Na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykłe Clio, co jednak jest w nim niezwykłego?
Jest to wersja homologacyjna, powstała w 1993 roku, by zapewnić możliwość startu tego modelu w Rajdowych Mistrzostwach Francji.
Co to w takim razie oznacza? Jest to drogowa wersja rajdówki.
Nie cieszcie się zbyt szybko. Paleta kolorów ograniczała się do niebieskiego ze złotymi kołami. Powstało tylko 5400 egzemplarzy pierwszej wersji, a potem łącznie 6700 egzemplarzy wersji drugiej i trzeciej.
Jest to niewątpliwie auto unikatowe, co więc oferuje nam ta wersja?
Dwulitrowy, czetrocylindrowy, szesnasto.... Dobra, po prostu silnik 2.0 R4 16V, o mocy 150KM, który pozwolił rozpędzić się tej małej puszeczce do "setki" w 8.3 sekundy.
Niby nie wiele, ale jednak to autko ma ponad 20lat, no i nie posiada turbo. Godne uwagi jest również wnętrze tego autka.
Komentarze