Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Volvo 850 Estate

    Volvo 850 Estate – Tym oto autem, Rickard Rydell, sprzedawca kwiatów spod Sztokholmu, ścigał się w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1994r. Auto budziło sensację z powodu nadwozia kombi, którego raczej nie spotykało się na żadnych wyścigach (wszystkie auta tej serii wyścigów były zbudowane w oparciu o produkowane seryjnie, przeważały więc sedany). Niedługo potem zmieniono regulamin wykluczający kombiaki z zawodów i Rydell przesiadł się do sedana serii 850, którym ścigał się do roku 1997. Po mistrzostwo British Touring Car Championship sięgnął dopiero w roku 1998, już na nowym wozie, Volvo S40 i było to największe i jedyne takie osiągnięcie tego kierowcy w tym cyklu zawodów. Swoją drogą, to musiało ciekawie wyglądać, mknąca po torze wyścigówka kombi.
850 Estate posiadał 2-litrowy, 5-cio cylindrowy silnik o 4 zaworach na cylinder i mocy 280 KM/8500 obr/min., napęd jak w aucie seryjnym, na przednie koła.
    Tym oto autem, Rickard Rydell, sprzedawca kwiatów spod Sztokholmu, ścigał się w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych w 1994r. Auto budziło sensację z powodu nadwozia kombi, którego raczej nie spotykało się na żadnych wyścigach (wszystkie auta tej serii wyścigów były zbudowane w oparciu o produkowane seryjnie, przeważały więc sedany). Niedługo potem zmieniono regulamin wykluczający kombiaki z zawodów i Rydell przesiadł się do sedana serii 850, którym ścigał się do roku 1997. Po mistrzostwo British Touring Car Championship sięgnął dopiero w roku 1998, już na nowym wozie, Volvo S40 i było to największe i jedyne takie osiągnięcie tego kierowcy w tym cyklu zawodów. Swoją drogą, to musiało ciekawie wyglądać, mknąca po torze wyścigówka kombi.
    850 Estate posiadał 2-litrowy, 5-cio cylindrowy silnik o 4 zaworach na cylinder i mocy 280 KM/8500 obr/min., napęd jak w aucie seryjnym, na przednie koła.

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…