Dziewiąta i ostatnia generacja Mark II produkowana w latach 2000-2004 (w nadwoziu sedan, gdyż kombi przetrwało jako Mark II Blit do 2007 r.). Samochód wychodził w wersjach AWD i RWD, ze skrzynią manualną i automatyczną. Gama silników (wszystkie R6) : 2.0L 1G-FE (160 KM), 2.5L 1JZ-GE (200 KM), 2.5L 1JZ-FSE (200 KM) oraz 2.5L turbo 1JZ-GTE (280 KM). Dzisiaj, z racji napędu i silników, często używany do driftu, głównie w Japonii.
Czyli Toyota Mark II, Chaser i Cresta. JZX100 - czyli JZ to rodzina silników, X100 to oznaczenie generacji wspomnianych modeli. Na pierwszy rzut oka, trudno rozróżnić te sedany, ponieważ to jest dość bliska rodzina (w galerii kolejność jest taka: Mark II, Chaser i Cresta). Mechanicznie, również wszystkie są niemal identyczne. Przede wszystkim, napęd na tył, 5-biegowa skrzynia oraz 6-cylindrowy silnik 1JZ-GTE (280 KM), taka wersja oznaczana jest jako Tourer V (oprócz modelu Cresta - brak manualnej skrzyni z 1JZ-GTE). X100 to ostatnia generacja w przypadku Chaser i Cresta. Mark II doczekała się jeszcze X110. Samochody popularne do driftingu (w niektórych krajach), bardzo podatne na modyfikacje. Wielu ludzi od dawna używa ich do jakiejkolwiek aktywności na torach wyścigowych i driftingowych.