Zaprezentowane jesienią 1988 roku V8 było pierwszym Audi napędzanym widlastą "ósemką".
Choć swym wyglądem mocno przypominał Audi 100 i 200, zawierał w sobie dużo więcej. Wszystko czego oczekiwali nabywcy limuzyn klasy premium.
środku? Między innymi dwie poduszki powietrzne, ABS, ogrzewanie postojowe, elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem, elektryczną regulację foteli z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem, elektryczne sterowanie szyberdachu, domykanie szyb oraz szyberdachu z pilota, funkcję automatycznego przestawiania lusterek podczas cofania oraz telefon satelitarny, system alarmowy, klimatyzację automatyczną, tempomat, 8-głośnikowy system audio firmy Bose, podgrzewane dysze spryskiwaczy.
W 1990 roku do oferty dołączyła wersja przedłużona, Lang.
Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Pierwsza wersja silnika V8, miała pojemność 3.6 litra i dysponowała mocą 250KM i 340Nm. Napęd przekazywany był za pomocą 5 biegowej skrzyni manualnej lub 4 biegowej automatycznej. Do setki, w wersji z manualną skrzynią, rozpędzało się w 7.6s, a prędkość maksymalna wynosiła 244km/h. Automat pozwalał rozpędzić się do 100km/h w czasie 9.5 sekundy oraz osiągnąć Vmax 232km/h.
W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na baradziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280KM oraz 400Nm.
Silnik ten sprzężony był ze skrzynią automatyczną 4 biegową i 5 lub 6 biegową skrzynią manualną. Automat rozpędzał się do 100km/h w 7.7s, a prędkość maksymalna wynosiła 249km/h. Tą samą prędkość maksymalną oferowały obydwie skrzynie manualne, jednak przyśpieszenie w 5 biegówce wynosiło 7 sekund, a w 6 biegowej wersji 6.8 sekundy.
Komentarze