Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Tarpan 235

    Tarpan 235 – Na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, na rynek polski wszedł "samochód dla wsi", jakim był Tarpan produkowany w Zakładzie Samochodów Rolniczych (ZSR) w Antoninku koło Poznania. Samochód ulegał stopniowym modyfikacjom, w miarę napływu informacji od użytkowników oraz wyników kolejnych badań. Planowano wdrożenie do produkcji wersji z napędem na 4 koła. Nowo konstruowane podwozie, miało umożliwić montaż zarówno nadwozi Tarpana, jak i Żuka, Nysy tudzież jeszcze innego oraz układu napędowego tak na jedną jak i na dwie osie. Początkowo zamierzano zbudować prototyp z napdem na 2 koła, a późniek "dołożyć" napęd na dwa kolejne.
W połowe roku 1975 po przekształceniu ZSR w FSR (Fabryka Samochodów Rolniczych), prace nad nowym Tarpanem ruszyły "pełna parą". Rok później, w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot) rozpoczęły sie testy prototypu Tarpana 235, posiadającego napęd na jedną oś. Samochód Tarpan 235 zaprezentowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1978 roku. Opracowano nową konstrukcję ramy nośnej oraz nowe zależne zawieszenie kół przednich. Sztywna belka osi wsparta została na dwóch wzdłużnych resorach piórowych. Rozstaw kół przednich zwiększono 0 95 mm. Zmiany objęty również wygląd zewnętrzny pojazdu. Samochód otrzymał nową atrapę, inny kształt błotników przednich i pokrywy silnika, nową szybę przednią oraz nowy zderzak przedni, w którym zamocowano lampy kierunkowskazów od PF 126p. Z tego samochodu przejęto także lampy kierunkowskazów bocznych i klamki zewnętrzne. Z tyłu nadwozia zamocowano zderzaki narożnikowe.
    Na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, na rynek polski wszedł "samochód dla wsi", jakim był Tarpan produkowany w Zakładzie Samochodów Rolniczych (ZSR) w Antoninku koło Poznania. Samochód ulegał stopniowym modyfikacjom, w miarę napływu informacji od użytkowników oraz wyników kolejnych badań. Planowano wdrożenie do produkcji wersji z napędem na 4 koła. Nowo konstruowane podwozie, miało umożliwić montaż zarówno nadwozi Tarpana, jak i Żuka, Nysy tudzież jeszcze innego oraz układu napędowego tak na jedną jak i na dwie osie. Początkowo zamierzano zbudować prototyp z napdem na 2 koła, a późniek "dołożyć" napęd na dwa kolejne.
    W połowe roku 1975 po przekształceniu ZSR w FSR (Fabryka Samochodów Rolniczych), prace nad nowym Tarpanem ruszyły "pełna parą". Rok później, w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot) rozpoczęły sie testy prototypu Tarpana 235, posiadającego napęd na jedną oś. Samochód Tarpan 235 zaprezentowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1978 roku. Opracowano nową konstrukcję ramy nośnej oraz nowe zależne zawieszenie kół przednich. Sztywna belka osi wsparta została na dwóch wzdłużnych resorach piórowych. Rozstaw kół przednich zwiększono 0 95 mm. Zmiany objęty również wygląd zewnętrzny pojazdu. Samochód otrzymał nową atrapę, inny kształt błotników przednich i pokrywy silnika, nową szybę przednią oraz nowy zderzak przedni, w którym zamocowano lampy kierunkowskazów od PF 126p. Z tego samochodu przejęto także lampy kierunkowskazów bocznych i klamki zewnętrzne. Z tyłu nadwozia zamocowano zderzaki narożnikowe.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…