Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Audi Avant RS2 (1994-1995). Powstało tylko 2908 sztuk modelu.

    Audi Avant RS2 (1994-1995). Powstało tylko 2908 sztuk modelu. – Audi Avant RS2 było przełomowym samochodem jak na tamte czasy. Nikomu nie przyszłoby do głowy, aby z rodzinnego auta uczynić sportowca. Oprócz Audi. Rodzinne kombi powstało w 1994 we współpracy z Porsche. Inżynierowie wspólnie rozwijali RS2 stąd elementy ze Stuttgartu: pompa paliwa, układ hamulcowy, elementy zawieszenia, osprzęt silnika, felgi, lusterka, kierunkowskazy i przede wszystkim kultowy niebieski lakier Nogaro - rzypominał o dwóch wielkich zwycięstwach Franka Bieli we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torze w Nogaro, w roku 1993.
 
Pod maską Audi RS2 Avant znajduje się pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 litra. Moc 315 KM zawdzięcza dużej turbosprężarce, wysokiemu ciśnieniu doładowania, poszerzonym kanałom dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm jest wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach.
 
Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi.
 
Audi oferowało model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taśmy zjechało 2908 egzemplarzy – więcej niż początkowo planowano.
    Audi Avant RS2 było przełomowym samochodem jak na tamte czasy. Nikomu nie przyszłoby do głowy, aby z rodzinnego auta uczynić sportowca. Oprócz Audi. Rodzinne kombi powstało w 1994 we współpracy z Porsche. Inżynierowie wspólnie rozwijali RS2 stąd elementy ze Stuttgartu: pompa paliwa, układ hamulcowy, elementy zawieszenia, osprzęt silnika, felgi, lusterka, kierunkowskazy i przede wszystkim kultowy niebieski lakier Nogaro - rzypominał o dwóch wielkich zwycięstwach Franka Bieli we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torze w Nogaro, w roku 1993.

    Pod maską Audi RS2 Avant znajduje się pięciocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 litra. Moc 315 KM zawdzięcza dużej turbosprężarce, wysokiemu ciśnieniu doładowania, poszerzonym kanałom dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm jest wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach.

    Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi.

    Audi oferowało model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taśmy zjechało 2908 egzemplarzy – więcej niż początkowo planowano.
    9 lutego 2014, 21:48 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.topgear.com.pl

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…