Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 127 takich materiałów
    Poznaj Porsche 906, które pojawiło się w Japonii na ich najważniejszym sportowym wydarzenie Gran Prix Japan i upokorzyło Nissana oraz Prince przy swojej własnej publiczność. To sprawiło że Nissan wziął się do roboty i ostatecznie stworzyli słynną… wszystkiego dowiesz się z tego odcinka, który jak zawsze będzie. Z innej Perspektywy.
    19 listopada 2023, 4:49 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W dniu 07 czerwca 2023 roku, na Alei Daszyńskiego w Krakowie, zarówno ja, jak i mój kursant zostaliśmy napadnięci przez agresywnego kierowcę BMW.

    Opiszę poniżej całą sytuację, a mianowicie:

    Jechaliśmy oznaczonym samochodem do nauki jazdy i szukaliśmy miejsca do parkowania skośnego.
    Na Alei Daszyńskiego w Krakowie obowiązuje strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h, poruszaliśmy się z prędkością 20 km/h, ponieważ, tak jak wyżej wspomniałem, szukaliśmy miejsca do parkowania skośnego, kiedy znaleźliśmy już wspomniane miejsce i zasygnalizowaliśmy nasz manewr, z tyłu nagle rozległ się bardzo długi i agresywny klakson od kierowcy BMW, bardzo mnie to zdziwiło, ponieważ mój kursant naprawdę dobrze radził sobie za kierownicą (nie gasił silnika podczas ruszania). Spojrzałem w lusterko wsteczne i zobaczyłem, że kierowca BMW wygraża mi pięściami, gestykuluje i używa słów niecenzuralnych, które zresztą słyszałem, ponieważ zarówno on, jak i ja mieliśmy otwarte szyby...
    W odpowiedzi na jego wulgarne zachowania i gestykulację wygrażania mi pięściami, pokazałem mu środkowy palec, dając mu do zrozumienia, żeby się odczepił, bo nic złego nie zrobiliśmy i żeby pozwolił mi pracować w spokoju...
    Wiem, że może nie było to profesjonalne zachowanie z mojej strony, ale żadna przyjemność być wyzywanym od najgorszych i w końcu każdemu puszczą nerwy, to tylko kwestia czasu...
    No i wtedy się zaczęło...
    Kierowca BMW, nagle przestał się spieszyć i zaparkował samochód obok na, dodatkowo grożąc mi, że mnie "zajebie" i "zapi##doli" za ten środkowy palec.
    Widziałem, że agresor wysiada, więc sięgnąłem po gaz i również wysiadłem, żebym miał się jak bronić...
    Dalej sytuacja potoczyła się jak na filmie...
    Zaraz na początku nagrania widać, jak zostałem opluty i to dwukrotnie, byłem wielokrotnie wyzywany od k*rew i szmat i sprawca kierował wobec mnie groźby karalne. nawet pozwolił się zbliżyć do mnie na niebezpieczną odległość, więc zagroziłem mu, że jeśli podejdzie bliżej, to użyję miotacza gazu w obronie własnej.
    Agresorowi, w jego niecenzuralnym zachowaniu wtórowała matka, która jak widać na nagraniu była dumna z zachowania swojego syna.
    Prawie całe zajście zostało nagrane przez jednego z mieszkańców pobliskiej kamienicy, który udostępnił mi to nagranie.
    16 czerwca 2023, 3:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kalkulator leasingowy - wszystko co musisz wiedzieć – Leasing to zdecydowanie najpopularniejsza forma finansowania aut. Wynika to przede wszystkim z jego zalet oraz atrakcyjnych kosztów, które można obliczyć samodzielnie przy użyciu kalkulatora leasingowego. Jak to zrobić? Dlaczego warto skorzystać z tego narzędzia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Kalkulator leasingowy - jak samodzielnie obliczyć koszty finansowania?
Kalkulator leasingowy to proste narzędzie, które pozwala samodzielnie obliczyć koszty finansowania. Jak to zrobić? Otóż, wystarczy w tym przypadku określić wartość samochodu, który ma zostać sfinansowany leasingiem oraz wybrać ilość rat leasingowych, wysokość wpłaty własnej oraz procentową wartość wykupu. W efekcie kalkulator automatycznie policzy nie tylko miesięczną ratę leasingową, ale również całkowity koszt skorzystania z finansowania. Istotne w tym przypadku jest to, że obliczenia można przeprowadzać wielokrotnie, a samo korzystanie z kalkulatora jest zupełnie darmowe, co pozwala porównać wiele dostępnych opcji. W prosty sposób można zamówić także rozmowę z konsultantem, co pozwoli omówić wszystkie interesujące kwestie związane z leasingiem samochodów.
Dlaczego warto skorzystać z kalkulatora leasingowego?
Możliwość szybkiego policzenia kosztów leasingu to najważniejszy atut kalkulatora leasingowego, z którego warto skorzystać przede wszystkim po to, by zorientować się w kosztach finansowania. Co istotne, narzędzie pozwala przeprowadzać kalkulacje przy użyciu różnych parametrów, dzięki czemu można dopasować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Niewątpliwą zaletą jest także fakt, że kalkulator leasingowy umożliwia porównanie różnych ofert, czy zestawienie kosztów leasingu z kosztami innych form finansowania aut, takich jak np. kredyt lub wynajem długoterminowy.
Podsumowując należy stwierdzić, że kalkulator leasingowy to proste narzędzie, które pozwala samodzielnie obliczyć koszty finansowania. W efekcie ułatwia podjęcie decyzji o skorzystaniu z leasingu samochodu.

