W swoich czasach, mógł to być rasowy, japoński hot-hatchback. Jest z tego samego okresu co np. VW Golf MK1 GTI (druga połowa lat 70), jednak Starlet posiada napęd na tył i mniejszą masę (o około 100 kg). Sprzedawana była na całym świecie, jako 3/5-drzwiowy hatchbach oraz 3/5-drzwiowe kombi.
Szkoda, że zabrakło jej mocnej wersji silnikowej. W tamtych czasach, Toyota miała np. 1.6L 115 KM, taka jednostka załatwiłaby sprawę. Najmocniejsza, fabryczna opcja Starlet KP6, to 1.3L i 72 KM. Samochód jednak znalazł zastosowanie szczególnie w japońskich wyścigach, tam w latach 70/80, pod maskę lądował wolnossący 1.3L o mocy... 180KM!!
Dzisiaj Starlet KP6 to raczej rzadko spotykany klasyk. Z racji swoich korzeni, przeznaczenia i posiadanego napędu, ceny za ten samochód są dość wysokie i nie będą już mniejsze. W Japonii do dziś odbywają się wyścigi klasyków TS CUP z wykorzystaniem Starlet KP6, która staje tam naprzeciwko swojego głównego rywala z lat 70/80, czyli Nissana Sunny.
Komentarze