Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 7 takich materiałów
    Import USA – jak przebiega odprawa celna w przypadku pojazdów? – Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.
Przygotowanie niezbędnych dokumentów
Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.
Rozumienie opłat celnych
Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.
Proces weryfikacji pojazdu
Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.
Czas na formalności
Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.
Odbiór samochodu i końcowe kwestie
Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.
Finalne uwagi
Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.
Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.

    Przygotowanie niezbędnych dokumentów

    Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.

    Rozumienie opłat celnych

    Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.

    Proces weryfikacji pojazdu

    Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.

    Czas na formalności

    Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.

    Odbiór samochodu i końcowe kwestie

    Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.

    Finalne uwagi

    Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.

    Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    15 września 2023, 12:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    McLaren P1 – Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2013-2015, został zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show. P1 waży około 1300 kg i zbliżony jest pod tym względem do McLarena MP4-12C. Wersję produkcyjną zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku. Wersja produkcyjna miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W tej wersji zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. Oficjalna wersja ma zmieniony lakier z pomarańczowego na żółty. P1 wykorzystuje projekt mid-engine. Jest to monocoque z włókna węglowego i struktury bezpieczeństwa dachu i klatki bezpieczeństwa zamontowanej we wnętrzu pojazdu o nazwie MonoCage. Silnik McLaren M838T V8 twin-turbo o pojemności 6,9 l w połączeniu z systemem odzyskiwania energii kinetycznej auta ma moc 727 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym P1 ma w sumie 903 KM. Można także jeździć na samym silniku elektrycznym. P1 przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2013-2015, został zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show. P1 waży około 1300 kg i zbliżony jest pod tym względem do McLarena MP4-12C. Wersję produkcyjną zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku. Wersja produkcyjna miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W tej wersji zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. Oficjalna wersja ma zmieniony lakier z pomarańczowego na żółty. P1 wykorzystuje projekt mid-engine. Jest to monocoque z włókna węglowego i struktury bezpieczeństwa dachu i klatki bezpieczeństwa zamontowanej we wnętrzu pojazdu o nazwie MonoCage. Silnik McLaren M838T V8 twin-turbo o pojemności 6,9 l w połączeniu z systemem odzyskiwania energii kinetycznej auta ma moc 727 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym P1 ma w sumie 903 KM. Można także jeździć na samym silniku elektrycznym. P1 przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekund.
    Lamborghini 350 GT – Pierwszy produkcyjny samochód firmy Lamborghini wystawiony w 1964 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zaprezentowany w 1963 model 350 GTV wzbudził spore zainteresowanie widzów podczas turyńskiej wystawy samochodowej. Jednak był to tylko prototyp, który miał spowodować, aby o firmie Lamborghini zaczęli mówić bogaci ludzie znudzeni Ferrari. Pomysł okazał się sukcesem. W pół roku po prezentacji 350 GTV firma Automobili Lamborghini zaprezentowała swój drugi samochód, który w przeciwieństwie do swojego poprzednika był przeznaczony do produkcji seryjnej. Samochód wykorzystuje silnik i znaczną część podwozia od 350 GTV, natomiast nadwozie zaprojektowano od nowa. Lamborghini w owych latach dysponowało marnymi mocami produkcyjnymi, dlatego też zbudowanie nadwozia oraz struktury nośnej zlecono zewnętrznym firmom. 350 GT posiada silnik V12 o pojemności 3,5 l i mocy 270 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 233 km/h i 100 km/h w 6,4 sekundy. Zostało wyprodukowanych 135 egzemplarzy. Na jego bazie powstał bardzo udany, 4-osobowy model 400 GT 2+2, natomiast silnik V12 po nieznacznych przeróbkach napędzał samochody Lamborghini przez następnych kilkanaście lat.
    Pierwszy produkcyjny samochód firmy Lamborghini wystawiony w 1964 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zaprezentowany w 1963 model 350 GTV wzbudził spore zainteresowanie widzów podczas turyńskiej wystawy samochodowej. Jednak był to tylko prototyp, który miał spowodować, aby o firmie Lamborghini zaczęli mówić bogaci ludzie znudzeni Ferrari. Pomysł okazał się sukcesem. W pół roku po prezentacji 350 GTV firma Automobili Lamborghini zaprezentowała swój drugi samochód, który w przeciwieństwie do swojego poprzednika był przeznaczony do produkcji seryjnej. Samochód wykorzystuje silnik i znaczną część podwozia od 350 GTV, natomiast nadwozie zaprojektowano od nowa. Lamborghini w owych latach dysponowało marnymi mocami produkcyjnymi, dlatego też zbudowanie nadwozia oraz struktury nośnej zlecono zewnętrznym firmom. 350 GT posiada silnik V12 o pojemności 3,5 l i mocy 270 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 233 km/h i 100 km/h w 6,4 sekundy. Zostało wyprodukowanych 135 egzemplarzy. Na jego bazie powstał bardzo udany, 4-osobowy model 400 GT 2+2, natomiast silnik V12 po nieznacznych przeróbkach napędzał samochody Lamborghini przez następnych kilkanaście lat.
    Astra GTC CROWN #CREW – Astra GTC na zimie.
    Astra GTC na zimie.
    Jazda po wodzie, a tym bardziej powierzchni jeziora na pozór może wydawać się nieprawdopodobna, a jednak jest możliwa. Wszystko oczywiście zależy od rodzaju pojazdu, ogumienia, prędkości najazdu i innych, czysto "fizycznych" warunków. Samo zjawisko, które to umożliwia nazywa się akwaplanacją i polega na utracie przyczepności opon podczas jazdy po nawierzchni pokrytej wodą, spowodowanej tworzeniem się warstwy wody między oponą, a podstawą struktury. Brzmi dość skomplikowanie, ale wbrew pozorom z tzw. hydroplaningiem mamy styczność na co dzień. Zjawisko to można szczególnie zaobserwować podczas jazdy samochodem na dziurawej drodze w czasie deszczu.
    22 kwietnia 2013, 15:58 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Systemy bezpieczeństwa w samochodach – czyli co oznaczają tajemnicze literki
ABS (Antiblockiersystem; Anti-Lock Braking System) zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.

ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymuje zadaną prędkość, w razie potrzeby zmniejsza ją w celu zachowania bezpiecznego odstępu między samochodami.
    
Active Drive (Renault) z czterema kołami skrętnymi zapewnia precyzję prowadzenia, pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy oraz ułatwia parkowanie.
    
AFIL (Citron), LDW (Volvo) ostrzega przed niezamierzonym przekroczeniem linii bocznej na drodze (bez włączonych kierunkowskazów). System przetwarza informację z czujników lub kamery i uruchamia generator drgań umieszczony w siedzeniu kierowcy lub ostrzega sygnałem głosowym.
    
ASR (Acceleration Slip Regulation) także TCS, TC, ASC system kontroli trakcji, nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania.
    
BAS (Brake Assist System) także BA, EBA, EVA, wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, podnosi ciśnienie w układzie i umożliwia szybsze zatrzymanie pojazdu. System BAS zawsze połączony jest z układem ABS.
    
BLIS (Blind Spot Information System) system oparty na kamerach umieszczonych w lusterkach bocznych, pozwalający obserwować obszar wzdłuż boków i z tyłu samochodu. Gdy w monitorowanej strefie pojawi się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po odpowiedniej stronie samochodu.
    
City Safety (Volvo) ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, w razie potrzeby aktywuje hamulce zasadnicze. Wspomagany może być przez system ostrzegania Collision Warning (ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem), który monitoruje obszar przed autem za pomocą radaru i kamery, analizując na bieżąco sytuację na drodze.
    
DAC (Driver Alert Control) połączony z LDW (samochody Volvo), kontroluje czujność kierowcy. Korzystając z danych z kamery cyfrowej oraz danych z ruchów kierownicą, DAC porównuje niestandardowe zachowanie ze zwykłym stylem jazdy. Oprócz ostrzeżenia, na desce rozdzielczej pojawi się komunikat sugerujący przerwę.
    
Dwustopniowe airbagi kierowcy i pasażera napełniają się adekwatnie do siły uderzenia.
    
ESP (Electronic Stability Program), ESC (Electronic Stability Control) system stabilizacji, niezależnie od kierowcy przyhamowuje jedno lub kilka kół, naprowadzając pojazd na zadany tor jazdy. Kontrolowany jest przy pomocy układów ABS i ASR.
    
HDC (Hill Descent Control) oraz HHC (Hill Hold Control) zapobiega staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. System działa razem z układem hamulcowym.
    
IDIS (Intelligent Driver Information System), ComSense na bieżąco analizuje sytuację na drodze i w przypadku zagrożenia opóźnia dopływ do kierowcy mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, np. sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych.
    
Isofix to międzynarodowy standard mocowania fotelików do przewożenia dzieci. Z systemem fotelik staje się elementem struktury nadwozia.
    
Kurtyny boczne chronią głowy podróżnych siedzących na bocznych siedzeniach z przodu lub z tyłu pojazdu.
    