    Leasing to zdecydowanie najpopularniejsza forma finansowania aut. Wynika to przede wszystkim z jego zalet oraz atrakcyjnych kosztów, które można obliczyć samodzielnie przy użyciu kalkulatora leasingowego. Jak to zrobić? Dlaczego warto skorzystać z tego narzędzia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w niniejszym artykule.

    Kalkulator leasingowy - jak samodzielnie obliczyć koszty finansowania?

    Kalkulator leasingowy to proste narzędzie, które pozwala samodzielnie obliczyć koszty finansowania. Jak to zrobić? Otóż, wystarczy w tym przypadku określić wartość samochodu, który ma zostać sfinansowany leasingiem oraz wybrać ilość rat leasingowych, wysokość wpłaty własnej oraz procentową wartość wykupu. W efekcie kalkulator automatycznie policzy nie tylko miesięczną ratę leasingową, ale również całkowity koszt skorzystania z finansowania. Istotne w tym przypadku jest to, że obliczenia można przeprowadzać wielokrotnie, a samo korzystanie z kalkulatora jest zupełnie darmowe, co pozwala porównać wiele dostępnych opcji. W prosty sposób można zamówić także rozmowę z konsultantem, co pozwoli omówić wszystkie interesujące kwestie związane z leasingiem samochodów.

    Dlaczego warto skorzystać z kalkulatora leasingowego?

    Możliwość szybkiego policzenia kosztów leasingu to najważniejszy atut kalkulatora leasingowego, z którego warto skorzystać przede wszystkim po to, by zorientować się w kosztach finansowania. Co istotne, narzędzie pozwala przeprowadzać kalkulacje przy użyciu różnych parametrów, dzięki czemu można dopasować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Niewątpliwą zaletą jest także fakt, że kalkulator leasingowy umożliwia porównanie różnych ofert, czy zestawienie kosztów leasingu z kosztami innych form finansowania aut, takich jak np. kredyt lub wynajem długoterminowy.

    Podsumowując należy stwierdzić, że kalkulator leasingowy to proste narzędzie, które pozwala samodzielnie obliczyć koszty finansowania. W efekcie ułatwia podjęcie decyzji o skorzystaniu z leasingu samochodu.

