W listopadzie 1968 roku przedstawicielom międzynarodowej prasy zebranym w Hockenheim zaprezentowano nowe modele coupe 250C i 250CE. Modele te dopełniały serię produkcyjną oznaczoną jako W114/115. Po raz pierwszy modele klasy średniej zostały zaprezentowane w wersji nadwoziowej coupe. Techniczną podstawą samochodu był nowo zaprojektowany sedan serii W114/115. Biorąc pod uwagę podwozie, moc i konstrukcję, coupe mocno przypominało sedana w wersji 250 - do pierwszego słupka oba modele były identyczne. Różnice zaczynały się od pierwszego słupka: coupe miało bardziej płaską przednią szybę, o 45 mm niższy dach w porównaniu do sedana i oczywiście był to samochód dwudrzwiowy. Szyby boczne były pozbawione ram i były całkowicie chowane. Brak drugiego słupka i duża przestrzeń po schowaniu bocznych szyb, zmieniały samochód w prawdziwego hardtopa.
Komentarze