Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 58 takich materiałów
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Gdzie w Krakowie kupić części zamienne do samochodów? – Zakup części zamiennych do samochodu nie jest łatwym zadaniem nawet dla kierowców, którzy bardzo dobrze znają się na motoryzacji. Niniejszy artykuł jest idealnym wyborem właśnie dla tych osób, które poszukują części do swojego auta, ale niestety nie wiedzą na co zwrócić szczególną uwagę i które punkty są godne polecenia.
Moda na części regenerowane i używane
W dobrych sklepach motoryzacyjnych (np. https://www.gemmaoleje.pl/) znaleźć można części regenerowane i używane, które w dzisiejszych czasach są najlepszą alternatywą dla części oryginalnych. Godne polecenia są także tanie części zamienne (np. alternatory i rozruszniki) na które decydują się nie tylko klienci prywatni, ale również hurtownie i warsztaty samochodowe. Dużym atutem sklepów motoryzacyjnych jest to, że oferują one części praktycznie do wszystkich samochodów, które poruszają się po polskich drogach. Dla wielu kierowców olbrzymim plusem będzie także możliwość skorzystania z fachowego doradztwa. Przy zakupach na aukcjach internetowych niestety nie ma takiej możliwości i w wielu sytuacjach części zamienne kupuje się w ciemno. Na rynku jest bardzo wielu zaufanych producentów, którzy oferują solidne i wytrzymałe części zamienne, które bez problemu zamontujemy w samochodzie.
Gdzie warto szukać tanich części?
Jak wspomniano powyżej zaufane sklepy motoryzacyjne są najprostszym i najszybszym sposobem na zakup części do swojego samochodu. Praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć rzetelny sklep stacjonarny. Kierowcy z Krakowa mogą między innymi zapoznać się z ofertą GEMMA. W dobrych punktach znaleźć można nie tylko popularne części eksploatacyjne, ale również kompletne wyposażenie warsztatowe i narzędzia do serwisowania auta. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że wielu sprzedawców na używane i regenerowane części samochodowe udziela gwarancji. To właśnie ona obok pozytywnych referencji kierowców jest najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości wykonania.
Dlaczego warto skorzystać z oferty sklepów motoryzacyjnych?
Dobry sklep motoryzacyjny (https://www.gemmaoleje.pl/) oferuje wyłącznie części zamienne od sprawdzonych producentów. W ten sposób mamy 100% pewność, że nowe części spełniać będą swoje podstawowe zadania, a co najważniejsze zapewnią taki sam poziom bezpieczeństwa, jak oryginalne części. Doświadczeni doradcy bazują na wieloletnim doświadczeniu w wymagającej branży motoryzacyjnej, dlatego też zawsze służą fachowym doradztwem. W dobrych sklepach motoryzacyjnych znaleźć można rzadko spotykane części zamienne i dość mało popularne produkty, których próżno szukać w konkurencyjnych punktach. Do największych zalet należy zaliczyć także atrakcyjne ceny i możliwość zwrotu części, które nie spełniać będą naszych oczekiwań.
Jakie części samochodowe są godne uwagi?
W sklepie motoryzacyjnym warto kupić niezawodne akumulatory. Mowa tutaj nie tylko o akumulatorach do samochodów osobowych, ale również o akumulatorach do ciężarówek, maszyn rolniczych/budowlanych i motocykli. W wielu punktach bez problemu znajdziemy nawet akumulatory do łodzi i kosiarek. Jeżeli chodzi o markę to warto postawić na takich producentów jak np.: BOSCH, VARTA, FULLSTART i AMPERMAX. W sklepie motoryzacyjnym kupić można filtry, żarówki do lamp, kierunkowskazy i silniki. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się również elementy układu paliwowego. Mowa tutaj między innymi o pompach elektrycznych i zaworach wtryskiwaczy. Z dobrodziejstwa sklepów motoryzacyjnych korzystają także ci kierowcy, którzy chcą w przystępnej cenie kupić skuteczne i wydajne kosmetyki samochodowe.
Podsumowanie
Sklep motoryzacyjny jest bez wątpienia najlepszym wyborem dla kierowców, którzy poszukują idealnego kompromisu pomiędzy wysoką jakością i przystępną cenę. Pamiętać należy także o tym, że wiele sklepów motoryzacyjnych oferuje dodatkowe usługi. Mowa tutaj między innymi o wymianie opon, wymianie oleju, czy też o fachowej pomocy doświadczonego mechanika. W ostatnim czasie bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się również regeneracja DPF/FAP. Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Co roku pojawiają się nowe części samochodowe, które mają za zadanie zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Korzystając z oferty sklepów motoryzacyjnych mamy 100% pewność, że nasz samochód po naprawie działać będzie bez zarzutów.

    Zakup części zamiennych do samochodu nie jest łatwym zadaniem nawet dla kierowców, którzy bardzo dobrze znają się na motoryzacji. Niniejszy artykuł jest idealnym wyborem właśnie dla tych osób, które poszukują części do swojego auta, ale niestety nie wiedzą na co zwrócić szczególną uwagę i które punkty są godne polecenia.

    Moda na części regenerowane i używane

    W dobrych sklepach motoryzacyjnych (np. https://www.gemmaoleje.pl/) znaleźć można części regenerowane i używane, które w dzisiejszych czasach są najlepszą alternatywą dla części oryginalnych. Godne polecenia są także tanie części zamienne (np. alternatory i rozruszniki) na które decydują się nie tylko klienci prywatni, ale również hurtownie i warsztaty samochodowe. Dużym atutem sklepów motoryzacyjnych jest to, że oferują one części praktycznie do wszystkich samochodów, które poruszają się po polskich drogach. Dla wielu kierowców olbrzymim plusem będzie także możliwość skorzystania z fachowego doradztwa. Przy zakupach na aukcjach internetowych niestety nie ma takiej możliwości i w wielu sytuacjach części zamienne kupuje się w ciemno. Na rynku jest bardzo wielu zaufanych producentów, którzy oferują solidne i wytrzymałe części zamienne, które bez problemu zamontujemy w samochodzie.

    Gdzie warto szukać tanich części?

    Jak wspomniano powyżej zaufane sklepy motoryzacyjne są najprostszym i najszybszym sposobem na zakup części do swojego samochodu. Praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć rzetelny sklep stacjonarny. Kierowcy z Krakowa mogą między innymi zapoznać się z ofertą GEMMA. W dobrych punktach znaleźć można nie tylko popularne części eksploatacyjne, ale również kompletne wyposażenie warsztatowe i narzędzia do serwisowania auta. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że wielu sprzedawców na używane i regenerowane części samochodowe udziela gwarancji. To właśnie ona obok pozytywnych referencji kierowców jest najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości wykonania.

    Dlaczego warto skorzystać z oferty sklepów motoryzacyjnych?

    Dobry sklep motoryzacyjny (https://www.gemmaoleje.pl/) oferuje wyłącznie części zamienne od sprawdzonych producentów. W ten sposób mamy 100% pewność, że nowe części spełniać będą swoje podstawowe zadania, a co najważniejsze zapewnią taki sam poziom bezpieczeństwa, jak oryginalne części. Doświadczeni doradcy bazują na wieloletnim doświadczeniu w wymagającej branży motoryzacyjnej, dlatego też zawsze służą fachowym doradztwem. W dobrych sklepach motoryzacyjnych znaleźć można rzadko spotykane części zamienne i dość mało popularne produkty, których próżno szukać w konkurencyjnych punktach. Do największych zalet należy zaliczyć także atrakcyjne ceny i możliwość zwrotu części, które nie spełniać będą naszych oczekiwań.

    Jakie części samochodowe są godne uwagi?

    W sklepie motoryzacyjnym warto kupić niezawodne akumulatory. Mowa tutaj nie tylko o akumulatorach do samochodów osobowych, ale również o akumulatorach do ciężarówek, maszyn rolniczych/budowlanych i motocykli. W wielu punktach bez problemu znajdziemy nawet akumulatory do łodzi i kosiarek. Jeżeli chodzi o markę to warto postawić na takich producentów jak np.: BOSCH, VARTA, FULLSTART i AMPERMAX. W sklepie motoryzacyjnym kupić można filtry, żarówki do lamp, kierunkowskazy i silniki. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się również elementy układu paliwowego. Mowa tutaj między innymi o pompach elektrycznych i zaworach wtryskiwaczy. Z dobrodziejstwa sklepów motoryzacyjnych korzystają także ci kierowcy, którzy chcą w przystępnej cenie kupić skuteczne i wydajne kosmetyki samochodowe.

    Podsumowanie

    Sklep motoryzacyjny jest bez wątpienia najlepszym wyborem dla kierowców, którzy poszukują idealnego kompromisu pomiędzy wysoką jakością i przystępną cenę. Pamiętać należy także o tym, że wiele sklepów motoryzacyjnych oferuje dodatkowe usługi. Mowa tutaj między innymi o wymianie opon, wymianie oleju, czy też o fachowej pomocy doświadczonego mechanika. W ostatnim czasie bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się również regeneracja DPF/FAP. Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Co roku pojawiają się nowe części samochodowe, które mają za zadanie zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Korzystając z oferty sklepów motoryzacyjnych mamy 100% pewność, że nasz samochód po naprawie działać będzie bez zarzutów.

    12 maja 2023, 3:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Od Autora: "Najpierw bus wjeżdża na przejazd przy sygnalizacji zabraniającej wjazd, a następnie zostaję obtrąbiony za to, że sam tak nie zrobiłem. A to wszystko na oczach policji."
    14 kwietnia 2023, 23:42 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Koniec filmu to przyjazd policji, zatrzymali się przede mną, wysiedli z auta, jeden spacerkiem podszedł do "kumpla prowadzącego auto" drugi do mnie pytając się "co się stało". Do gościa z drugiego auta przyszedł jeszcze jeden kumpel. Po przesłuchaniu przez policje, dostali mandaty za przeszkadzanie w prowadzeniu śledztwa (Na początku kręcili że go nie znają, potem powiedzieli, że wiedzą kim był podejrzany ale nie wiedzą gdzie jest). Obydwoje z Ukrainy. Auto należało do jednego z nich. Policja razem z nimi weszła do 2 bloków, mi kazali zostać w samochodzie, jeżeli by zastali podejrzanego w środku miałem przyjść i zidentyfikować go. Po około godzinie przyszli policjanci mówiąc, że go nie znalazła. Będą prowadzili śledztwo. Nagrania poszły do wydziału ruchu drogowego. Od policjanta otrzymałem "pochwałę" za inicjatywę obywatelską i odjechałem.
    24 października 2021, 10:07 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Bandyta z kamerką

    9 czerwca 2021, 18:19 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przedstawiam wam pierwszy #TrofeoProjekt​, którym jest klasyczne już BMW E38 750i. Jest to seria z ciekawymi samochodami, w której będę wam pokazywać jak wraz z ludźmi którzy również mają zajawkę i znają się na robocie w swoich dziedzinach, przywracamy im dawny blask (i/lub je modyfikujemy) a następnie również będziemy się nimi z wami dzielić, w ramach klubu który szykujemy
    Wyjaśnienie od autora nagrania:

    "dlaczego nie zjechałeś na prawo".
    Albo bardziej trafny:
    "Wszyscy piszą o zjechaniu i przepuszczaniu... Co??? Autor filmu miał ze 3 okazje żeby wrócić na prawy pas kończąc wyprzedzenie. Nie przepuszczanie. Nawet jakby nie było tego chama z Passata to autor nie WRACA na prawy pas".

