Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 95 takich materiałów
    Jak opisuje autor nagrania kierowca osobówki nie został wpuszczony na pas i chyba coś tam palcem pokazał, bursiarz nie wytrzymał i...
    Na nagraniu widzimy, że kierowca busa wysiada z auta i idzie do drugiego kierowcy. Gdy wraca, tuż za nim biegnie kierowca z osobówki, który uderza w lusterko, które się rozpada. Jak dodaje autor i drugi kierowca stracił lusterko. Na szczęście skończyło się bez rękoczynów.
    17.2.2024 Wrocław ul. Zwycięska
    19 lutego 2024, 23:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Autor nagrania jadąc późną nocą spostrzega auto, które na skrzyżowaniu zamiast skręcić wjeżdża w pole. Po chwili wraca na jezdnię, ale kolejny skręt jest nie lada wyzwaniem. Auto ponownie nie wyrabia. Jak informuje autor. W środku było trzech nastolatków - prawdopodobnie pod wpływem.
    3 lutego 2024, 23:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dwa dostawczaki blokująca drogę na S5 i transport autobusów. Autor nagrania jest pilotem, który nadzoruje to przedsięwzięcie i próbuje postawić towarzystwo do pionu. Jednak busiarze są nieugięci i przed długo czas blokują drogę jadać dwoma pasami ruchu obok siebie. Gdy dystans miedzy szeryfami, a transportem zwiększa się, pilot zwalnia i wraca do swoich obowiązków.
    6.12.2023 Droga S5 ok. Głuchowa kierunek Wrocław
    9 grudnia 2023, 19:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od chwili powstania oryginalnego MINI, samochód ten zdefiniował klasę kompaktów. Jednak gdy British Leyland zaniedbało rozwój tego kultowego modelu, konkurenci z kontynentu, tacy jak Renault czy Peugeot, nie tracili czasu. Ale teraz Wielka Brytania wraca do gry! Poznajcie Austin Metro - odpowiedź Brytyjczyków na europejskich gigantów. Czy Metro ma szansę odzyskać koronę dla Wysp w erze małych gladiatorów na kółkach?
    26 sierpnia 2023, 23:41 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od autora:

    Po uzyskaniu połączenia ze 112 oczywiście multum pytań, imię nazwisko, a czy na pewno jest potrzebna interwencja policji itp. Oczywiście podałem wszystkie zbędne informacje na tamtą chwilę i zaczęło się wypytywanie o miejscowość, gdzie teraz się znajduję. Po podaniu szczegółów osoba ze 112 stwierdza, że to jednak jest inna miejscowość, niż ta faktyczna, co jest na tablicach przy trasie. Nie wnikam, tylko proszę o niezwłoczną interwencję policji. I tutaj pada informacja, że ma problem z połączeniem się z policją. Po tych słowach proszę o przełączenie mnie bezpośrednio do policji i w odpowiedzi też słyszę, że jest to niemożliwe. Tutaj się rozłączam, by nie pojechać wiązanką. Sorry, ale taka pomoc mnie zirytowała. Po przejechaniu około 2-3 km ten dupek z BMW zawraca w stronę Nowego Sącza. Po przejechaniu ok. 500 metrów od Krynicy jedzie policjant na motocyklu nie zareagował na moje sygnały i pojechał dalej. Po przejechaniu jeszcze kilku metrów mając już bezpieczny zjazd zawracam i staram się dogonić policjanta. W tym samym czasie jeszcze raz dzwonię na 112 i zapytałem, czy może udało im się uzyskać połączenie z policją i tutaj znów odpowiedź, że nie, ale w trakcie rozmowy udało się połączyć i poinformować dyżurnego policji. Nie wiem z jakiej miejscowości, a mnie udaje się w tym samym czasie dogonić policjanta i zatrzymać go. Po wstępnej rozmowie Pan policjant stwierdził, że nie za bardzo może pomóc, bo wraca z zabezpieczenia z Krynicy-Zdrój, ale w międzyczasie pokazałem mu szybko nagranie i jednak stwierdził, że nie może tego tak zostawić i sam połączył się ze swoimi kolegami, którzy byli jeszcze na wlocie do Krynicy, by zwrócili uwagę w Krynicy w chwili kiedy będą już wracać. Podał im dokładne nr i markę samochodu, zadzwonił do dyżurnego i w skrócie przedstawił mu zaistniałą sytuację, ze 112 rozłączyłem się bo dalsza współpraca z tak idiotyczną pseudo pomocą nie miała już sensu. W czasie gdy goniłem policjanta, to przejechaliśmy obok miejsca gdzie tym BMW zawrócił, ale niestety nigdzie po drodze go nie było już widać. W trakcie rozmowy z policjantem sam też zaproponował bym mu dokładnie pokazał miejsce, w którym to BMW zawróciło, więc pojechaliśmy znów w kierunku na Krynicę - Zdrój. Po około 2 km zatrzymujemy się w tym miejscu i jeszcze rozmawiamy, co ewentualnie jakbym go gdzieś spotkał jeszcze po drodze. Cała sytuacja trwała około godziny.
    16 sierpnia 2023, 0:12 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    6 sierpnia 2023, 21:18 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny? – Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.
Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?
Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.
Jak działa układ chłodzenia silnika?
Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica,
- wentylator.
Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.
Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.
Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.
Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.
Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?
Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.
Jak dbać o układ chłodzenia silnika?
Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:
 Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

- węże,
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica.
Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.
4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:
- długa jazda po górzystym terenie,
- jazda z ciężkim ładunkiem,
- jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.
W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.
5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.
Problemy z układem chłodzenia silnika
Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:
 Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

O czym należy pamiętać?
Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.
Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.
Partnerem artykułu jest awparts.pl

    Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.

    Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?

    Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.

    Jak działa układ chłodzenia silnika?

    Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica,

    - wentylator.

    Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.

    Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.

    Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.

    Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.

    Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?

    Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.

    Jak dbać o układ chłodzenia silnika?

    Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:

    Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

    - węże,

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica.

    Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.

    4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:

    - długa jazda po górzystym terenie,

    - jazda z ciężkim ładunkiem,

    - jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.

    W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.

    5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.

    Problemy z układem chłodzenia silnika

    Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:

    Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

    O czym należy pamiętać?

    Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.

    Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.

    Partnerem artykułu jest awparts.pl

    29 marca 2023, 12:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Kto nie chciałby się przejechać takim kopcącym Kredensem, niech pierwszy rzuci butelką. Ajronwejder wraca z piekielnie mocnym brzmieniem, a na tylne siedzenie Metalomobilu wskoczyli zwycięzcy naszego konkursu. Karasie w dłoń i jazda na pełnym kopycie!
    28 grudnia 2022, 14:56 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj