molding compound), który zapewnia dużą łatwość w nadawaniu optymalnej formy i przyczynia się nie tylko do zwiększenia sztywności, ale także do zmniejszenia masy.
Dach samochodu został wykonany z włókna węglowego celem uzyskania jak najniższego środka ciężkości.
Komentarze