Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańską markę Dodge w latach 1994-2005. Pierwsza generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku. Drugą generację zaprezentowano w 1999 roku. Neon drugiej generacji był produkowany tym razem tylko jako czterodrzwiowy sedan z silnikiem SOHC i pięcioprzełożeniową manualna skrzynią biegów. W drugiej generacji podniesiono komfort jazdy kosztem osiągów. W latach 2003 - 2005 Dodge produkował także sportową odmianę SRT-4. Do napędu użyto turbodoładowanego silnika R4 o pojemności 2,4 l, silnik wytwarzał moc maksymalną 233 KM. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. SRT-4 osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 5,6 sekund.
Trzecia generacja Rama produkowana była w latach 2001-2009. Choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. Pojazd miał swoją premierę latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Podobnie jak w przypadku drugiej generacji, oferta składała się z kilkunastu odmian nadwoziowych różniących się długością i wysokością nadwozia, a także rozstawem osi i masą całkowitą. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, którą wytwarzano do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l, dzięki któremu osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
W lipcu 2020 roku Dodge poszerzył gamę trzeciej generacji Durango o nowy wariant SRT Hellcat. Poza zmianami wizualnymi samochód w topowej odtąd wersji zyskał mocniejszy układ napędowy z silnikiem V8 o pojemności 6,2 l i mocy 720 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 289 km/h, a 100 km/h w 3,5 sekundy.