Szukaj
Znalazłem 1000 takich materiałów
o charakterze towarowym (tak jak np. B20 z seryjnej produkcji). Za jego napęd
odpowiada silnik z motocykla Junak.
Moment obrotowy przekazywany jest
za pomocą wału na tylne koła.
Prototyp wyposażony w skrzynię ładunkową
oraz częściowo zabudowaną kabinę dla
kierowcy i pasażera był konstruowany
z myślą o przedsiębiorcach, którzy
potrzebowali przewozić niewielkie gabaryty.
Był używany do przewożenia
ładunków na terenie fabryki Polmo.
Jest to napęd na wszystkie osie pojazdu, ale istnieją dwa rodzaje takiego napędu. W pojazdach dwuosiowych napęd AWD może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi.
Napęd 4×4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła. Użycie napędu 4WD może się w pewnych wypadkach nie opłacać, gdyż zwiększa on zapotrzebowanie na paliwo. Dlatego w małych oszczędnych autach stosuje się napęd tylko na jedną oś (zazwyczaj przednią). Samochody z napędem na wszystkie koła posiadają olbrzymi potencjał przyczepności. Na suchym asfalcie radzą sobie one porównywalnie do samochodów z napędem tylnym – z tą jednak różnicą, że nie wymagają od kierowcy tak dużych umiejętności co te drugie – o tyle w przypadku złych warunków drogowych takich jak: deszcz, śnieg, błoto, piasek nie mają sobie równych. W ich przypadku moc dzielona jest pomiędzy poszczególnymi kołami tak, aby zminimalizować ich uślizg, a więc w złych warunkach atmosferycznych auta te prowadzą się nieporównywalnie lepiej niż samochody FWD i RWD.