Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • zarchiwizowany

    Moskwicz 402.

    Moskwicz 402. – Moskwicz 402 - rosyjski samochód osobowy produkowany przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MZMA - Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1956 – 1958.
Łącznie wyprodukowano 87 658 sztuk pojazdu wraz z odmianami. Moskwicz 402 zastąpił na taśmach produkcyjnych poprzednią, wywodzącą się z przedwojennego Opla Kadetta rodzinę samochodów 400 i 401, w 1956 roku. Samochód otrzymał bardziej nowoczesną od poprzednika karoserię z przestronnym, komfortowym wnętrzem i oddzielną przestrzenią bagażową w nadwoziu typu sedan. Głównym mankamentem pojazdu był odziedziczony od poprzednika dolnozaworowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1220 cm³ i mocy 35 KM. Była to technicznie przestarzała konstrukcja, mająca początek swej historii jeszcze w latach 30. XX w. Po dwóch latach produkcji nowy Moskwicz doczekał się zmodyfikowanej jednostki napędowej - górnozaworowego silnika o pojemności 1360 cm³ rozwijającego 45 KM. Pojazd z tym silnikiem otrzymał oznaczenie Moskwicz 407 i zastąpił model 402.Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowe, 4-miejscowe
Długość/szerokość/wysokość: 4055 / 1540 / 1560 mm
Rozstaw osi: 2370 mm
Rozstaw kół: 1220 mm
Szerokość tylnej kanapy: 1185 mm[3]
Masa własna: 980 kg
Masa całkowita: 1280 kg[3]
Prześwit pod osiami: 200 mm[4]
Pojemność bagażnika: 340 dm³
Pojemność zbiornika paliwa: 35 dm³[3]
Silnik: M-402 - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu, napędzający koła tylne
Pojemność skokowa: 1220 cm³
Średnica cylindra x skok tłoka: 72 x 75 mm[3]
Moc maksymalna: 35 KM przy 4200 obr/min
Stopień sprężania: 7[3]
Maksymalny moment obrotowy: 7,2 kgf m przy 2400 obr/min[3] (70,6 Nm)
Gaźnik:
Skrzynia przekładniowa mechaniczna 3-biegowa, częściowo zsynchronizowane, z dźwignią przy kierownicy
Zawieszenie przednie: niezależne, poprzeczne wahacze resorowane sprężynami, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania, stabilizator poprzeczny[3]
Zawieszenie tylne: zależne, sztywna oś na podłużnych resorach półeliptycznych, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
Hamulce przednie i tylne bębnowe, hydrauliczne; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne[3]
Ogumienie o wymiarach 5,60-15"
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
Przyspieszenie 0-80 km/h: 28,5 s
    Moskwicz 402 - rosyjski samochód osobowy produkowany przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych (MZMA - Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1956 – 1958.
    Łącznie wyprodukowano 87 658 sztuk pojazdu wraz z odmianami. Moskwicz 402 zastąpił na taśmach produkcyjnych poprzednią, wywodzącą się z przedwojennego Opla Kadetta rodzinę samochodów 400 i 401, w 1956 roku. Samochód otrzymał bardziej nowoczesną od poprzednika karoserię z przestronnym, komfortowym wnętrzem i oddzielną przestrzenią bagażową w nadwoziu typu sedan. Głównym mankamentem pojazdu był odziedziczony od poprzednika dolnozaworowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1220 cm³ i mocy 35 KM. Była to technicznie przestarzała konstrukcja, mająca początek swej historii jeszcze w latach 30. XX w. Po dwóch latach produkcji nowy Moskwicz doczekał się zmodyfikowanej jednostki napędowej - górnozaworowego silnika o pojemności 1360 cm³ rozwijającego 45 KM. Pojazd z tym silnikiem otrzymał oznaczenie Moskwicz 407 i zastąpił model 402.Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowe, 4-miejscowe
    Długość/szerokość/wysokość: 4055 / 1540 / 1560 mm
    Rozstaw osi: 2370 mm
    Rozstaw kół: 1220 mm
    Szerokość tylnej kanapy: 1185 mm[3]
    Masa własna: 980 kg
    Masa całkowita: 1280 kg[3]
    Prześwit pod osiami: 200 mm[4]
    Pojemność bagażnika: 340 dm³
    Pojemność zbiornika paliwa: 35 dm³[3]
    Silnik: M-402 - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu, napędzający koła tylne
    Pojemność skokowa: 1220 cm³
    Średnica cylindra x skok tłoka: 72 x 75 mm[3]
    Moc maksymalna: 35 KM przy 4200 obr/min
    Stopień sprężania: 7[3]
    Maksymalny moment obrotowy: 7,2 kgf m przy 2400 obr/min[3] (70,6 Nm)
    Gaźnik:
    Skrzynia przekładniowa mechaniczna 3-biegowa, częściowo zsynchronizowane, z dźwignią przy kierownicy
    Zawieszenie przednie: niezależne, poprzeczne wahacze resorowane sprężynami, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania, stabilizator poprzeczny[3]
    Zawieszenie tylne: zależne, sztywna oś na podłużnych resorach półeliptycznych, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
    Hamulce przednie i tylne bębnowe, hydrauliczne; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne[3]
    Ogumienie o wymiarach 5,60-15"
    Prędkość maksymalna: 105 km/h
    Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
    Przyspieszenie 0-80 km/h: 28,5 s
    11 grudnia 2013, 15:29 przez wolfpiotr (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…