Momencik, trwa przetwarzanie danych
Zamieszcza materiały od: |
12 sierpnia 2013 - 8:49 |
Ostatnio: |
17 lutego 2022 - 12:50 |
-
Materiałów na głównej: 6 z 8 (1 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 158
- Komentarzy: 23
- Punktów za komentarze: 8
Witam, dziś chciałem przedstawić sposób jaki znalazłem na rozebranie zaworu DISA w M54b25. Po załączeniu zapłonu cięgno nie reagowało dół obrotów był wyraźnie słaby nie raz samochód potrafił zgasnąć przy ruszaniu. Niestety objaw falujących obrotów nie ustał :).
Od początku, po wyjęciu i podaniu na krótko zasilania na zaworek było słychać że działa ale klapka nie reagowała. Sama klapka po zamknięciu i zaślepieniu otworka trzymała się w pozycji uchylonej. Tak że nie jest to dobry sposób na sprawdzenie, że DISA jest dobra. Szczególnie przy zakupie używki. Należy wyssać z niej powietrza przez otwór koło klapki i podać prąd na zawór dopiero wtedy przekonamy się, czy zawór działa prawidłowo.
Obecnie, mam taki problem, że zaworek sterowany jest minusem z ECU, plus jest stały po zapłonie. W moim przypadku e39 M54b25 cięgno się nie porusza ( brak sterowania z ECU ) Jeździłem na odpiętej wtyczce podpiętej i żadnej różnicy. Nadal ma słaby dół, przy prędkości 80 km/h na 5 biegu po wciśnięciu gazu praktycznie nie przyspiesza. po chwili zaczyna powoli się bujać. Dajcie znać w komentarzach jak powinna działać prawidłowo DISA w tym silniku. Pozdrwaiam.
11 marca 2018, 9:55
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj (1)
Oto jak golfik prezentuje się po zakończonym remoncie. 2.3 VR5 daje już sporo radości z jazdy, pierwsze kilometry już za nami i jest SUPER. Sama robota nie była zła w około silnika dużo miejsca a jak się ściągnie przód to sama przyjemność. Ogólny koszt
Samochód 3200 zł
Części ok. 900 zł
Spędzony czas na robocie i późniejsza przyjemność z jazdy BEZCENNE. Pozdrawiam.
26 maja 2016, 14:49
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj (6)
Wreszcie udało mi się zakupić ciekawe mocne auto za małe pieniądze 150 KM V5. Jednak auto jest w trakcie remontu silnika zakupione było za okazyjną cenę ze stukającym silnikiem. Obrócona panewka korbowodu piątego cylindra. Po wyjęciu wału okazało się że wał, jego koniec od strony koła pasowego został skrzywiony. W silniku jest już inny używany oraz wymieniony korbowód. Teraz kończę wymianę uszczelniaczy i czekam na ślizgi łańcucha rozrządu. Taka ciekawostka osobno nie do dostania w żadnej hurtowni motoryzacyjnej jedynie serwis VW ale nie ma tragedii cenowej. Ślizg napinacza i ślizg górnego łańcucha to koszt po 80 zł sztuka.
21 maja 2016, 19:12
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj (9)
Jest to replika Nestor Baron zbudowana na bazie podzespołów z Poloneza z silnikiem Rovera 1.4 16V, który był montowany w Caro.
15 października 2014, 9:44
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj
Ostatnio przyjechał do mnie kolega Fordem Galaxy mk2 diesel. Powiedział, że nie hamuje mu tylne prawe koło. Po zdjęciu koła okazało się, że powierzchnia trąca tarczy odłamała się. Przyczyną był założony na odwrót klocek hamulcowy od strony tłoczka. Dodam, że klocki był wymieniane w warsztacie samochodowym na początku roku. Pamiętajmy o tym jak wkładamy klocki do zacisków.
18 grudnia 2013, 9:54
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj (7)
Rzędowe 6 cyl. e34 pięknie brzmiało. Sprzedana w 2011r. Jeśli zobaczy to jej aktualny właściciel proszę o info jak się sprawuje.
12 sierpnia 2013, 8:57
przez
Suchy1744
(
PW)
|
Skomentuj