I generacja (1940-41).
Pierwsza generacja serii 62 została wprowadzona do produkcji jako rocznik 1940. Oparto ją na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Buick Roadmaster i Super, Oldsmobile Series 90 oraz Pontiac Torpedo. Do napędu służyła jednostka V8 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.Pojazd dostępny był jako: 2-drzwiowe coupé, 4-drzwiowy sedan oraz 2- i 4-drzwiowy kabriolet.
II generacja (1942-47)
Druga generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1942. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body którą wykorzystywały także pojazdy: Cadillac Sixty Special, Buick Super i Roadmaster oraz Oldsmobile 98. Do napędu wciąż służył silnik V8 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
III generacja (1948-53)
Trzecia generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1948. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5,4 i 5,7 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Wersję Cadillac Series 62 Coupe de Ville wprowadzono pod koniec 1949 roku, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 2-drzwiowego coupé. Był to razem z modelami: Roadmaster Riviera i 98 Holiday pierwszy hardtop coupé pozbawiony środkowych słupków w nadwoziu. Najbardziej luksusową odmianą kabrioletu był produkowany w 1953 roku wariant Eldorado.
IV generacja (1954-56)
Czwarta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1954. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu wciąż służyły silnik V8 5,4 i 6,0 l, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic.
Dla rocznika 1956 przygotowano nową wersję – Series 62 Sedan de Ville, pierwszy 4-drzwiowy hardtop sedan Cadillaca. Podobnie jak Coupe de Ville, była to droższa i bardziej luksusowa wersja standardowego 4-drzwiowego sedana Series 62. Nowy pojazd sprzedawał się o wiele lepiej niż uboższy 4-drzwiowy odpowiednik. Z tego powodu serie Coupe de Ville i Sedan de Ville od 1959 roku produkowane były jako osobne modele rodziny Series 6300, w 1964 dołączył do niej 2-drzwiowy kabriolet De Ville.
V generacja (1957-58)
Piąta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1957. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu użyto silnika V8 6.0, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic.
Samochód dostępny był w kilku wersjach nadwoziowych: 2- i 4-drzwiowy hardtop oraz 2-drzwiowy kabriolet.
VI generacja (1959-60)
Szósta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1959. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu użyto nowego silnika V8 6.4, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową automatyczną skrzynię biegów Hydramatic.
W 1959 roku seria 62 została przemianowana na Series 6200. De Ville oraz 2-drzwiowy Eldorado został wydzielony z serii 62 do odrębnych Series 6300 i Series 6400.
VII generacja (1961-64)
Szósta generacja serii 62 trafiła na rynek jako rocznik 1961. Wciąż opierała się na płycie podłogowej GM C-body. Do napędu używano silników V8 6.4 i 7.0, moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3- lub 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Komentarze