Audi RS5 w wersji sportback
RS5 Sportback to nowość w ofercie Audi, która debiutuje właśnie na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku.
profilu samochód wyróżnia się zwiększonym rozstawem osi, krótkimi zwisami i długą maską, a z przodu szeroką atrapą chłodnicy o strukturze plastra miodu. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora, układu wydechowego z owalnymi końcówkami oraz niewielkiego spojlera na klapie bagażnika. W standardzie są koła o średnicy 19 cali, ale w opcji dostępne są też felgi 20-calowe.
Audi RS5 w wersji sportback
Sześciocylindrowa jednostka TFSI o pojemności 2,9 litra generuje moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Każda z dwóch turbosprężarek jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.
Napęd quattro wyposażony jest w międzyosiowy mechanizm różnicowy, który rozdziela siły napędowe między osiami w stosunku 40:60.
Audi RS5 w wersji sportback
Bogato wyposażone wnętrze utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób.
Dodatkowy ekran RS wyświetla informacje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy.
Audi RS5 w wersji sportback
Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, zapewnia podwyższony komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie sprawia, że auto jest zawieszone o 7 mm niżej niż S5 Sportback. Audi Sport oferuje również zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) i ceramicznymi hamulcami.
Komentarze