    30 marca 2023, 1:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Gdzie się podziały chlapacze w samochodach?

    Przyszła taka pora roku, kiedy podczas jednej trasy możemy opróżnić cały zbiornik z płynem na spryskiwacz tylko dlatego, że auta jadące przed nami wyrzucają spod kół całe topiące się błoto pośniegowe i różną ilość piachu i drobnych kamyków. Dlaczego producenci przestali zakładać chlapacze?

    Niegdyś chlapacze (czy tam fartuchy, osłony, jak zwał tak zwał) były nieodzownym elementem wyposażenia niemal każdego samochodu, ba każdego pojazdu. Miały je samochody, autobusy, ciężarówki czy nawet rowery. Kawał gumowego elementu zwisał sobie za tylnymi kołami, w ten sposób zbierając wodę i nie chlapiąc na nasz samochód. A dziś? Dziś pozostały one już tylko przy ciężarówkach, a w samochodach osobowych praktycznie ich brak, bo wyglądają kiczowato i nie współgrają z idealnymi liniami i proporcjami auta. Ale to, że te linie będą zwalone błotem i całym innym syfem (żeby nie powiedzieć gó#nem) z drogi, to już jest ok. To, że w czasie dłuższej trasy jesteśmy w stanie wypsikać 3 litry spryskiwaczy też jest ok. Tak samo ok jest pewnie fakt, że kamyki lecące prosto na nasz piękny wymuskany samochód uszkodzą nam lakier lub szybę. W końcu zarobią lakiernicy, serwisy, dostawcy płynu czy myjnie. Poza tym auto wyposażone w chlapacze również z przodu jest czystsze – brud nie leci po caroserii.

    A jak ma się prawo drogowe (Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) ) do chlapaczy? Ano tak:
    㤠11.
    1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

    11) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła) położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego
    elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla
    samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i pojazdu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej – wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), zaś sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie; „

    Z tego prawniczego bełkotu najważniejsza jest ostatnia część, z której korzystają producenci dzisiaj: jeśli konstrukcja na to nie pozwala, wtedy nie trzeba montować fartuchów. A to oznacza, że samochody są homologowane bez chlapaczy czyli diagnosta nie może egzekwować ich obecności. Może czas zaostrzyć homologację?

    Z ciekawości zajrzałem do konfiguratorów kilku popularnych aut i okazuje się, że część z nich oferuje chlapacze (przód + tył). Inni znowu seryjnie montują małe wystające plastiki, które mają zatrzymać podnoszącą się z asfaltu wodę. Niestety, z reguły to nie wystarcza, a za nami jest wielka wodna chmura. Również nie działa specjalnie wymodelowany zderzak…

