Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Maycin

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 2 kwietnia 2012 - 15:10
    Ostatnio: 24 kwietnia 2012 - 18:23
    • Materiałów na głównej: 11 z 11
    • Punktów za materiały: 390
    • Komentarzy: 0
    • Punktów za komentarze: 0
     
    Piękne Audi... nie tylko Audi –
    22 kwietnia 2012, 12:11 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW Garbus (Beetle)   KONKURS – Jedyny w swoim rodzaju.
    Jedyny w swoim rodzaju.
    12 kwietnia 2012, 21:26 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru Impreza - II generacja     KONKURS – Subaru Impreza – model samochodu osobowego marki Subaru. Produkowany od roku 1993, jest następcą modelu Leone (pierwszego masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na cztery koła). Wszystkie silniki montowane w modelu Impreza to silniki typu boxer.

Druga generacja:
W roku 2000 firma wprowadziła nową stylistykę swoich samochodów osobowych. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a model oznaczany jest od tej pory jako GDA (sedan) lub GDB (kombi). Ujednolicono też nazwę wersji turbodoładowanej, która na całym świecie nazywa się Impreza WRX. Po raz pierwszy na starym kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o jeszcze bardziej agresywnych parametrach: Subaru Impreza WRX STi (265 KM), którego premiera nastąpiła we wrześniu 2001 roku. Pierwsza wersja karoserii GD zwana jest (ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory) "bug-eye" (ang.: "robakooki").
    Subaru Impreza – model samochodu osobowego marki Subaru. Produkowany od roku 1993, jest następcą modelu Leone (pierwszego masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na cztery koła). Wszystkie silniki montowane w modelu Impreza to silniki typu boxer.

    Druga generacja:
    W roku 2000 firma wprowadziła nową stylistykę swoich samochodów osobowych. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a model oznaczany jest od tej pory jako GDA (sedan) lub GDB (kombi). Ujednolicono też nazwę wersji turbodoładowanej, która na całym świecie nazywa się Impreza WRX. Po raz pierwszy na starym kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o jeszcze bardziej agresywnych parametrach: Subaru Impreza WRX STi (265 KM), którego premiera nastąpiła we wrześniu 2001 roku. Pierwsza wersja karoserii GD zwana jest (ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory) "bug-eye" (ang.: "robakooki").
    11 kwietnia 2012, 22:39 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Honda Accord (Acura TSX) VII gen.   KONKURS – Honda Accord – samochód produkowany przez japońską firmę Honda od roku 1976, początkowo jako samochód kompaktowy o nadwoziu typu hatchback, który później ewoluował w pojazd segmentu D. Honda Accord była sprzedawana na większej części rynków motoryzacyjnych świata. Samochód osiągnął sukces, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie był pierwszym samochodem montowanym przez japońską firmę (produkcję w USA rozpoczęto w 1982 roku). Był to jednocześnie najlepiej sprzedający się japoński samochód na terenie Stanów Zjednoczonych przez niemal 15 lat (1982-97). Przez cały okres produkcji, Honda oferowała wiele wersji nadwoziowych oraz różnych wariantów modelu Accord, często samochody produkowane pod tą samą nazwą (Accord) lecz na różne rynki znacznie się między sobą różniły.

Accord VII gen. została zaprezentowana w listopadzie 2002 roku. W listopadzie 2005 przeprowadzono modernizację. Wersja europejska, produkowana w Japonii, występowała w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi, zwane Tourer. Od początku produkcji dostępna z dwoma silnikami benzynowymi, a od 2003 roku także z silnikiem diesla.
    Honda Accord – samochód produkowany przez japońską firmę Honda od roku 1976, początkowo jako samochód kompaktowy o nadwoziu typu hatchback, który później ewoluował w pojazd segmentu D. Honda Accord była sprzedawana na większej części rynków motoryzacyjnych świata. Samochód osiągnął sukces, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie był pierwszym samochodem montowanym przez japońską firmę (produkcję w USA rozpoczęto w 1982 roku). Był to jednocześnie najlepiej sprzedający się japoński samochód na terenie Stanów Zjednoczonych przez niemal 15 lat (1982-97). Przez cały okres produkcji, Honda oferowała wiele wersji nadwoziowych oraz różnych wariantów modelu Accord, często samochody produkowane pod tą samą nazwą (Accord) lecz na różne rynki znacznie się między sobą różniły.

    Accord VII gen. została zaprezentowana w listopadzie 2002 roku. W listopadzie 2005 przeprowadzono modernizację. Wersja europejska, produkowana w Japonii, występowała w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi, zwane Tourer. Od początku produkcji dostępna z dwoma silnikami benzynowymi, a od 2003 roku także z silnikiem diesla.
    10 kwietnia 2012, 21:53 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW Golf MK1   KONKURS – Volkswagen Golf I – pierwsza generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana (w różnych wersjach) w latach 1974-2009.

W Europie Volkswagen Golf I generacji produkowano do 1983 roku (wersję Cabrio do 1993, a dostawczą Caddy do 1992), natomiast w Republice Południowej Afryki samochód produkowano nieprzerwanie do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.

Samochód pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM).

W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l., 1,6 l. i 1,8 l.

W RPA do niedawna produkowano Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiadał on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 przestylizowany. Produkcję zakończono w listopadzie 2009.
    Volkswagen Golf I – pierwsza generacja niemieckiego samochodu kompaktowego Volkswagen Golf produkowana (w różnych wersjach) w latach 1974-2009.

    W Europie Volkswagen Golf I generacji produkowano do 1983 roku (wersję Cabrio do 1993, a dostawczą Caddy do 1992), natomiast w Republice Południowej Afryki samochód produkowano nieprzerwanie do listopada 2009 roku pod nazwą CitiGolf.

    Samochód pojawił się w 1974 r. z nadwoziem typu hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Największą popularność przyniosła mu wersja GTI (Gran Turismo Injection) z silnikiem 1588 cm³ o mocy 81 kW (110 KM), potem również 1781 cm³ o mocy 82 kW (112 KM). Producent planował wypuścić na rynek tylko 5 000 egzemplarzy. W 1976 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,5 l. i mocy 37kW (50 KM), który został zastąpiony później silnikiem Diesla o mocy 40kW (54 KM).

    W 1979 roku Karmann przedstawił otwartą wersje Golfa (Karmann Cabrio). Również w 1979 rozpoczęto seryjną produkcję wersji Cabriolet, którą z małymi zmianami produkowano do 1993 roku. Do jej napędu służyły silniki 1,5 l., 1,6 l. i 1,8 l.

    W RPA do niedawna produkowano Golfa MK1 pod nazwą CitiGolf, jednak ze starego auta posiadał on nadwozie i elementy techniczne. Silnik i wyposażenie zostały przejęte z najnowszych modeli Volkswagena. Jednak do roku 1999, auta te były idealnym odwzorowaniem zwykłego Golf serii pierwszej. Samochód został w kwietniu 2006 przestylizowany. Produkcję zakończono w listopadzie 2009.
    9 kwietnia 2012, 20:02 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda CRX II gen.   KONKURS – Produkcja Hondy CRX drugiej generacji (Cyber CR-X) rozpoczęła się we wrześniu 1987 roku. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, inżynierowie Hondy bazowali na podzespołach (gł. mechanicznych) z Hondy Civic, tym razem czwartej generacji. Nowa wersja CRX-a oferowała nieco przestronniejsze wnętrze z wieloma udogodnieniami m.in. regulacją położenia koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części ciała oraz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (opcja). Na rynku europejskim dostępne były trzy wersje tego auta:

    SOHC (D14A1: 91 KM),
    DOHC 16V:
        D16Z5: 126 KM,
        D16A8: 127 KM,
        D16A9: 132 KM,
    DOHC VTEC 16V (B16A1: 150 KM).

Produkcja CRX-ów drugiej generacji została zakończona w 1992 roku.

Po 1991 roku samochód przeszedł facelifting. Dwukomorowe lampy przednie zostały zastąpione jednokomorowymi, zmieniono przedni oraz tylny zderzak, dodano obwódkę tylnych lamp, zwężono listwy boczne i poszerzono kierunkowskazy, pod którymi pojawiły się wloty powietrza. Wnętrze otrzymało nową, bardziej owalną deskę rozdzielczą, zmieniono zapalniczkę oraz tapicerkę foteli przednich.

