Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 172 takie materiały
    Chevrolet Corvette C4 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Czwarta generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1984 roku. Po 14 latach produkcji poprzednika, prezentując Corvette czwartej generacji Chevrolet przedstawił zbudowaną od podstaw zupełnie nową konstrukcję opartą o platformę Y-body koncernu General Motors. Samochód zyskał znacznie nowocześniejsze, bardziej kanciaste nadwozie, które stało się przestronniejsze i masywniejsze. Samochód zachował kluczowe cechy wyglądu z poprzednika, takie jak chowane reflektory pod prostokątnymi kloszami, a także podwójne lampy tylne umieszczone w tubalnych, wsuniętych kloszach. Zastosowano także panoramiczną, zagiętą na kantach tylną szybę, która otwierała się razem z klapą bagażnika. Oprócz roadstera, Corvette C4 było dostępne tym razem także jako targa. Napęd stanowił silnik L83 o mocach 200–250 KM w pierwszym roku produkcji i L98 w latach 1985–1991. Napędzana silnikiem oznaczanym LT5 V8 o pojemności 5,4 l osiągała moce 367, 385 i 405 KM. W 1990 roku Chevrolet przeprowadził obszerną modernizację Corvette C4, która przyniosła zmiany w wyglądzie zarówno przedniej, jak i tylnej części nadwozia. Przedni zderzak zyskał umieszczone na narożnikach kierunkowskazy i inaczej ukształtowane wloty powietrza, z kolei tylna część nadwozia otrzymała wypuky, zamiast dotychczasowego wklęsłego, kształt, a także bardziej kanciaste klosze lamp. Przez 12 lat produkcji powstało 366,227 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Czwarta generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1984 roku. Po 14 latach produkcji poprzednika, prezentując Corvette czwartej generacji Chevrolet przedstawił zbudowaną od podstaw zupełnie nową konstrukcję opartą o platformę Y-body koncernu General Motors. Samochód zyskał znacznie nowocześniejsze, bardziej kanciaste nadwozie, które stało się przestronniejsze i masywniejsze. Samochód zachował kluczowe cechy wyglądu z poprzednika, takie jak chowane reflektory pod prostokątnymi kloszami, a także podwójne lampy tylne umieszczone w tubalnych, wsuniętych kloszach. Zastosowano także panoramiczną, zagiętą na kantach tylną szybę, która otwierała się razem z klapą bagażnika. Oprócz roadstera, Corvette C4 było dostępne tym razem także jako targa. Napęd stanowił silnik L83 o mocach 200–250 KM w pierwszym roku produkcji i L98 w latach 1985–1991. Napędzana silnikiem oznaczanym LT5 V8 o pojemności 5,4 l osiągała moce 367, 385 i 405 KM. W 1990 roku Chevrolet przeprowadził obszerną modernizację Corvette C4, która przyniosła zmiany w wyglądzie zarówno przedniej, jak i tylnej części nadwozia. Przedni zderzak zyskał umieszczone na narożnikach kierunkowskazy i inaczej ukształtowane wloty powietrza, z kolei tylna część nadwozia otrzymała wypuky, zamiast dotychczasowego wklęsłego, kształt, a także bardziej kanciaste klosze lamp. Przez 12 lat produkcji powstało 366,227 egzemplarzy.
    Honda CRX Del Sol – Mały samochód sportowy marki Honda trzeciej i ostatniej generacji Hondy CRX zbudowany na bazie piątej generacji Civic. Auto w przeciwieństwie do poprzedników wyposażono w dwoje drzwi i nadwozie z otwieranym dachem typu targa. CRX Del Sol w sprzedaży pojawił się w roku 1992, produkcję zakończono w roku 1997. Na rynku amerykańskim del Sol pojawił się w roku 1993 jako Civic del Sol, od roku 1995 sprzedawany był jako Honda del Sol. W Europie samochód sprzedawany był jako Honda CRX Del Sol, od roku 1995 oferowany był po prostu jako Honda CRX. W Europie dostępny był jedynie z silnikiem o pojemności 1,6 l. W Japonii przez cały okres produkcji oraz między 1993 a 1996 rokiem w Stanach Zjednoczonych dostępna była także wersja z silnikiem o pojemności 1,5 l. Standardowo montowane były silniki tzw. D-serii, osiągające moc około 124-128 KM - w wersjach oznaczonych w Europie jako ESi. Dostępna była także wersja Vti, z silnikiem B16A2 lub B16A3 na rynku USA o mocy około 160 KM. Na rynek japoński montowany był także silnik B16A rozwijający moc około 167 KM. Do roku 1996 w USA i Japonii dostępna była wersja oznaczona jako S (USA) lub VXi/VGi (Japonia) wyposażona w silnik rozwijający moc około 102 KM (USA) lub w silnik D15B (JDM) – około 130 KM. Silnik w wersji Esi pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h, w wersji VTI około 222 km/h. Wersja Esi przyspiesza do 100 km/h w około 9,2 sekundy, VTI w około 8,2 sekundy.