MSR to system uzupełniający ASR. Redukuje moment obrotowy silnika podczas redukcji biegów i zapobiega utracie przyczepności kół.
    
Opel Eye identyfikuje z wyprzedzeniem znaki drogowe oraz ostrzega kierowcę, jeśli ten przypadkowo opuści pas ruchu. Wyświetla na tablicy rozdzielczej informacje, które mają największe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.
    
PPDB (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet) chroni głowę pieszego podczas zderzenia z autem. Przy kolizji w masce eksplodują niewielkie ładunki wybuchowe. Unosząc maskę o kilkanaście centymetrów, zapewniają przestrzeń amortyzującą uderzenie.
    
RSC (Roll Stability Control) zapobiega dachowaniu pojazdu i działa na podobnej zasadzie jak ESP. W przypadku, gdy jednak dojdzie do przewrócenia pojazdu, ochronę zapewnia system ROPS (Roll Over Protection Structure), aktywujący napinacze pasów bezpieczeństwa, uruchamiając jednocześnie kurtynę boczną, która może być rozwinięta nawet przez kilkanaście sekund.
    
SIPS (Side Impact Protection System) ogranicza skutki zderzenia bocznego. Konstrukcja samochodu została zaprojektowana i wzmocniona tak, by przemieścić siłę zderzenia bocznego z rejonu pasażerów w inne części nadwozia i zapobiec uszkodzeniu kabiny.
    
Snow Motion reguluje poślizg kół napędowych, pozwalając na ruszenie i jazdę w trudnych warunkach, np. w kopnym śniegu. Działa podobnie jak ASR, jednak pozbawiony jest jego wad.
    
TPMS (Tire Pressure Monitoring System) monitoruje ciśnienie w oponach przy wykorzystaniu czujników w zaworze opony.
    
TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół.
    
Volvo On Call umożliwia rozmowę telefoniczną z operatorem systemu, dzięki GPS przekazuje informacje na temat dokładnej pozycji geograficznej pojazdu. Uruchamia się automatycznie podczas wypadku.
    
WHIPS (Whiplash Protection System), SAHR chroni kręgosłup i kręgi szyjne w chwili uderzenia w tył pojazdu.
    Czyli co oznaczają tajemnicze literki
    ABS (Antiblockiersystem; Anti-Lock Braking System) zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.

    ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymuje zadaną prędkość, w razie potrzeby zmniejsza ją w celu zachowania bezpiecznego odstępu między samochodami.

    Active Drive (Renault) z czterema kołami skrętnymi zapewnia precyzję prowadzenia, pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy oraz ułatwia parkowanie.

    AFIL (Citron), LDW (Volvo) ostrzega przed niezamierzonym przekroczeniem linii bocznej na drodze (bez włączonych kierunkowskazów). System przetwarza informację z czujników lub kamery i uruchamia generator drgań umieszczony w siedzeniu kierowcy lub ostrzega sygnałem głosowym.

    ASR (Acceleration Slip Regulation) także TCS, TC, ASC system kontroli trakcji, nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania.

    BAS (Brake Assist System) także BA, EBA, EVA, wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, podnosi ciśnienie w układzie i umożliwia szybsze zatrzymanie pojazdu. System BAS zawsze połączony jest z układem ABS.

    BLIS (Blind Spot Information System) system oparty na kamerach umieszczonych w lusterkach bocznych, pozwalający obserwować obszar wzdłuż boków i z tyłu samochodu. Gdy w monitorowanej strefie pojawi się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po odpowiedniej stronie samochodu.

    City Safety (Volvo) ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, w razie potrzeby aktywuje hamulce zasadnicze. Wspomagany może być przez system ostrzegania Collision Warning (ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem), który monitoruje obszar przed autem za pomocą radaru i kamery, analizując na bieżąco sytuację na drodze.

    DAC (Driver Alert Control) połączony z LDW (samochody Volvo), kontroluje czujność kierowcy. Korzystając z danych z kamery cyfrowej oraz danych z ruchów kierownicą, DAC porównuje niestandardowe zachowanie ze zwykłym stylem jazdy. Oprócz ostrzeżenia, na desce rozdzielczej pojawi się komunikat sugerujący przerwę.

    Dwustopniowe airbagi kierowcy i pasażera napełniają się adekwatnie do siły uderzenia.

    ESP (Electronic Stability Program), ESC (Electronic Stability Control) system stabilizacji, niezależnie od kierowcy przyhamowuje jedno lub kilka kół, naprowadzając pojazd na zadany tor jazdy. Kontrolowany jest przy pomocy układów ABS i ASR.