    Prawda jest taka, że dziś ponad praktyczność stawiamy styl. Przecież kilka lat temu samochody z naszego rynku to jest Duży Fiat (Fiat 125), Polonez i inne miały tak wielkie i tak mocne chlapacze (odpadały), że pewnie przeżyły karoserię tych aut. Owszem, nie były zbyt piękne, ale myślę, że dzisiaj można by ten problem w jakiś lepszy sposób rozwiązać niż po prostu nie montowanie chlapaczy? Macie jakieś pomysły? A może to źle wpływa na aerodynamikę i osiągi aut?
    14 grudnia 2022, 9:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Co należy wiedzieć o pracy mechanika samochodowego? – Mechanik samochody jest zawodem powszechnie znanym, którego popularność na rynku pracy sukcesywnie wzrasta. W niniejszym artykule wytłumaczymy, na czym polega praca w salonie samochodowym, a także omówimy cechy, które powinny wyróżniać dobrego mechanika oraz korzyści, płynące z wykonywania tej profesji.
Mechanik samochodowy - praca w motoryzacji 
Miejscem pracy mechanika samochodowego są salony samochodowe, a do jego zadań należy przede wszystkim naprawa, konserwacja, a także sprawdzanie stanu poszczególnych elementów pojazdów. Praca w motoryzacji jako mechanik obejmuje między innymi przeprowadzanie procesu montażowego, wymiana uszkodzonych części lub ich renowacja, diagnozowanie i wnikliwa analiza powstałego problemu z pojazdem, ale również organizacja pracy i współpraca z pozostałymi członkami zespołu pracowniczego. Jeśli chodzi o osobę pracującą na stanowisku mechanik samochodowy, praca polega również na stałym poszerzaniu własnej wiedzy, a także uzupełnianiu jej o nowe informacje. 
Praca w salonie samochodowym - jakimi cechami powinien odznaczać się dobry mechanik?
Do najważniejszych umiejętności wymaganych przez pracodawców od osób, chcących pracować na stanowisku mechanika, są zdolności manualne. Należą do nich między innymi sprawne posługiwanie się narzędziami, stanowiącymi wyposażenie salonów samochodowych. Dobry mechanik samochodowy powinien również posiąść rozległą wiedzę z zakresu budowy i działania poszczególnych części samochodowych. Mechanik musi wyróżniać się także znajomością oraz dobrą obsługą programów diagnostycznych. Do kompetencji osoby zatrudnionej w zawodzie mechanika powinna należeć też gotowość do rozwiązywania zaistniałych problemów, które pojawią się podczas pracy oraz poszukiwania nowych dróg rozwiązań.
Kariera w BMW - zostań mechanikiem w luksusowych salonach
Mechanik BMW w swojej pracy będzie miał możliwość naprawy modeli aut, cieszących się uznaniem i popularnością na całym świecie. Do jego kompetencji będzie należało wykonywanie napraw i prac diagnostycznych, a także analiza zaistniałej sytuacji, regeneracja uszkodzonych części czy wykonywanie czynności eksploatacyjnych. Wszystko to powinno zachodzić jednocześnie z uwzględnieniem wysokiej jakości pracy, postępowaniem zgodnie z procedurami i standardami marki BMW przekazywanymi na szkoleniach. Mechanik BMW powinien również być w stanie samodzielnie zadbać o własne stanowisko pracy.
Praca w salonie samochodowym BMW - korzyści
Praca w motoryzacji oraz kariera w BMW niesie za sobą wiele niekwestionowanych korzyści. Po pierwsze, będziesz miał możliwość nieustannego rozwoju, doskonalenia własnych umiejętności technicznych, a także poszerzania wiedzy z zakresu budowy aut, funkcjonowania ich poszczególnych elementów, a także innowacyjnych sposób naprawy. Możliwe stanie się również awansowanie na wyższy stopień zawodowy. Kariera w BMW przyniesie zarówno satysfakcję z wykonywanej pracy, jak i szerokie pole do rozwijania swoich kompetencji oraz możliwość osiągania coraz to wyższych zarobków. 

    Mechanik samochody jest zawodem powszechnie znanym, którego popularność na rynku pracy sukcesywnie wzrasta. W niniejszym artykule wytłumaczymy, na czym polega praca w salonie samochodowym, a także omówimy cechy, które powinny wyróżniać dobrego mechanika oraz korzyści, płynące z wykonywania tej profesji.

    Mechanik samochodowy - praca w motoryzacji

    Miejscem pracy mechanika samochodowego są salony samochodowe, a do jego zadań należy przede wszystkim naprawa, konserwacja, a także sprawdzanie stanu poszczególnych elementów pojazdów. Praca w motoryzacji jako mechanik obejmuje między innymi przeprowadzanie procesu montażowego, wymiana uszkodzonych części lub ich renowacja, diagnozowanie i wnikliwa analiza powstałego problemu z pojazdem, ale również organizacja pracy i współpraca z pozostałymi członkami zespołu pracowniczego. Jeśli chodzi o osobę pracującą na stanowisku mechanik samochodowy, praca polega również na stałym poszerzaniu własnej wiedzy, a także uzupełnianiu jej o nowe informacje.

    Praca w salonie samochodowym - jakimi cechami powinien odznaczać się dobry mechanik?

    Do najważniejszych umiejętności wymaganych przez pracodawców od osób, chcących pracować na stanowisku mechanika, są zdolności manualne. Należą do nich między innymi sprawne posługiwanie się narzędziami, stanowiącymi wyposażenie salonów samochodowych. Dobry mechanik samochodowy powinien również posiąść rozległą wiedzę z zakresu budowy i działania poszczególnych części samochodowych. Mechanik musi wyróżniać się także znajomością oraz dobrą obsługą programów diagnostycznych. Do kompetencji osoby zatrudnionej w zawodzie mechanika powinna należeć też gotowość do rozwiązywania zaistniałych problemów, które pojawią się podczas pracy oraz poszukiwania nowych dróg rozwiązań.

    Kariera w BMW - zostań mechanikiem w luksusowych salonach

    Mechanik BMW w swojej pracy będzie miał możliwość naprawy modeli aut, cieszących się uznaniem i popularnością na całym świecie. Do jego kompetencji będzie należało wykonywanie napraw i prac diagnostycznych, a także analiza zaistniałej sytuacji, regeneracja uszkodzonych części czy wykonywanie czynności eksploatacyjnych. Wszystko to powinno zachodzić jednocześnie z uwzględnieniem wysokiej jakości pracy, postępowaniem zgodnie z procedurami i standardami marki BMW przekazywanymi na szkoleniach. Mechanik BMW powinien również być w stanie samodzielnie zadbać o własne stanowisko pracy.

    Praca w salonie samochodowym BMW - korzyści

    Praca w motoryzacji oraz kariera w BMW niesie za sobą wiele niekwestionowanych korzyści. Po pierwsze, będziesz miał możliwość nieustannego rozwoju, doskonalenia własnych umiejętności technicznych, a także poszerzania wiedzy z zakresu budowy aut, funkcjonowania ich poszczególnych elementów, a także innowacyjnych sposób naprawy. Możliwe stanie się również awansowanie na wyższy stopień zawodowy. Kariera w BMW przyniesie zarówno satysfakcję z wykonywanej pracy, jak i szerokie pole do rozwijania swoich kompetencji oraz możliwość osiągania coraz to wyższych zarobków. 

    15 grudnia 2022, 1:14 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersją produkcyjną zaprezentowano dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem Alfy Romeo było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. 4C wyposażono w specjalnie odchudzony oraz wyposażony w aluminiowy blok silnik o pojemności 1,75 litra z turbosprężarką znaną z modelu Giulietta QV. Silnik ten wytwarza moc 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C osiąga prędkość maksymalną 258 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Produkcję wersji coupe zakończono w 2019 roku, a spider w 2020 roku. Łącznie powstało 9117 egzemplarzy 4C.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersją produkcyjną zaprezentowano dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem Alfy Romeo było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. 4C wyposażono w specjalnie odchudzony oraz wyposażony w aluminiowy blok silnik o pojemności 1,75 litra z turbosprężarką znaną z modelu Giulietta QV. Silnik ten wytwarza moc 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C osiąga prędkość maksymalną 258 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Produkcję wersji coupe zakończono w 2019 roku, a spider w 2020 roku. Łącznie powstało 9117 egzemplarzy 4C.
    McLaren – McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 
Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.
Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.

    McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 

    Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.

    Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.

    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. 4C wyposażono w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1,75 l wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 258 km/h.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2013-2020. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. 4C wyposażono w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1,75 l wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o zmianie wyglądu przednich reflektorów, które przypominają te zastosowane w 4C Concept. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 240 KM i moment obrotowy 350 Nm. 4C przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 258 km/h.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu.  288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    8 kwietnia 2022, 20:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.
    Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

    Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.