    Otóż przy wyprzedzaniu. niezwłocznie po jego zakończeniu należy wrócić na prawy pas. Tak mówią przepisy!
    Ale co znaczy "niezwłocznie" wrócić?
    Dla śmiechu mogę napisać, że Trybunał Konstytucyjny uznał iż to 14 dni...
    Ale oczywiście nie o taka datę chodzi - chodzi o pierwszą możliwość, przy której zapewnimy pełne bezpieczeństwo manewru. Już widać, że zapewne będzie to też zależało od pogody czy stanu nawierzchni... ale w tym przypadku te są dobre.
    I tutaj z pomocą przychodzi nam GDDKiA z tablicą która jest na obwodnicy i informuje, że odległość bezpieczna to:
    70 metrów przy 120 kmh i 45 metrów przy 80 kmh.
    My jechaliśmy 100-110 kmh więc w tym przypadku bezpieczna odległość to około 60 metrów.
    Zatem by "bezpiecznie" zjechać na prawy pas potrzebna jest taka luka bym zarówno ja jak i pojazd za mną posiadał bezpieczną odległość. 60 metrów przed moim autem + 5 metrów mojego auta + 60 metrów za moim autem = 130 metrów w sumie.
    - Miedzy autobusem a dostawczym było ~50 metrów. Dużo za mało.
    - Między dostawczym a BMW było ~80 metrów. Nadal za mało.
    - Miedzy BMW a ciężarowym było ~100 metrów.
    Powyższe odległości ustalałem "po słupkach" w widoku z przedniej kamery - aby widzieć dokładnie tak jak kierowca.

    Jak widać nigdzie nie miałem obowiązku zjechać na prawy pas, gdyż przepisy jasno precyzują kiedy "muszę" zakończyć manewr wyprzedzania - i te warunku tutaj nie zostały spełnione.
    Oczywiście mogłem zjechać "na własną odpowiedzialność" - wtedy gdyby pojazd przede mną gwałtownie zahamował i pojazd za mną na mnie najechał - ja byłbym winny pozbawienia go bezpiecznego odstępu. Prawo nie zabrania "zjechania na prawy" w lukę szerokości 10 metrów... w korku... w Norwegii na autostradzie w tym momencie już możecie dostać mandat karny właśnie za "brak zachowania bezpiecznej odległości.

    Mam nadzieję, że Ci co jeździć umieją te zasady znają.
    A Ci co mocno mnie krytykowali - zapamiętają je by swojego prawa jazdy nie stracić z własnej niewiedzy...

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich kierowców którzy jeżdżą bezpiecznie!
    26 kwietnia 2021, 10:36 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Kredyt konsolidacyjny na przykładzie oferty jednego z polskich banków – Osoby zainteresowane tematyką kredytów konsolidacyjnych można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to taka, która zna ją wyłącznie od strony teoretycznej i która – najczęściej – ujmuje je w znacznie szerszym znaczeniu ekonomicznym. Z drugiej strony mamy osoby, które znają ten temat od podszewki, gdyż zwykle są już po jednej konsolidacji i mają rozeznanie w kontekście jej kosztów.
Poniższy artykuł jest skierowany przede wszystkim do tej pierwszej grupy. Jego istotą są konkretne parametry kredytu konsolidacyjnego, przy założeniu, że jesteśmy zainteresowani kwotą w wysokości 50 – 55 tysięcy złotych. Oczywiście należy pamiętać, że wartość tą określa nie tylko sam Klient banku, ale i Wierzyciel. To on generuje optymalny wariant swojego produktu finansowego, pamiętając przy tym o zdolności kredytowej Klienta i wielu innych, analizowanych przezeń kwestiach.
Dla kogo i po co?Przykładowy kredyt konsolidacyjny jest przeznaczony dla osób, które:
- Chcą zaciągnąć zobowiązanie gotówkowe, bez konsolidowania zadłużenia hipotecznego. Należy przy tym pamiętać, że finansowanie zobowiązań hipotecznych jest zadaniem innej grupy kredytów konsolidacyjnych, dla których trzeba ustanowić całkowicie nową hipotekę.
- Chcą konsolidować kredyty bankowe i pożyczki w niektórych firmach pozabankowych. W tym przypadku istnieje możliwość spłaty jedynie zadłużeń bankowych i tych rodem ze "SKOK-ów". Spłata zobowiązań u innych Wierzycieli nie wchodzi tutaj w grę, choć można znaleźć i takie banki, które decydują się na spłatę chwilówek lub innych pożyczek.
- Nie są zainteresowane "konsolidacją konsolidacji"! Jeśli już wcześniej zaciągnęliśmy kredyt konsolidacyjny, to jego łączenie z nowymi zobowiązaniami będzie już przedmiotem zupełnie innej oferty. Na szczęście większość banków umożliwia również finansowanie konsolidacji. Warto zapytać się o warunki takiej spłaty...
- Uwaga! Za pomocą przykładowego kredytu konsolidacyjnego można finansować kredyty samochodowe. Nie jest to jednak zbyt często spotykany proceder, zwłaszcza jeśli wartość zabezpieczenia (czyli w tym przypadku samochodu) jest relatywnie zbyt niska.
Przejdźmy do konkretów – ile to kosztuje?W przykładowej ofercie parametry kredytu konsolidacyjnego kształtują się na następującym poziomie:
- wartość zadłużenia : około 55 tysięcy złotych,
- czas spłaty kredytu : około 100 miesięcznych rat,
- koszty kredytu: 26 tysięcy złotych, w tym 0 złotych prowizji, odsetki nieco ponad 18 tysięcy i ubezpieczenie o wartości prawie 9 tysięcy złotych,
- łączna kwota zadłużenia, którą kredytobiorca musi spłacić to prawie 82 tysiące złotych,
- miesięczna wartość jednej raty to około 800 złotych, w zależności od wybranego przez nas wariantu spłaty.
Jak łatwo zauważyć, koszty stanowią około 1/3 wartości całego zobowiązania. Jest to dość dużo, biorąc pod uwagę niskie stopy procentowe i relatywnie krótki okres kredytowania (około 4 lat). Niemniej zaciąganie kredytów konsolidacyjnych wiąże się – z punktu widzenia banku – z nieco większym ryzykiem niewypłacalności ze strony Kredytobiorcy. Co ciekawe, znaczną część kosztów stanowi ubezpieczenie. W ofertach wielu banków decyzja o wykupie dodatkowego ubezpieczenia wiąże się z rezygnacją przez Wierzyciela z dodatkowej prowizji. Kwestię tą warto omówić z przedstawicielem banku już na wstępie negocjacji, dzięki czemu Kredytobiorca będzie miał pełny wgląd w ofertę banku.
Warunki szczegółowe oferty konsolidacjiPowyższa oferta banku jest obwarowana określonymi warunkami. Osoby chcące z niej skorzystać, powinny mieć na względzie, że:
Kredyt jest udzielany na okres od 6 do 120 miesięcy. Oczywiście im okres kredytowania jest dłuższy, tym większe są koszty całego zobowiązania finansowego. Okres ten jest obliczany na podstawie zdolności kredytowej Klienta i omawiany wraz z nim.Za pomocą prezentowanego produktu finansowego można kredytować zobowiązania o wartości do 200 tysięcy złotych. Oczywiście konsolidacja wielu zobowiązań w górnej granicy kwotowej będzie wiązać się ze znacznie wyższymi kosztami.
Nie ma możliwości rozbijania niewielkich zobowiązań na bardzo dużą liczbę rat. W prezentowanej ofercie NIE ISTNIEJE opcja spłaty zadłużeń do 10 tysięcy złotych za pomocą konsolidacji o okresie spłaty większej niż 85 miesięcy.
Kredytobiorca będzie mógł skorzystać z konsolidacji tylko wtedy, gdy już wcześniej spłacił inne zobowiązanie (w całości) w innym banku. Oznacza to, że z oferty nie mogą skorzystać osoby, które dopiero rozpoczęły spłatę kredytów, bez ich wcześniejszego zamknięcia (spłacenia).Oferta jest skierowana wyłącznie do tych osób, które terminowo spłacają wszystkie bieżące zobowiązania. Jeśli pojawiły się jakiekolwiek opóźnienia w spłacie, zaciągnięcie konsolidacji może się okazać niemożliwe!
Kilka słów podsumowaniaZaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego nie jest procedurą tanią, ale w wielu przypadkach tylko taka opcja może uratować nasze domowe finanse. Na powyższym przykładzie widać, że duże koszt jego zaciągnięcia obejmują przede wszystkim ubezpieczenie. Dzięki niemu bank ma większą pewność, że całe zadłużenie zostanie terminowo spłacone.