Co ciekawe wersja VTEC (EE8) występowała tylko w wersji po liftingu, do tego wizualnie różniła się lotką tylną, zderzakiem przednim z kierunkowskazami zachodzącymi na boki, szerszymi reflektorami i maską, która zamiast charakterystycznego garba otrzymała wybrzuszenie w środkowej części wymuszone rozmiarem silnika B16A1.
    Produkcja Hondy CRX drugiej generacji (Cyber CR-X) rozpoczęła się we wrześniu 1987 roku. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, inżynierowie Hondy bazowali na podzespołach (gł. mechanicznych) z Hondy Civic, tym razem czwartej generacji. Nowa wersja CRX-a oferowała nieco przestronniejsze wnętrze z wieloma udogodnieniami m.in. regulacją położenia koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części ciała oraz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (opcja). Na rynku europejskim dostępne były trzy wersje tego auta:

    SOHC (D14A1: 91 KM),
    DOHC 16V:
    D16Z5: 126 KM,
    D16A8: 127 KM,
    D16A9: 132 KM,
    DOHC VTEC 16V (B16A1: 150 KM).

    Produkcja CRX-ów drugiej generacji została zakończona w 1992 roku.

    Po 1991 roku samochód przeszedł facelifting. Dwukomorowe lampy przednie zostały zastąpione jednokomorowymi, zmieniono przedni oraz tylny zderzak, dodano obwódkę tylnych lamp, zwężono listwy boczne i poszerzono kierunkowskazy, pod którymi pojawiły się wloty powietrza. Wnętrze otrzymało nową, bardziej owalną deskę rozdzielczą, zmieniono zapalniczkę oraz tapicerkę foteli przednich.

    Co ciekawe wersja VTEC (EE8) występowała tylko w wersji po liftingu, do tego wizualnie różniła się lotką tylną, zderzakiem przednim z kierunkowskazami zachodzącymi na boki, szerszymi reflektorami i maską, która zamiast charakterystycznego garba otrzymała wybrzuszenie w środkowej części wymuszone rozmiarem silnika B16A1.
    7 kwietnia 2012, 23:02 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Legendy JDM. Niesamowite klasyki z duszą.
    6 kwietnia 2012, 22:15 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Diabeł tkwi w szczegółach... KONKURS – Piękna pani i piękny samochód.
    Piękna pani i piękny samochód.
    5 kwietnia 2012, 22:29 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Podobno...   KONKURS – Podobno gdzieś na tym obrazku jest logo VW.
    Podobno gdzieś na tym obrazku jest logo VW.
    4 kwietnia 2012, 9:19 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Nissan GT-R  KONKURS – dwudrzwiowe coupé firmy Nissan, zapowiedziane 6 grudnia 2007. Do sprzedaży międzynarodowej wszedł na początku czerwca 2008. Pod koniec 2010 roku przeszedł facelifting.

Model jest supersamochodem z silnikiem o mocy 480 KM. Rocznie ma być wyprodukowane 12 000 sztuk. Jest następcą Nissana Skyline GT-R.

Stworzony specjalnie dla tego modelu silnik VR38DETT to 3.8 L w układzie V6, który doładowany jest parą turbosprężarek IHI. Produkuje moc 480 (po liftingu zwiększona do 540) KM (353 kW) przy 6400 obrotach na minutę, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 588 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr./min.
    Dwudrzwiowe coupé firmy Nissan, zapowiedziane 6 grudnia 2007. Do sprzedaży międzynarodowej wszedł na początku czerwca 2008. Pod koniec 2010 roku przeszedł facelifting.

    Model jest supersamochodem z silnikiem o mocy 480 KM. Rocznie ma być wyprodukowane 12 000 sztuk. Jest następcą Nissana Skyline GT-R.

    Stworzony specjalnie dla tego modelu silnik VR38DETT to 3.8 L w układzie V6, który doładowany jest parą turbosprężarek IHI. Produkuje moc 480 (po liftingu zwiększona do 540) KM (353 kW) przy 6400 obrotach na minutę, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 588 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr./min.
    3 kwietnia 2012, 17:49 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj