Moja nowa hybryda turbosprężarki od Perun Turbo - z TD04-14T przerobiona na TD04HL-19T. Do kompletu zmiana ICka i temperatura w dolocie niższa o ponad 20 stC.
Teraz tylko trzeba będzie to wszystko wystroić i cieszyć się z jazdy.
W ramach przygotowań do nowego sezonu na torze moja Laguna dostała udoskonalenie w postaci dwuczęściowych, skręcanych tarcz hamulcowych z nacięciami J-hook.
Rotory 324x28 mm z Forda Focusa RS mk1, dzwony aluminiowe dorabiane na zamówienie przez Reyland Motorsport z UK. W połączeniu z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo z Megane II RS powinno być na prawdę dobrze.
Dzień swoich urodzin spędziłem na Track Day'u na Torze Poznań. Laguna spisała się bardzo dobrze na oponach Nankang NS-2R, do których przekonał mnie sam szef RacingTires. Poza tym modyfikacja układu hamulcowego okazała się mądrą decyzją - zaciski od Megane II RS na tarczy 324 mm od Espace IV dawały pewność hamowania.
Z pewnością w nowym sezonie wrócę tam nie raz. Spotkamy się?
Najlepszy mój czas dnia to 2:06.685
Zrobiłem przymiarkę zacisków hamulcowych z Megane II RS / Clio III Sport (Brembo 4-tłoczkowe) do swojej Laguny GT. Adapter dopasowany idealnie, więc we wtorek nastąpi oficjalny swap.
7.11.2015 - szkolenie z serii TG Academy organizowane przez TopGear Polska i Akademię Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara.
Swoją Laguną GT zająłem 2. miejsce w próbie sportowej na torze przygotowanym na płycie lotniska w Kamieniu Śląskim. Za sobą zostawiłem m.in. Focusa ST, Porsche 911 i BMW M5. Najlepszy czas uzyskał Mercedes A45 AMG.
Ostatnio w rodzinnym mieście natrafiłem na takiego Fiata 126p. Zachowany w całkiem niezłym stanie. Na właściciela nie trafiłem, więc szczegółów nie znam. Jaki rocznik obstawiacie?
Dzisiaj nadszedł dzień wymiany kata na DP 3". Po tej operacji silnik chętniej wkręca się na obroty, a turbina oddycha zdecydowanie pełniej. Po weekendzie będą pomiary na hamowni, żeby sprawdzić czy konie się rozmnożyły.
Dźwięk też się trochę zmienił. Sami oceńcie czy jest dobrze.
PS. Przelotowy wydech 2.75"-2.5" do tłumika końcowego był już wcześniej zrobiony.
Pewnego dnia postanowiłem zrobić amatorską/półprofi sesję swojej Laguny. Pierwsze zdjęcie spodobało się na Motokillerze, więc postanowiłem wrzucić całą galerię.
Czas pochwalić się moją Lalką, którą posiadam od 3 lat. Przeszła kilka zabiegów poprawiających:
- wydech przelotowy 2.5"-2.75" od kata do końcowego,
- wtryski od Megane 3 RS,
- skrzynia PK4 018 od Megane 3 RS (wersja ze szperą),
- strojenie na 237KM/368Nm,
- sprężyny -30/-25,
- hamulce z Espace IV (324 mm przód, 200 mm tył),
- oryginalne felgi Renault O.Z. Superturismo malowane na biało,
- rozpórka kielichów,
- wnętrze lamp malowane na czarno,
- seryjne dokładki zderzaków i progów.