Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • PZInż. Typ 405 - Polskie V8

    PZInż. Typ 405 - Polskie V8 – Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.
    Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…