Momencik, trwa przetwarzanie danych
Połowa lat 70-tych to najlepszy okres w historii Polskiego Fiata. Po pobiciu rekordów prędkości w ’73 nadeszły sukcesy rajdowe, duża modernizacja MR 75 i w między czasie – od ’74 roku rozpoczęto krótkoseryjną produkcję wersji specjalnych PF 125p Monte Carlo 1600 i PF 125p Akropolis 1800. Na zewnątrz wyróżniały się aluminiowymi felgami, kontrastowymi pasami na bokach karoserii i lusterkami umieszczonymi na błotnikach, lecz największy skarb kryły pod maską – jednostki DOHC Fiata były wówczas najnowocześniejszymi czterocylindrowymi silnikami na świecie. Do dziś najprawdopodobniej nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz. Polski Fiat 125p Akropolis istnieje dziś jedynie w formie kilku wykonanych replik.
8 stycznia 2015, 15:04
przez
15SLE87MR
(
PW)
|
Skomentuj
Zobacz następny
Komentarze