    Osoby zainteresowane tematyką kredytów konsolidacyjnych można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to taka, która zna ją wyłącznie od strony teoretycznej i która – najczęściej – ujmuje je w znacznie szerszym znaczeniu ekonomicznym. Z drugiej strony mamy osoby, które znają ten temat od podszewki, gdyż zwykle są już po jednej konsolidacji i mają rozeznanie w kontekście jej kosztów.

    Poniższy artykuł jest skierowany przede wszystkim do tej pierwszej grupy. Jego istotą są konkretne parametry kredytu konsolidacyjnego, przy założeniu, że jesteśmy zainteresowani kwotą w wysokości 50 – 55 tysięcy złotych. Oczywiście należy pamiętać, że wartość tą określa nie tylko sam Klient banku, ale i Wierzyciel. To on generuje optymalny wariant swojego produktu finansowego, pamiętając przy tym o zdolności kredytowej Klienta i wielu innych, analizowanych przezeń kwestiach.

    Dla kogo i po co?Przykładowy kredyt konsolidacyjny jest przeznaczony dla osób, które:

    - Chcą zaciągnąć zobowiązanie gotówkowe, bez konsolidowania zadłużenia hipotecznego. Należy przy tym pamiętać, że finansowanie zobowiązań hipotecznych jest zadaniem innej grupy kredytów konsolidacyjnych, dla których trzeba ustanowić całkowicie nową hipotekę.

    - Chcą konsolidować kredyty bankowe i pożyczki w niektórych firmach pozabankowych. W tym przypadku istnieje możliwość spłaty jedynie zadłużeń bankowych i tych rodem ze "SKOK-ów". Spłata zobowiązań u innych Wierzycieli nie wchodzi tutaj w grę, choć można znaleźć i takie banki, które decydują się na spłatę chwilówek lub innych pożyczek.

    - Nie są zainteresowane "konsolidacją konsolidacji"! Jeśli już wcześniej zaciągnęliśmy kredyt konsolidacyjny, to jego łączenie z nowymi zobowiązaniami będzie już przedmiotem zupełnie innej oferty. Na szczęście większość banków umożliwia również finansowanie konsolidacji. Warto zapytać się o warunki takiej spłaty...

    - Uwaga! Za pomocą przykładowego kredytu konsolidacyjnego można finansować kredyty samochodowe. Nie jest to jednak zbyt często spotykany proceder, zwłaszcza jeśli wartość zabezpieczenia (czyli w tym przypadku samochodu) jest relatywnie zbyt niska.

    Przejdźmy do konkretów – ile to kosztuje?W przykładowej ofercie parametry kredytu konsolidacyjnego kształtują się na następującym poziomie:

    - wartość zadłużenia : około 55 tysięcy złotych,

    - czas spłaty kredytu : około 100 miesięcznych rat,

    - koszty kredytu: 26 tysięcy złotych, w tym 0 złotych prowizji, odsetki nieco ponad 18 tysięcy i ubezpieczenie o wartości prawie 9 tysięcy złotych,

    - łączna kwota zadłużenia, którą kredytobiorca musi spłacić to prawie 82 tysiące złotych,

    - miesięczna wartość jednej raty to około 800 złotych, w zależności od wybranego przez nas wariantu spłaty.

    Jak łatwo zauważyć, koszty stanowią około 1/3 wartości całego zobowiązania. Jest to dość dużo, biorąc pod uwagę niskie stopy procentowe i relatywnie krótki okres kredytowania (około 4 lat). Niemniej zaciąganie kredytów konsolidacyjnych wiąże się – z punktu widzenia banku – z nieco większym ryzykiem niewypłacalności ze strony Kredytobiorcy. Co ciekawe, znaczną część kosztów stanowi ubezpieczenie. W ofertach wielu banków decyzja o wykupie dodatkowego ubezpieczenia wiąże się z rezygnacją przez Wierzyciela z dodatkowej prowizji. Kwestię tą warto omówić z przedstawicielem banku już na wstępie negocjacji, dzięki czemu Kredytobiorca będzie miał pełny wgląd w ofertę banku.

