Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 661 takich materiałów
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Import USA – jak przebiega odprawa celna w przypadku pojazdów? – Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.
Przygotowanie niezbędnych dokumentów
Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.
Rozumienie opłat celnych
Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.
Proces weryfikacji pojazdu
Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.
Czas na formalności
Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.
Odbiór samochodu i końcowe kwestie
Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.
Finalne uwagi
Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.
Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.

    Przygotowanie niezbędnych dokumentów

    Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.

    Rozumienie opłat celnych

    Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.

    Proces weryfikacji pojazdu

    Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.

    Czas na formalności

    Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.

    Odbiór samochodu i końcowe kwestie

    Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.

    Finalne uwagi

    Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.

    Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    15 września 2023, 12:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Opony wielosezonowe to niezależnie od pory roku, zawsze gorący temat!
    Dzisiaj poznacie Arka! Arek to właściciel Jaguara XF i zainspirowany jednym z odcinków o oponach całorocznych, odezwał się w celu pokazania mi swoich opon...
    O co chodzi? Jaguar wyposażony jest w opony wielosezonowe Goodyear Eagle F1 Allseason, które nie są dostępne w Europie.
    Zastanawialiście się kiedyś, czym opony całoroczne amerykańskie różnią się od europejskich???
    Właśnie o tym będzie dzisiejszy odcinek!!!
    1 sierpnia 2023, 17:54 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    13 czerwca 2023, 22:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo 480 - zerwało z koncepcją jaką do tej pory prezentował szwedzki producent. Nowy model był nie tylko mniejszy i z napędem na przednie koła ale również autem które mimo iż było projektowane z myślą o USA nigdy tam nie trafiło.
    28 maja 2023, 22:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dzisiaj na warsztacie Audi Q7 3.0TFSI, problemem jest nadmierne spalanie oleju silnikowego.
    Pojazd został sprowadzony z USA przy tym stal kilka miesięcy nieodpalany, czyżby pierścienie olejowe się zastały? kompresja jest niska ale może uda się ją poprawić bezinwazyjnie.
    30 marca 2023, 22:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj