Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 120 takich materiałów
    W 1897 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Stanach Zjednoczonych był… elektryk. W 1899 roku największym producentem aut w tym kraju był producent samochodów elektrycznych… Electric Vehicle Company. Na początku XX wieku „elektryki” były taksówkami w Nowym Jorku i Londynie. Oraz wozami strażackimi w Berlinie. Wieszczono, że zdominują rynek. Co poszło nie tak?
    6 lutego 2024, 23:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Film opisuje sposoby funkcjonowania komunikacji miejskiej w PRL-u i Europie z przełomu lat 60. i 70. XX wieku.
    18 listopada 2023, 2:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od autora:

    Kierowca na zagranicznych numerach VV 601 XX (gdzie XX losowe znaki) pogania światłami, a następnie wyhamowuje i spycha z drogi busa z przyczepą.

    "Wyhamował mnie na autostradzie A4 z niewiadomych przyczyn. Wracaliśmy z wakacji, przejechane w sumie ponad 4 tyś. kilometrów i nigdzie poza naszym krajem nie zaobserwowałem takich zachowań jak tu. Nie zamulałem, nie zajechałem mu drogi, przepuściłem choć teoretycznie nie musiałem i mogłem dokończyć wyprzedzanie a i tak pan bandyta poczuł się urażony. Dodatkowo zaczął spychać wyprzedzany przez nas pojazd z przyczepą bo chyba chciał nam trochę bardziej podokuczać...Rejestracja jest widoczna ale jest zagraniczna i nie wiem dokładnie z jakiego jest kraju... Nagrania wysyłam również na skrzynkę policyjną ale wątpię czy uda się zidentyfikować sprawcę."
    8 lipca 2023, 23:57 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mogłoby się wydawać, że zareklamowanie samochodu to banalna sprawa, ale u zarania dziejów motoryzacji wcale nie było tak kolorowo. Aby przekonać do nowego wynalazku trzeba było jakoś te automobile sprzedać, a dostępnych sposobów było wówczas jak na lekarstwo. Dzisiaj sprawdzimy, jak z tym tematem radzili sobie pionierzy na przełomie XIX i XX wieku.
    Toyota Supra Mk3 – Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    5 września 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra Mk3 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Trzecia generacja modelu trafiła do produkcji w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Nadwozie zachowało podobieństwo do drugiej generacji modelu. Pod względem konstrukcyjnym była to konstrukcja pokrewna z Toyotą Soarer. Samochód napędzany jest trzylitrowym silnikiem R6 z 4 zaworami na cylinder w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosiła 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Jednostka turbodoładowana osiągała 233 KM i moment siły 334 Nm, połączono ją z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Trzecia generacja modelu trafiła do produkcji w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Nadwozie zachowało podobieństwo do drugiej generacji modelu. Pod względem konstrukcyjnym była to konstrukcja pokrewna z Toyotą Soarer. Samochód napędzany jest trzylitrowym silnikiem R6 z 4 zaworami na cylinder w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosiła 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Jednostka turbodoładowana osiągała 233 KM i moment siły 334 Nm, połączono ją z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    13 czerwca 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Hejka!
    W dzisiejszym materiale zapraszam Was do słonecznych Włoch z drugiej połowy XX wieku.
    Zaprezentuję Wam samochód, który w tamtych czasach opanował rynek i rozkochał w sobie wiele osób. #Fiat500R #1974
    Tym materiałem rozpoczynam trylogię o tym jakże pociesznym fiaciku. Szykuję dla Was jeszcze #Abarth 'a 595 #Turismo '21 oraz w 100% eklektycznego Fiata 500 '22, którego na testy udostępnia nam grupa Gezet Zielona Góra. Dziękujemy!


    Nie zapomnijcie wbić na naszego :
    Instagrama, Facebooka i Tiktoka!

    Zapraszam do oglądania. :)
    16 kwietnia 2022, 16:19 przez ZajacRallyTeam (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Moto Zając

    Aston Martin Victor – Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.
    Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.
    Toyota Supra Mk3 – Produkcja trzeciej generacji Supry rozpoczęła się w lutym 1986 i trwała do maja 1993. Na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX, samochód był zupełnie nową konstrukcją niespokrewnioną z Celicą. Od stycznia 1987 dostępna była wersja Supra Turbo. Na rynku japońskim dostępne były tylko trzy silniki, najsilniejszym z nich był sześciocylindrowy 1JZ-GTE twin-turbo o pojemności 2,5 l i mocy 280 KM.
    Produkcja trzeciej generacji Supry rozpoczęła się w lutym 1986 i trwała do maja 1993. Na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX, samochód był zupełnie nową konstrukcją niespokrewnioną z Celicą. Od stycznia 1987 dostępna była wersja Supra Turbo. Na rynku japońskim dostępne były tylko trzy silniki, najsilniejszym z nich był sześciocylindrowy 1JZ-GTE twin-turbo o pojemności 2,5 l i mocy 280 KM.