RUF CTR Yellowbird był supersamochodem produkowanym przez niemiecką firmę RUF, skonstruowanym z myślą o walce z Ferrari F40 wówczas najszybszym samochodem na świecie w 1987r, który ten tytuł odebrał konkurencyjnemu Porsche 959. Omawiany samochód po raz pierwszy został zaprezentowany w końcu 1987 na Geneva Motor Show w Szwajcarii i wzbudził ogólny zachwyt publiczności.
Natomiast wersja CTR Cabrio została zaprezentowana 3 lata później, w 1990. Posiadała ten sam silnik co wersja Coupe i była wówczas najszybszym autem na rynku bez dachu. Do dzisiaj jest jednym z najszybszych samochodów typu cabrio (337 km/h). CTR zebrał także dobre oceny od dziennikarzy. Jako jeden z pierwszych samochodów na świecie miał tak duże tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm, co przełożyło się na krótką drogę hamowania. Ponadto był jednym z lepiej prowadzących się aut, które miały cokolwiek wspólnego z firmą Porsche.
Bezpośrednim następcą modelu CTR Yellowbird był Ruf CTR2. Cel jaki zakładano budując go, a więc pokonanie F40, został zrealizowany.
12 zaworowy, 6 cylindrowy silnik typu Boxer (jak na Porsche przystało) o pojemności 3.4L dysponował mocą 469KM i momentem 553Nm przy 5500 obr/min. Zapewnić to mogły 2 turbosprężarki i 2 intercoolery.
Samochód przy wadze niespełna 1170kg osiągał maksymalną prędkość wynoszącą 339 km/h przy czym przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało mu równe 4s.
Na koniec okrążenie tego małego potworka na słynnym torze Nürburgring i mordercza walka kierowcy z nadsterownością auta.
Komentarze