Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Mercedes zaprezentował pierwszą ciężarówkę z autopilotem

    Mercedes zaprezentował pierwszą ciężarówkę z autopilotem – Mózgiem systemu jest zestaw kamer i radarów, które obserwują drogę wokół auta. Dane wędrują do komputera który to wszystko analizuje i i jest w stanie doskonale ocenić sytuację w której znajduje się pojazd. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej wyświetlany jest komunikat, że system Highway Pilot jest aktywny. Później wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Fotel kierowcy odsuwa się do tyłu oraz obraca pod kątem 45 stopni aby zapewnić kierującemu chwilę relaksu.

System utrzymuje stałą prędkość jaką mu wyznaczymy, ale jest to maksymalnie 80 km/h. Wtedy dystans od poprzedzającego nas pojazdu wynosi 60 metrów. Inteligencja systemu objawia się również w tym, że potrafi on skompensować wpływ wiatru bocznego oraz jest w stanie omijać pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Dodatkowo system będzie wyposażony w algorytm, który w razie potrzeby będzie ustępował miejsca na pasie ruchu pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

Funkcji autopilota będzie można używać tylko w warunkach autostradowych. System odda automatycznie władze nad pojazdem jeśli wykryje, że na danym odcinku autostrady prowadzone są prace remontowe lub trzeba będzie z niej zjechać z trasy. Highway Pilot nie wyręczy kierowcy również w sytuacji w, której będzie trzeba wyprzedzić bardzo wolno poruszający się pojazd. W takich sytuacjach niezbędna będzie interwencja kierowcy, który będzie musiał samodzielnie zmienić pas ruchu.
    Mózgiem systemu jest zestaw kamer i radarów, które obserwują drogę wokół auta. Dane wędrują do komputera który to wszystko analizuje i i jest w stanie doskonale ocenić sytuację w której znajduje się pojazd. Po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej wyświetlany jest komunikat, że system Highway Pilot jest aktywny. Później wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Fotel kierowcy odsuwa się do tyłu oraz obraca pod kątem 45 stopni aby zapewnić kierującemu chwilę relaksu.

    System utrzymuje stałą prędkość jaką mu wyznaczymy, ale jest to maksymalnie 80 km/h. Wtedy dystans od poprzedzającego nas pojazdu wynosi 60 metrów. Inteligencja systemu objawia się również w tym, że potrafi on skompensować wpływ wiatru bocznego oraz jest w stanie omijać pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Dodatkowo system będzie wyposażony w algorytm, który w razie potrzeby będzie ustępował miejsca na pasie ruchu pojazdom uprzywilejowanym, jadącym na sygnale.

    Funkcji autopilota będzie można używać tylko w warunkach autostradowych. System odda automatycznie władze nad pojazdem jeśli wykryje, że na danym odcinku autostrady prowadzone są prace remontowe lub trzeba będzie z niej zjechać z trasy. Highway Pilot nie wyręczy kierowcy również w sytuacji w, której będzie trzeba wyprzedzić bardzo wolno poruszający się pojazd. W takich sytuacjach niezbędna będzie interwencja kierowcy, który będzie musiał samodzielnie zmienić pas ruchu.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…