Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 1000 takich materiałów
    Układ dolotowy – Passat B5 90KM 1.9TDI

Po zamontowaniu układu dolotowego:
 - zwiększone spalanie
 - szybsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
 - auto rozpędziło się o 15km/h więcej

Po doprowadzeniu powietrza z zewnątrz do filtra:
 - auto zrobiło się bardziej żwawsze
 - cały układ jest zimny po ostrej jeździe (wcześniej się trochę grzał)

niedługo będzie hamowanie Paska (zobaczymy ile wypluje - nie oczekuję rewelacji)

ps: wstawię też info po montażu IC
    Passat B5 90KM 1.9TDI

    Po zamontowaniu układu dolotowego:
    - zwiększone spalanie
    - szybsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
    - auto rozpędziło się o 15km/h więcej

    Po doprowadzeniu powietrza z zewnątrz do filtra:
    - auto zrobiło się bardziej żwawsze
    - cały układ jest zimny po ostrej jeździe (wcześniej się trochę grzał)

    niedługo będzie hamowanie Paska (zobaczymy ile wypluje - nie oczekuję rewelacji)

    ps: wstawię też info po montażu IC
    1 lipca 2013, 14:03 przez ernix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    "Homer Simpson z pewnością nie należy do najbardziej pracowitych i kreatywnych osób, jednak raz udało mu się zwlec z kanapy aby opracować samochód nazwany po prostu The Homer, który miał być idealnym pojazdem dla przeciętnego Amerykanina. Teraz firma Porcubimmer Motors przywołała tej pojazd do życia.

    Zgodnie z serialem auto miało być "potężne jak goryl, a przy tym miękkie jak kuleczka", miało też posiadać trzy klaksony, miejsce na wielkie kubki, a także bańkę, w której można by zamknąć dzieci i mieć święty spokój."
    1 lipca 2013, 17:03 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    COMPACT TEŻ MOŻE BYĆ ŁADNY –
    1 lipca 2013, 13:30 przez Hantel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Zlot Mercedesów Płock 29-06-2013 – Konkurencyjna marka też była
    Konkurencyjna marka też była
    30 czerwca 2013, 12:48 przez horigoshi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Panie też nie mają lekko –
    30 czerwca 2013, 20:40 przez Adam (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Budowa Turbosprężarek – Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
    Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

    Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    30 czerwca 2013, 19:21 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    29 czerwca 2013, 14:49 przez taszar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Właściciela Opla też stać na pełny bak – Opel Astra G 2.0 DTI 101km
    Opel Astra G 2.0 DTI 101km
    29 czerwca 2013, 21:08 przez kamilo94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    własne