Reklama
W przedniej części nadwozia najbardziej rzucają się w oczy nowe i nietypowe reflektory, które Mercedes nazywa Multibeam LED. Są one montowane standardowo w każdej wersji auta i potrafią automatycznie oświetlić każdą część drogi. Nowe światła przednie współpracują z komputerem, który na bieżąco monitoruje drogę za pomocą kamery znajdującej się za przednią szybą. Gdy ta wykryje pojazd nadjeżdżający z przeciwka lub jadący w tym samym kierunku co my, elektronika zadecyduje o tym, które z 24 diod LED zostaną zgaszone. Dla kierowcy nowego CLS-a oznacza to, że droga ciągle będzie idealnie oświetlona, a nasz samochód nie oślepi żadnego innego uczestnika ruchu.
Pod maską stanowczo najciekawszym silnikiem jest 5.5-litrowe V8 bi-turbo z napisem AMG. Silnik w zależności od wersji generuje 557 lub 585 KM, a także moment obrotowy 720 lub 800 Nm. Mercedes zaznacza, że to obecnie jeden z najlepszych silników na świecie biorąc pod uwagę moc, moment obrotowy i zużycie paliwa. Słabsza wersja V8 ma spalać 9,9 litra na 100 km, zaś mocniejszy silnik współpracujący z napędem na 4 koła będzie potrzebował do 10,6 litra na 100 km.
Reklama
Komentarze