Tuning BMW E92 - Jak to robić dobrze
BMW E92 przez wielu jest uważane za najdoskonalszego przedstawiciela rodziny M3. To w dużej mierze zasługa wolnossącego 4.0 V8, no bo kto nie kocha V8?
Tuning BMW E92 - Jak to robić dobrze
Silnik S65B40 jest pochodną 10-cylindrowego motoru S65B50. Skoro kluczowe elementy obu jednostek są analogiczne, przekładka teoretycznie powinna być możliwa.
Alpha-N Performance spróbowało wyposażyć M3 E92 w silnik 5.0 V10 z M5. Pasował. A gdyby pójść krok dalej i zwiększyć jego pojemność? Również ta operacja zakończyła się powodzeniem. Uzyskano 5,8 litra.
Tuning BMW E92 - Jak to robić dobrze
Po wystrojeniu elektroniki pomiar na hamowni wskazał, że silnik generuje 640 KM. Pamiętajcie, że to nadal jest wolnossące V10. Nie dość, że to V10 od początku miała genialną reakcję na gaz, teraz pewnie ta reakcja jest zabójcza.
Tuning BMW E92 - Jak to robić dobrze
Oczywiście firma Alpha-N Performance nie poszła po łebkach. BMW dostało nowe gwintowane zawieszenie raz koła w rozmiarach 265/35 R19 i 305/35 R19 z oponami Dunlop Sport Maxx GT. Oczywiście hamulce pomimo, że są bardzo dobre, zostały zmienione na jeszcze większe i bardziej wydajne.
Jest to o układ złożony z 6-tłoczkowych zacisków i 380-milimetrowych tarcz dla przedniej osi oraz 4-tłoczkowych zacisków i tarcz o średnicy 355 mm na tył.
Tuning BMW E92 - Jak to robić dobrze
Karoserię obłożono pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego. Zmianie uległy oba zderzaki, dyfuzory pod nimi oraz przednie i tylne błotniki.
Wnętrze jest kwestią gustu. Totalne nie w moim stylu. Ja bym tutaj widział żółte akcenty typu przeszycia na skórze i kierownicy, złożone z satynowym wnętrzem zlewającym się z alcantarą i masą karbonu.
Komentarze