Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 31 takich materiałów
    Jaguar XK120 –
    26 kwietnia 2023, 21:52 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XK120 –
    8 września 2022, 21:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar E-Type – Sportowy samochód produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975. E-Type został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1961 roku. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy roadster. E-Type napędzany był przez skonstruowany w 1948 roku silnik R6 typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy takich jak XK120. Silnik ten produkowano przez 44 lata z niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach Jaguar zaczął używać 5,4-litrowego V12, które było najsilniejszym silnikiem dostępnym dla modelu. Silnik ten generuje moc 276 KM i moment obrotowy 412 Nm. Z tym silnikiem samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,4 sekundy. Jaguar E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    Sportowy samochód produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975. E-Type został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1961 roku. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy roadster. E-Type napędzany był przez skonstruowany w 1948 roku silnik R6 typu XK, wykorzystywany we wcześniejszych modelach firmy takich jak XK120. Silnik ten produkowano przez 44 lata z niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach Jaguar zaczął używać 5,4-litrowego V12, które było najsilniejszym silnikiem dostępnym dla modelu. Silnik ten generuje moc 276 KM i moment obrotowy 412 Nm. Z tym silnikiem samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 6,4 sekundy. Jaguar E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    27 sierpnia 2022, 23:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar E-Type – Samochód sportowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975, dostępny jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Do napędu E-Type użyto skonstruowanego w 1948 roku sześciocylindrowego silniku typu XK, wykorzystywanego  we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach E-Type używane było 5,4-litrowe V12 generujące moc maksymalną 276 KM i moment obrotowy 412 Nm, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    Samochód sportowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1961-1975, dostępny jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Do napędu E-Type użyto skonstruowanego w 1948 roku sześciocylindrowego silniku typu XK, wykorzystywanego we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Silnik miał 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. W późniejszych modelach E-Type używane było 5,4-litrowe V12 generujące moc maksymalną 276 KM i moment obrotowy 412 Nm, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 235 km/h. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. E-Type zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.
    21 czerwca 2022, 21:01 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar C-Type – Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.
    Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.
    Jaguar E-Type – Samochód sportowy produkowany w latach 1961-1975 przez brytyjską markę Jaguar. Dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. Napędzany jest skonstruowanym w 1948 roku silnikiem typu XK, wykorzystywanym we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka napędowa miała 3,4 l, 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. Najsilniejszą wersją samochodu była napędzana 5,4-litrowym silnikiem V12 wytwarzającym moc maksymalną 276 KM, przez co samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h, a  przyspieszenie do 100 km/h trwało 6,4 sekundy.
    Samochód sportowy produkowany w latach 1961-1975 przez brytyjską markę Jaguar. Dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Na desce rozdzielczej wyłożonej polakierowaną blachą aluminiową symetrycznie rozmieszczono zestaw hebelkowych przełączników i wskaźników do roku 1967. Koło sportowej kierownicy było wykonane z drewna do roku 1970, później zastosowano kierownicę bez drewna. Napędzany jest skonstruowanym w 1948 roku silnikiem typu XK, wykorzystywanym we wcześniejszych modelach firmy, np. XK120. Silnik ten był produkowany przez 44 lata z niewielkimi tylko zmianami konstrukcyjnymi. Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka napędowa miała 3,4 l, 3,8 l lub 4,2 l pojemności, dwa wałki rozrządu umieszczone w aluminiowej głowicy i odlewany z żeliwa blok cylindrów. Najsilniejszą wersją samochodu była napędzana 5,4-litrowym silnikiem V12 wytwarzającym moc maksymalną 276 KM, przez co samochód osiągał prędkość maksymalną 235 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 6,4 sekundy.
    12 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XK120 Drophead Coupe – Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.