Przebieg ponad pół miliona dla silnika 2.0 diesel M47 to żaden problem, jeżeli dbasz o niego w należyty sposób! Jednak przy tylu przejechanych kilometrach wymaga on głębszego serwisu w postaci wymiany rozrządu, panewek, uszczelek…a jak już taki zakres serwisowy to szkoda byłoby nie wymienić pierścieni no i nagle robi się z tego kompletny remont silnika! W tym wszystkim istotną role grał czas, ale to był taki ekspres jakiego jakiego jeszcze nie było - ilość godzin potrzebnych na wyjęcie, remont i włożenie silnika to 24h!
----------------------------------
Zapraszamy do naszego warsztatu:
Niecodzienna sytuacja miała miejsce 7 czerwca w wtorek rano, na jednym z ruchliwych skrzyżowań w ciągu ul. Mikołowskiej w Katowicach. Inspektor z oddziału Inspekcji Transportu Drogowego w Wodzisławiu Śląskim jechał do siedziby WITD w Katowicach. W pewnym momencie zobaczył kłęby białego dymu unoszące się z rury wydechowej osobówki stojącej przed światłami sygnalizacji świetlnej. Zatrzymał się i ruszył na pomoc. Kierująca próbowała wyłączyć silnik poprzez standardowe wyjęcie kluczyka ze stacyjki, ale ten wciąż pracował na bardzo wysokich obrotach. Inspektor wsiadł za kierownicę auta, wrzucił najwyższy bieg równocześnie wciskając hamulec. W ten sposób wyhamował i unieruchomił „rozbiegany” silnik. Inspektor doskonale wiedział, jak zachować się w tak stresującej dla kierowców sytuacji. Ma uprawnienia i doświadczenie diagnosty samochodowego, które wykorzystuje w trakcie prowadzonych kontroli drogowych. Funkcjonariusz poinformował kierującą, jak w takiej sytuacji, skutecznie wyłączyć „rozbiegany” silnik w pojeździe.
Przy wymianie przegubów w astrze f musiałem oddzielić sworzeń wahacza z zwrotnicy. Problem był taki, że trzpień strasznie się zapiekł, więc po 1,5h walki wyszedł taki oto sposób