    HDC (Hill Descent Control) oraz HHC (Hill Hold Control) zapobiega staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. System działa razem z układem hamulcowym.

    IDIS (Intelligent Driver Information System), ComSense na bieżąco analizuje sytuację na drodze i w przypadku zagrożenia opóźnia dopływ do kierowcy mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, np. sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych.

    Isofix to międzynarodowy standard mocowania fotelików do przewożenia dzieci. Z systemem fotelik staje się elementem struktury nadwozia.

    Kurtyny boczne chronią głowy podróżnych siedzących na bocznych siedzeniach z przodu lub z tyłu pojazdu.

    MSR to system uzupełniający ASR. Redukuje moment obrotowy silnika podczas redukcji biegów i zapobiega utracie przyczepności kół.

    Opel Eye identyfikuje z wyprzedzeniem znaki drogowe oraz ostrzega kierowcę, jeśli ten przypadkowo opuści pas ruchu. Wyświetla na tablicy rozdzielczej informacje, które mają największe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.

    PPDB (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet) chroni głowę pieszego podczas zderzenia z autem. Przy kolizji w masce eksplodują niewielkie ładunki wybuchowe. Unosząc maskę o kilkanaście centymetrów, zapewniają przestrzeń amortyzującą uderzenie.

    RSC (Roll Stability Control) zapobiega dachowaniu pojazdu i działa na podobnej zasadzie jak ESP. W przypadku, gdy jednak dojdzie do przewrócenia pojazdu, ochronę zapewnia system ROPS (Roll Over Protection Structure), aktywujący napinacze pasów bezpieczeństwa, uruchamiając jednocześnie kurtynę boczną, która może być rozwinięta nawet przez kilkanaście sekund.

    SIPS (Side Impact Protection System) ogranicza skutki zderzenia bocznego. Konstrukcja samochodu została zaprojektowana i wzmocniona tak, by przemieścić siłę zderzenia bocznego z rejonu pasażerów w inne części nadwozia i zapobiec uszkodzeniu kabiny.

    Snow Motion reguluje poślizg kół napędowych, pozwalając na ruszenie i jazdę w trudnych warunkach, np. w kopnym śniegu. Działa podobnie jak ASR, jednak pozbawiony jest jego wad.

    TPMS (Tire Pressure Monitoring System) monitoruje ciśnienie w oponach przy wykorzystaniu czujników w zaworze opony.

    TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół.

    Volvo On Call umożliwia rozmowę telefoniczną z operatorem systemu, dzięki GPS przekazuje informacje na temat dokładnej pozycji geograficznej pojazdu. Uruchamia się automatycznie podczas wypadku.

    WHIPS (Whiplash Protection System), SAHR chroni kręgosłup i kręgi szyjne w chwili uderzenia w tył pojazdu.
    15 lutego 2013, 23:53 przez mianek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ducati Superbike 1199 Panigale S Tricolore – Ducati 1199 Panigale − motocykl sportowy firmy Ducati, zaprezentowany na targach EICMA. Nazwa pochodzi od miasteczka produkcyjnego Borgo Panigale. W chwili zaprezentowania motocykl miał najmocniejszy na świecie, seryjnie produkowany dwucylindrowy silnik osiągający 195 KM przy 10,750 rpm i 98,1 Nm momentu obrotowego przy 9000 obr[1]. 1199 ma najwyższy stosunek mocy do masy i momentu obrotowego do masy wśród obecnie produkowanych motocykli. Silnik jest głównym elementem struktury nośnej motocykla - zamontowane są do niego m.in: wahacz, tylny amortyzator, rama pomocnicza, osprzęt, wydech oraz podnóżki pasażera.


*_*
    Ducati 1199 Panigale − motocykl sportowy firmy Ducati, zaprezentowany na targach EICMA. Nazwa pochodzi od miasteczka produkcyjnego Borgo Panigale. W chwili zaprezentowania motocykl miał najmocniejszy na świecie, seryjnie produkowany dwucylindrowy silnik osiągający 195 KM przy 10,750 rpm i 98,1 Nm momentu obrotowego przy 9000 obr[1]. 1199 ma najwyższy stosunek mocy do masy i momentu obrotowego do masy wśród obecnie produkowanych motocykli. Silnik jest głównym elementem struktury nośnej motocykla - zamontowane są do niego m.in: wahacz, tylny amortyzator, rama pomocnicza, osprzęt, wydech oraz podnóżki pasażera.


    *_*
    3 września 2012, 13:43 przez ~MUFCFAN | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    ducati.com


    1