    Warunki szczegółowe oferty konsolidacjiPowyższa oferta banku jest obwarowana określonymi warunkami. Osoby chcące z niej skorzystać, powinny mieć na względzie, że:

    Kredyt jest udzielany na okres od 6 do 120 miesięcy. Oczywiście im okres kredytowania jest dłuższy, tym większe są koszty całego zobowiązania finansowego. Okres ten jest obliczany na podstawie zdolności kredytowej Klienta i omawiany wraz z nim.Za pomocą prezentowanego produktu finansowego można kredytować zobowiązania o wartości do 200 tysięcy złotych. Oczywiście konsolidacja wielu zobowiązań w górnej granicy kwotowej będzie wiązać się ze znacznie wyższymi kosztami.

    Nie ma możliwości rozbijania niewielkich zobowiązań na bardzo dużą liczbę rat. W prezentowanej ofercie NIE ISTNIEJE opcja spłaty zadłużeń do 10 tysięcy złotych za pomocą konsolidacji o okresie spłaty większej niż 85 miesięcy.

    Kredytobiorca będzie mógł skorzystać z konsolidacji tylko wtedy, gdy już wcześniej spłacił inne zobowiązanie (w całości) w innym banku. Oznacza to, że z oferty nie mogą skorzystać osoby, które dopiero rozpoczęły spłatę kredytów, bez ich wcześniejszego zamknięcia (spłacenia).Oferta jest skierowana wyłącznie do tych osób, które terminowo spłacają wszystkie bieżące zobowiązania. Jeśli pojawiły się jakiekolwiek opóźnienia w spłacie, zaciągnięcie konsolidacji może się okazać niemożliwe!

    Kilka słów podsumowaniaZaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego nie jest procedurą tanią, ale w wielu przypadkach tylko taka opcja może uratować nasze domowe finanse. Na powyższym przykładzie widać, że duże koszt jego zaciągnięcia obejmują przede wszystkim ubezpieczenie. Dzięki niemu bank ma większą pewność, że całe zadłużenie zostanie terminowo spłacone.

    25 stycznia 2021, 10:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Wyścigów nie brakuje. Które najpopularniejsze? – Wyścigi nieodzownie związane są z zakładami bukmacherskimi. W Wielkiej Brytanii dawno temu zaczęto obstawiać wyścigi konne i wyścigi psów. Dziś popularniejsze są wyścigi… koni mechanicznych. Co zatem oferuje największy polski bukmacher?
Na samym początku obstawiania nowy gracz nie jest jeszcze do końca obeznany z możliwościami, jakie przed sobą ma. Oferta bukmachera wydaje się ogromna, czasem trochę skomplikowana. Mnóstwo rzeczy czeka na odkrycie. Najlepiej zapoznać się z tym wszystkim, testując bez większego ryzyka. Kod promocyjny STS, to obok bonusu powitalnego dodatek, który to ułatwia. Po założeniu konta ma się dodatkowe środki na obstawianie. Dzięki czemu można np. sprawdzić na własnej skórze, które rodzaje wyścigów lepiej się typuje. A jest w czym wybierać. Zapraszamy na krótki przegląd oferty.
Wyścigi konne i psów – od tego się zaczęło
Wyścigi konne kojarzą się z Anglią, śmietanką towarzyską na hipodromach i dawnymi latami. To fakt, że właśnie w Wielkiej Brytanii od wielu dekad namiętnie organizuje się gonitwy i typowanie zwycięskiego konia i dżokeja jest nieodzownym elementem takich imprez. W Anglii, ale i w innych państwach znają wyścigi konne od XVIII wieku. Obecnie nadal cieszą się one prestiżem, ale rozrywka ta poszła z duchem czasów i zakłady bukmacherskie oferują także wirtualne wyścigi koni. Ich zaletą jest fakt, że gonitwy odbywają się jedna po drugiej przez całą dobę. Podobnie wygląda sprawa z wyścigami psów, przede wszystkim chartów. Rasa ta kiedyś pomagałą w polowaniach, ale teraz psy, które mogą biec nawet z prędkością 60-70 km/h demonstrują swoją siłę na specjalnych torach. 
F1 nawet bez Polaka popularna
Obecnie to konie mechaniczne znaczą zdecydowanie więcej. Widać to w sporcie i zakładach bukmacherskich. Najbardziej prestiżowymi wyścigami są te z cyklu Grand Prix Formuły 1. Szybkie bolidy, tory w różnych krajach i na różnych kontynentach, ogromne zainteresowanie widzów, mediów i wielkie pieniądze. F1 przez lata rosła w siłę, by zdeklasować wszelkie innego rodzaju wyścigi czy rajdy. W Polsce boom związany był oczywiście ze startami rodzimego kierowcy. Nawet po jego odejściu F1 ma się dobrze, bo oferta w zakładach jest bogata i zawiera kilka rodzajów zdarzeń. W Polsce i Europie nie są tak popularne, ale obstawiać je można. Mowa o wyścigach NASCAR. Wyścigi samochodów seryjnych w Ameryce Północnej mają miejsce już od lat 50. XX wieku. Jeśli chodzi o listę TOP 20 najpopularniejszych imprez sportowych w USA, wyścigi NASCAR zajmują kilkanaście pozycji! Aby dobrze typować te wyścigi trzeba jednak się trochę w nie wkręcić i poznać niuanse oraz hierarchię.
Rajdy popularne w Europie
Zakłady bukmacherskie STS w swojej ofercie posiadają także rajdy WRC. Rajdowe Mistrzostwa Świata to coroczny cykl mistrzowski. Powstały one w latach 70. Wraz z upływem lat powstałą klasyfikacja cyklu i zmiany w zasadach. Samochody kategorii WRC pojawiły się dopiero pod koniec lat 90. (1997). Przepisy regulują parametry samochodów startujących w rajdach. Same wyścigi odbywają się w wielu miejscach na świecie i w Europie. 
Wyścigi napędzane mięśniami
Jeśli mówimy o ogólnej kategorii wyścigów, to nie można zapomnieć o… wyścigach kolarskich. Tour de France, Giro d’Italia, czy Vuelta a Espana, to wielkie wydarzenia sportowe. Gdy dodamy do tego mnóstwo mniejszych i krótszych wyścigów w innych krajach, m.in. Tour de Pologne, to oferta kolarska jest bardzo bogata. I lubiana przez fanów, których w naszym kraju nie brakuje. Zainteresowanie najlepszymi kolarzami i grupami zawodowymi jest duże, dostępność od statystyk i informacji także, co ułatwia typowanie zwycięzców poszczególnych wieloetapowych lub jednoetapowych wyścigów. Jak widać świat wyścigów jest bardzo obszerny i jest w czym wybierać.
Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. STS S.A. (dawniej Star-Typ Sport Zakłady Wzajemne Spółka z o.o.) posiada zezwolenie wydane przez Ministra ds. Finansów Publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych. Hazard związany jest z ryzykiem.

