Nietypowa taksówka, czyli Mercedes w201. "Stara, poczciwa" 190-tka którą każdy zna, bardzo często jeżdżąca jako taksówka. Przedstawiany model to Mercedes 190 E 2.5 16v Evo II. Dość długa nazwa, jednak na pierwszy rzut oka widać, że jest to taksówka, którą chciałbyś się przejechać.
Mimo wszystko jednak nie wolno porównywać tego modelu z seryjnym w201. Pierwsze co rzuca się w oczy to pakiet ospoilerowania, poszerzone nadkola, ogólnie mówiąc " Mocno nadmuchana 190tka". Jest to typowy samochód, który został zaprojektowany z myślą o poruszaniu się po torze. Mocno obniżone zawieszenie, 235 koni mechanicznych, Mercedes wyprodukował ich 500 sztuk, tylko po to aby uzyskać homologację wyścigową.
We wnętrzu, jak na Mercedesa przystało, znajdziemy materiały najwyższej jakości. Samochód na niemieckim rynku kosztował 109 440 marek, co wtedy było bardzo dużą sumą (konkurenci oferowali swoje wyścigówki w cenie o połowę mniejszej...) Co prawda wnętrze nie powala na kolana, bo liczą się tam szczegóły, takie jak dodatkowe wskaźniki które są umiejscowione w panelu środkowym, czy również napis na gałce numerem danego egzemplarza np 328/500.
Ten samochód zdecydowanie bardziej wyróżnia się z zewnątrz niż wewnątrz. Cała ta prostota fundowana przez Mercedesa, ułatwiała kierowcy skupienie się na świetnym prowadzeniu samochodu, co ułatwiał rozkład masy - Przód 53% tył 47%. Dodatkową pomocą były świetne fotele Recaro, dzięki kierowca był świetnie trzymany na bokach w zakrętach.
Pomimo, że to Mercedes - jest to świetna wyścigówka, ale oczywiście nadająca się nie tylko na tor, ale i na dojazd do toru. Odrobina uwagi na wystające studzienki, aby nie zawadzić przednim spoilerem i żadna droga Wam nie straszna taką 190-tką. Porozmawiajmy o danych samochodu... W oryginale w W201 Evo II były koła o rozmiarach 18" i 8,5J szerokości. Samochód przyśpieszał do setki w 7,6 sekundy a wyhamowanie z niej zajmowało mu drogę 40 metrów. Skrzynia oczywiście pięciobiegowa połączona z tylnym napędem i seryjnie montowaną "szperą".
Wracając do tematu silnika, jest to jednostka o pojemności 2463ccm z czterema zaworami na cylinder, dysponująca mocą 235 KM przy 7200 obr/min oraz 245 Nm przy 5000 obr/min. Myślę, że pomimo średniego komfortu przy tym zawieszeni, duża część z Was chciałaby się przejechać taką taksówką. A spalanie jak na taki samochód nie jest najgorsze - według danych wynika, że średnio spali 13.5l/100km.
No i tak swoją drogą, to prawdziwie kultowe auto, skoro dziś przy sprzedaży, można odzyskać cenę zakupu.
Komentarze