Momencik, trwa przetwarzanie danych
Podczas targów w Amsterdamie w październiku 2005 roku zadebiutował DAF XF105. W 2006 roku wszedł on do produkcji seryjnej, zastępując typoszereg DAF XF95. Model ten otrzymał tytuł "Truck of the Year 2007". Wprowadzono w nim wygodniejszą, zmodernizowaną kabinę oraz bardziej ekonomiczne i ekologiczne silniki Paccar MX. Mają one pojemność 12,9 dm³ i moce maksymalne 408, 462, 510 oraz 560 KM. Dzięki zastosowaniu SCR spełniają one wymagania norm Euro 4 lub Euro 5. Podobnie jak poprzednie silniki mają po 4 zawory na cylinder, turbodoładowanie i chłodzenie powietrza doładowującego. Stosowane są w nich jednosekcyjne pompy wtryskowe PLD o ciśnieniu zwiększonym z 1500 do 2000 bar. Dzięki temu w układzie wydechowym nie ma potrzeby stosowania filtra cząstek stałych. Trwałość silnika jest szacowana na 1,6 mln km. Standardowo stosowana jest szesnastobiegowa przekładnia manualna, jako opcja zautomatyzowana AS-Tronic
3 września 2012, 14:10
przez
bluetooth22
(
PW)
|
Skomentuj (2)
Zobacz następny
Komentarze