    Wyścigi nieodzownie związane są z zakładami bukmacherskimi. W Wielkiej Brytanii dawno temu zaczęto obstawiać wyścigi konne i wyścigi psów. Dziś popularniejsze są wyścigi… koni mechanicznych. Co zatem oferuje największy polski bukmacher?

    Na samym początku obstawiania nowy gracz nie jest jeszcze do końca obeznany z możliwościami, jakie przed sobą ma. Oferta bukmachera wydaje się ogromna, czasem trochę skomplikowana. Mnóstwo rzeczy czeka na odkrycie. Najlepiej zapoznać się z tym wszystkim, testując bez większego ryzyka. Kod promocyjny STS, to obok bonusu powitalnego dodatek, który to ułatwia. Po założeniu konta ma się dodatkowe środki na obstawianie. Dzięki czemu można np. sprawdzić na własnej skórze, które rodzaje wyścigów lepiej się typuje. A jest w czym wybierać. Zapraszamy na krótki przegląd oferty.

    Wyścigi konne i psów – od tego się zaczęło

    Wyścigi konne kojarzą się z Anglią, śmietanką towarzyską na hipodromach i dawnymi latami. To fakt, że właśnie w Wielkiej Brytanii od wielu dekad namiętnie organizuje się gonitwy i typowanie zwycięskiego konia i dżokeja jest nieodzownym elementem takich imprez. W Anglii, ale i w innych państwach znają wyścigi konne od XVIII wieku. Obecnie nadal cieszą się one prestiżem, ale rozrywka ta poszła z duchem czasów i zakłady bukmacherskie oferują także wirtualne wyścigi koni. Ich zaletą jest fakt, że gonitwy odbywają się jedna po drugiej przez całą dobę. Podobnie wygląda sprawa z wyścigami psów, przede wszystkim chartów. Rasa ta kiedyś pomagałą w polowaniach, ale teraz psy, które mogą biec nawet z prędkością 60-70 km/h demonstrują swoją siłę na specjalnych torach.

    F1 nawet bez Polaka popularna

    Obecnie to konie mechaniczne znaczą zdecydowanie więcej. Widać to w sporcie i zakładach bukmacherskich. Najbardziej prestiżowymi wyścigami są te z cyklu Grand Prix Formuły 1. Szybkie bolidy, tory w różnych krajach i na różnych kontynentach, ogromne zainteresowanie widzów, mediów i wielkie pieniądze. F1 przez lata rosła w siłę, by zdeklasować wszelkie innego rodzaju wyścigi czy rajdy. W Polsce boom związany był oczywiście ze startami rodzimego kierowcy. Nawet po jego odejściu F1 ma się dobrze, bo oferta w zakładach jest bogata i zawiera kilka rodzajów zdarzeń. W Polsce i Europie nie są tak popularne, ale obstawiać je można. Mowa o wyścigach NASCAR. Wyścigi samochodów seryjnych w Ameryce Północnej mają miejsce już od lat 50. XX wieku. Jeśli chodzi o listę TOP 20 najpopularniejszych imprez sportowych w USA, wyścigi NASCAR zajmują kilkanaście pozycji! Aby dobrze typować te wyścigi trzeba jednak się trochę w nie wkręcić i poznać niuanse oraz hierarchię.

    Rajdy popularne w Europie

    Zakłady bukmacherskie STS w swojej ofercie posiadają także rajdy WRC. Rajdowe Mistrzostwa Świata to coroczny cykl mistrzowski. Powstały one w latach 70. Wraz z upływem lat powstałą klasyfikacja cyklu i zmiany w zasadach. Samochody kategorii WRC pojawiły się dopiero pod koniec lat 90. (1997). Przepisy regulują parametry samochodów startujących w rajdach. Same wyścigi odbywają się w wielu miejscach na świecie i w Europie.

    Wyścigi napędzane mięśniami

    Jeśli mówimy o ogólnej kategorii wyścigów, to nie można zapomnieć o… wyścigach kolarskich. Tour de France, Giro d’Italia, czy Vuelta a Espana, to wielkie wydarzenia sportowe. Gdy dodamy do tego mnóstwo mniejszych i krótszych wyścigów w innych krajach, m.in. Tour de Pologne, to oferta kolarska jest bardzo bogata. I lubiana przez fanów, których w naszym kraju nie brakuje. Zainteresowanie najlepszymi kolarzami i grupami zawodowymi jest duże, dostępność od statystyk i informacji także, co ułatwia typowanie zwycięzców poszczególnych wieloetapowych lub jednoetapowych wyścigów. Jak widać świat wyścigów jest bardzo obszerny i jest w czym wybierać.

    Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. STS S.A. (dawniej Star-Typ Sport Zakłady Wzajemne Spółka z o.o.) posiada zezwolenie wydane przez Ministra ds. Finansów Publicznych na urządzanie zakładów wzajemnych. Hazard związany jest z ryzykiem.

    29 października 2020, 13:52 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Zakup samochodu używanego krok po kroku - o czym trzeba pamiętać? – Używane samochody cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród Polaków, ale właściwie wśród kierowców na całym świecie. Mimo że większość z nas miała już okazję kupić samochód od innego właściciela, każdorazowa transakcja to poważne przedsięwzięcie, które powinno być odpowiednio zaplanowane i przeanalizowane. Zwrócenie uwagi i zapamiętanie wskazówek, które przedstawimy w artykule, pozwolą na oszczędzenie pieniędzy oraz… stresu. Jak kupić używany samochód?

