Honda wprowadza w Japonii sportową odmianą sześciomiejscowego modelu Jade z najnowszym silnikiem benzynowym VTEC Turbo.
Konstruktorzy Hondy wzięli silnik o pojemności 1,5 litra i włożyli w niego to co najlepsze, czyli połączenie zmiennych faz rozrządu i turbo. W ten sposób osiągnięto 150KM i 203Nm. Mało i nie mało tak na prawdę, wg inżynierów jednostka ta odpowiada mocą wolnossącym 2,4 litra, z zachowaniem spalania standardowego 1,5.
Silnik współpracuje z nową przekładnią CVT oferującą kierowcy możliwość zmiany „symulowanych” biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
Ale to nie wszystkie zmiany jakich dokonano w tym modelu. Usztywniono dość pokaźnie zawieszenie (względem wersji hybrydowej 15% przód, 20% tył), oraz dołożono system Agile Handling Assist (AHA), który optymalizuje osiągi poprzez elektroniczne sterowanie układem hamulcowym.
To wszystko można znaleźć w rodzinnym, sześciomiejscowym vanie.
Czym jeszcze wyróżnia się zmodernizowany van Hondy? Przede wszystkim zmodernizowaną osłoną chłodnicy, przyciemnionymi lampami przeciwmgielnymi oraz 17-calowymi obręczami kół. Wewnątrz zastosowano z kolei specjalną tapicerkę siedzeń (w kolorze czarnym i brązowym do wyboru) oraz skórzane koło kierownicy. Całość uzupełniają czerwone przeszycia foteli (w wersji z czarną tapicerką) oraz sportowe pedały.
Ten znaczek na klapie Hondy można zobaczyć w Japonii już za 2 530 000 jenów, w przeliczeniu daje to 18 670 euro.
Komentarze