    Mały samochód sportowy marki Honda trzeciej i ostatniej generacji Hondy CRX zbudowany na bazie piątej generacji Civic. Auto w przeciwieństwie do poprzedników wyposażono w dwoje drzwi i nadwozie z otwieranym dachem typu targa. CRX Del Sol w sprzedaży pojawił się w roku 1992, produkcję zakończono w roku 1997. Na rynku amerykańskim del Sol pojawił się w roku 1993 jako Civic del Sol, od roku 1995 sprzedawany był jako Honda del Sol. W Europie samochód sprzedawany był jako Honda CRX Del Sol, od roku 1995 oferowany był po prostu jako Honda CRX. W Europie dostępny był jedynie z silnikiem o pojemności 1,6 l. W Japonii przez cały okres produkcji oraz między 1993 a 1996 rokiem w Stanach Zjednoczonych dostępna była także wersja z silnikiem o pojemności 1,5 l. Standardowo montowane były silniki tzw. D-serii, osiągające moc około 124-128 KM - w wersjach oznaczonych w Europie jako ESi. Dostępna była także wersja Vti, z silnikiem B16A2 lub B16A3 na rynku USA o mocy około 160 KM. Na rynek japoński montowany był także silnik B16A rozwijający moc około 167 KM. Do roku 1996 w USA i Japonii dostępna była wersja oznaczona jako S (USA) lub VXi/VGi (Japonia) wyposażona w silnik rozwijający moc około 102 KM (USA) lub w silnik D15B (JDM) – około 130 KM. Silnik w wersji Esi pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h, w wersji VTI około 222 km/h. Wersja Esi przyspiesza do 100 km/h w około 9,2 sekundy, VTI w około 8,2 sekundy.
    15 kwietnia 2022, 19:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bugatti Type 35 – Type 35 był najbardziej udanym modelem wyścigowym francuskiej marki Bugatti. Typ 35 odniósł fenomenalny sukces, wygrywając w swoim czasie ponad 1000 wyścigów. Zdobył mistrzostwo świata Grand Prix w 1926 roku po wygraniu 351 wyścigów i ustanowieniu 47 rekordów w dwóch poprzednich latach. W szczytowym momencie Type 35 wygrywał średnio 14 wyścigów tygodniowo. Bugatti wygrało Targa Florio przez pięć kolejnych lat, od 1925 do 1929 tym samochodem. Type 35 napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc 130 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 201 km/h, a przyspieszenie 0-96 km/h zajmuje 6 sekund.
    Type 35 był najbardziej udanym modelem wyścigowym francuskiej marki Bugatti. Typ 35 odniósł fenomenalny sukces, wygrywając w swoim czasie ponad 1000 wyścigów. Zdobył mistrzostwo świata Grand Prix w 1926 roku po wygraniu 351 wyścigów i ustanowieniu 47 rekordów w dwóch poprzednich latach. W szczytowym momencie Type 35 wygrywał średnio 14 wyścigów tygodniowo. Bugatti wygrało Targa Florio przez pięć kolejnych lat, od 1925 do 1929 tym samochodem. Type 35 napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc 130 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 201 km/h, a przyspieszenie 0-96 km/h zajmuje 6 sekund.
    4 kwietnia 2022, 21:11 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bugatti Divo – Hipersamochód produkowany przez francuską marką Bugatti w latach 2019-2021. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy pod koniec sierpnia 2018 roku podczas wydarzenia Monterey Car Week. Nazwa Divo nawiązuje do Alberto Divo, słynnego francuskiego kierowcy wyścigowego, który dwukrotnie zwyciężył w wyścigu Targa Fiori. Divo posiada ośmiolitrowy silnik W16 wyposażony w cztery turbosprężarki, wytwarzający moc 1479 KM. Prędkość maksymalna została ograniczona do 380 km/h. Ostatni z 40 egzemplarzy Bugatti Divo został wyprodukowany i dostarczony do klienta w lipcu 2021 roku.
    Hipersamochód produkowany przez francuską marką Bugatti w latach 2019-2021. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy pod koniec sierpnia 2018 roku podczas wydarzenia Monterey Car Week. Nazwa Divo nawiązuje do Alberto Divo, słynnego francuskiego kierowcy wyścigowego, który dwukrotnie zwyciężył w wyścigu Targa Fiori. Divo posiada ośmiolitrowy silnik W16 wyposażony w cztery turbosprężarki, wytwarzający moc 1479 KM. Prędkość maksymalna została ograniczona do 380 km/h. Ostatni z 40 egzemplarzy Bugatti Divo został wyprodukowany i dostarczony do klienta w lipcu 2021 roku.
    Ferrari 308 GTB berlinetta i targa 308 GTS to 2-miejscowe samochody sportowe z silnikiem V8 umieszczonym centralnie produkowane przez włoską firmę Ferrari od 1975 do 1985. 308 został rozsławiony przez serial telewizyjny Magnum, P.I., w którym główny bohater, Thomas Magnum (Tom Selleck) podróżował nim wokół Oahu przez 8 sezonów.
    "Sivocci był szybkim kierowcą, jednak najzwyczajniej na świecie, pechowym, czego dowodziły problemy ze zwycięstwami. Sytuacji miała zaradzić szczęśliwa koniczyna na jego aucie. Po jej namalowaniu w 1923 roku Ugo wygrał wyścig Targa Florio. Od tej pory Włoch oznaczał tym symbolem wszystkie swoje wyścigowe Alfy".

    https://motormag.pl/2020/10/quadrifoglio-polska/
    25 maja 2020, 16:27 przez WysokieObroty (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wysokie Obroty