	Dlaczego warto wybrać używany samochód?

	Zanim przejdziemy do zasad, które pomogą w zakupie, trzeba zastanowić się, dlaczego tak naprawdę warto wybrać właśnie używany pojazd. Podstawową motywacją jest kwestia finansowa. Na używany samochód wydajemy zwykle kilka razy mniejszą sumę niż na nowe auto. Decydując się na samochód używany, oszczędzamy z reguły co najmniej kilkadziesiąt procent w porównaniu do nówki z salonu. Trzeba również pamiętać, że samochody po wyjeździe z salonu tracą w ciągu kilku lat aż 30-45% swojej wartości. Jednak zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Czasem możemy mieć wrażenie, że znaleźliśmy korzystną  ofertę, a tak naprawdę dokonujemy zakupu powypadkowego samochodu, który wymaga od nas wielu dopłat. Potencjalne oszczędności są warte ryzyka, ale należy je zminimalizować! Trzeba również pamiętać, że ewentualna naprawa nie musi być problemem, jeśli będziemy mieć dostęp do części wysokiej jakości. Możemy je znaleźć 
	na tej stronie. W jaki sposób wybrać używany samochód?

	Określenie budżetu i swoich potrzeb

	Podstawowym zadaniem przed dokonaniem dowolnego zakupu jest określenie swoich potrzeb i ustanowienie budżetu. Musimy wiedzieć, ile chcemy i możemy wydać. Przy tym trzeba pamiętać, że sam zakup samochodu nie będzie jedynym wydatkiem. Zazwyczaj do kosztów transakcji dochodzą także koszty ubezpieczenia i rejestracji samochodu. W wielu przypadkach musimy być również gotowi na dodatkowe wydatki w związku z podstawowymi naprawami. Bardzo rzadko sprzedaje się samochody bez potrzeby tzw. wkładu finansowego. Podstawą jest wymiana oleju w silniku i napędu rozrządu. Poza budżetem trzeba określić swoje potrzeby. Nie ma niczego gorszego niż nietrafiony wybór modelu samochodu. Potrzeby singli znacznie różnią się od potrzeb rodzin, kiedy najlepszą opcją może być minivan lub np. kombi z większym bagażnikiem. Do bardziej oszczędnych opcji należą samochody klasy kompakt i coupé. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić bardziej luksusowy pojazd jak np. prestiżowa limuzyna.

	Poszukiwanie samochodu

	Kiedy już wiemy, co chcemy kupić, potrzebujemy znaleźć miejsce, gdzie możemy to kupić i przeprowadzić transakcję.  Najlepszym źródłem ofert sprzedaży jest oczywiście internet i największe serwisy z ogłoszeniami. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie tam możemy spotkać się z najbardziej „podejrzanymi” ofertami. Dobrze jest popytać znajomych – być może znają kogoś, kto właśnie 
	sprzedaje swój samochód. Bardzo często najlepsze oferty możemy znaleźć właśnie dzięki znajomym. Inną alternatywą są również handlarze i komisy, w których również możemy znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. Przeglądając ogłoszenia w internecie, w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na zdjęcia. Patrzymy jednak nie tylko na jakość zdjęć oraz sam wygląd samochodu, ale również na otoczenie i tło. Dlaczego? Ponieważ w taki sposób możemy zorientować się, czy sprzedawcą jest handlowiec. Zakup od handlowca nie jest w żaden sposób gorszą opcją, jednak z reguły w takich sytuacjach powinniśmy być nieco bardziej uważni w kwestii sprawdzania samochodu.

	Oglądanie samochodu

	Przejdźmy do następnego etapu poszukiwań i zakupu samochodu. Kiedy już wybraliśmy określoną ofertę, umawiamy się z właścicielem na oglądanie pojazdu. Najlepiej umówić się na nie w miejscu publicznym jak np. parking w centrum miasta. Nie zaleca się również jeździć na oglądanie pojazdu samemu – jesteśmy wtedy bardzo podekscytowani, co automatycznie naraża nas na podjęcie nieodpowiedniej decyzji. Dokumenty sprawdzamy, zanim zaczniemy weryfikować stan techniczny – nie na odwrót. Sprawdzamy: zgodność numeru VIN na nadwoziu i we wszystkich dokumentach, sprawdzamy, czy auto ma kartę pojazdu, sprawdzamy dane sprzedającego, sprawdzamy, czy auto ma ważną polisę OC, sprawdzamy, czy w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdów nie ma wpisów o zastawach, kredytach, leasingu, sprawdźcie fakturę zakupu lub umowę sprzedaży zawartą przy wcześniejszej transakcji, której podmiotem był dany samochód.

	Weryfikacja stanu technicznego i transakcja

	Po sprawdzeniu dokumentów, możemy przejść do weryfikacji stanu technicznego samochodu. W tym celu najlepiej udać się do warsztatu, którego pracownicy dokonają dokładnej kontroli. Jadąc do warsztatu na weryfikację stanu technicznego, nie możemy zapomnieć o jeździe próbnej. Możemy ją wykonać właśnie podczas jazdy do warsztatu. Nie każdy sprzedawca umożliwia jazdę próbną za kierownicą, jednak nie powinno to krzyżować naszych planów zakupów. Podczas jazdy próbnej największą uwagę zwracamy na kontrolki i wskaźniki na desce rozdzielczej, pracę kierownicy oraz na zachowanie silnika. Ostatnim etapem, oczywiście, jeżeli dany samochód spełnia nasze oczekiwania, jest dokonanie transakcji. Można ją przeprowadzić bezgotówkowo przelewem na konto lub gotówką. Wcześniej jednak powinniśmy postarać się wynegocjować jak najlepszą cenę. W przypadku niektórych zakupów możemy wynegocjować nawet 20-30 procent ceny. Jeżeli kupujemy samochód od osoby prywatnej, w miarę możliwości powinniśmy samodzielnie przygotować umowę.

    Używane samochody cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród Polaków, ale właściwie wśród kierowców na całym świecie. Mimo że większość z nas miała już okazję kupić samochód od innego właściciela, każdorazowa transakcja to poważne przedsięwzięcie, które powinno być odpowiednio zaplanowane i przeanalizowane. Zwrócenie uwagi i zapamiętanie wskazówek, które przedstawimy w artykule, pozwolą na oszczędzenie pieniędzy oraz… stresu. Jak kupić używany samochód?

    Dlaczego warto wybrać używany samochód?

    Zanim przejdziemy do zasad, które pomogą w zakupie, trzeba zastanowić się, dlaczego tak naprawdę warto wybrać właśnie używany pojazd. Podstawową motywacją jest kwestia finansowa. Na używany samochód wydajemy zwykle kilka razy mniejszą sumę niż na nowe auto. Decydując się na samochód używany, oszczędzamy z reguły co najmniej kilkadziesiąt procent w porównaniu do nówki z salonu. Trzeba również pamiętać, że samochody po wyjeździe z salonu tracą w ciągu kilku lat aż 30-45% swojej wartości. Jednak zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Czasem możemy mieć wrażenie, że znaleźliśmy korzystną ofertę, a tak naprawdę dokonujemy zakupu powypadkowego samochodu, który wymaga od nas wielu dopłat. Potencjalne oszczędności są warte ryzyka, ale należy je zminimalizować! Trzeba również pamiętać, że ewentualna naprawa nie musi być problemem, jeśli będziemy mieć dostęp do części wysokiej jakości. Możemy je znaleźć na tej stronie. W jaki sposób wybrać używany samochód?

    Określenie budżetu i swoich potrzeb

    Podstawowym zadaniem przed dokonaniem dowolnego zakupu jest określenie swoich potrzeb i ustanowienie budżetu. Musimy wiedzieć, ile chcemy i możemy wydać. Przy tym trzeba pamiętać, że sam zakup samochodu nie będzie jedynym wydatkiem. Zazwyczaj do kosztów transakcji dochodzą także koszty ubezpieczenia i rejestracji samochodu. W wielu przypadkach musimy być również gotowi na dodatkowe wydatki w związku z podstawowymi naprawami. Bardzo rzadko sprzedaje się samochody bez potrzeby tzw. wkładu finansowego. Podstawą jest wymiana oleju w silniku i napędu rozrządu. Poza budżetem trzeba określić swoje potrzeby. Nie ma niczego gorszego niż nietrafiony wybór modelu samochodu. Potrzeby singli znacznie różnią się od potrzeb rodzin, kiedy najlepszą opcją może być minivan lub np. kombi z większym bagażnikiem. Do bardziej oszczędnych opcji należą samochody klasy kompakt i coupé. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić bardziej luksusowy pojazd jak np. prestiżowa limuzyna.

    Poszukiwanie samochodu

    Kiedy już wiemy, co chcemy kupić, potrzebujemy znaleźć miejsce, gdzie możemy to kupić i przeprowadzić transakcję. Najlepszym źródłem ofert sprzedaży jest oczywiście internet i największe serwisy z ogłoszeniami. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie tam możemy spotkać się z najbardziej „podejrzanymi” ofertami. Dobrze jest popytać znajomych – być może znają kogoś, kto właśnie sprzedaje swój samochód. Bardzo często najlepsze oferty możemy znaleźć właśnie dzięki znajomym. Inną alternatywą są również handlarze i komisy, w których również możemy znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. Przeglądając ogłoszenia w internecie, w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na zdjęcia. Patrzymy jednak nie tylko na jakość zdjęć oraz sam wygląd samochodu, ale również na otoczenie i tło. Dlaczego? Ponieważ w taki sposób możemy zorientować się, czy sprzedawcą jest handlowiec. Zakup od handlowca nie jest w żaden sposób gorszą opcją, jednak z reguły w takich sytuacjach powinniśmy być nieco bardziej uważni w kwestii sprawdzania samochodu.

    Oglądanie samochodu

    Przejdźmy do następnego etapu poszukiwań i zakupu samochodu. Kiedy już wybraliśmy określoną ofertę, umawiamy się z właścicielem na oglądanie pojazdu. Najlepiej umówić się na nie w miejscu publicznym jak np. parking w centrum miasta. Nie zaleca się również jeździć na oglądanie pojazdu samemu – jesteśmy wtedy bardzo podekscytowani, co automatycznie naraża nas na podjęcie nieodpowiedniej decyzji. Dokumenty sprawdzamy, zanim zaczniemy weryfikować stan techniczny – nie na odwrót. Sprawdzamy: zgodność numeru VIN na nadwoziu i we wszystkich dokumentach, sprawdzamy, czy auto ma kartę pojazdu, sprawdzamy dane sprzedającego, sprawdzamy, czy auto ma ważną polisę OC, sprawdzamy, czy w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdów nie ma wpisów o zastawach, kredytach, leasingu, sprawdźcie fakturę zakupu lub umowę sprzedaży zawartą przy wcześniejszej transakcji, której podmiotem był dany samochód.

    Weryfikacja stanu technicznego i transakcja

    Po sprawdzeniu dokumentów, możemy przejść do weryfikacji stanu technicznego samochodu. W tym celu najlepiej udać się do warsztatu, którego pracownicy dokonają dokładnej kontroli. Jadąc do warsztatu na weryfikację stanu technicznego, nie możemy zapomnieć o jeździe próbnej. Możemy ją wykonać właśnie podczas jazdy do warsztatu. Nie każdy sprzedawca umożliwia jazdę próbną za kierownicą, jednak nie powinno to krzyżować naszych planów zakupów. Podczas jazdy próbnej największą uwagę zwracamy na kontrolki i wskaźniki na desce rozdzielczej, pracę kierownicy oraz na zachowanie silnika. Ostatnim etapem, oczywiście, jeżeli dany samochód spełnia nasze oczekiwania, jest dokonanie transakcji. Można ją przeprowadzić bezgotówkowo przelewem na konto lub gotówką. Wcześniej jednak powinniśmy postarać się wynegocjować jak najlepszą cenę. W przypadku niektórych zakupów możemy wynegocjować nawet 20-30 procent ceny. Jeżeli kupujemy samochód od osoby prywatnej, w miarę możliwości powinniśmy samodzielnie przygotować umowę.

    5 czerwca 2020, 12:23 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych