Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 45 takich materiałów
    Simca 1000 Rallye 2 –
    6 kwietnia 2024, 21:08 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simca 1000 Rallye 2 –
    22 sierpnia 2023, 19:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simca 1000 Rallye 2 –
    1 stycznia 2023, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    18 września 2022, 20:29 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simca 1000 Rallye 2 –
    18 września 2022, 20:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Peugeot 205 T16 – 205 to samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Wielokrotnie nagradzany model 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował jego sukcesy finansowe. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W kilkuset egzemplarzach wyprodukowano wersję Turbo 16 (T16) skonstruowaną wspólnie przez Peugeota i firmę Talbot. Samochód posiadał napęd na 4 koła, silnik umieszczony centralnie o pojemności skokowej 1,8 l wraz z turbosprężarką. Był krótszy od Lancii Delty, lecz miał większy rozstaw osi. Samochodem takim, przygotowanym pod rajdy, jeździł m.in. Ari Vatanen. Samochód w wersji T16 ma na koncie dwa zwycięstwa z rzędu w Rajdowych Mistrzostwach Świata w roku 1985 i 1986 oraz trzy z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Dakar w latach 1987-1989.
    205 to samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Wielokrotnie nagradzany model 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował jego sukcesy finansowe. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W kilkuset egzemplarzach wyprodukowano wersję Turbo 16 (T16) skonstruowaną wspólnie przez Peugeota i firmę Talbot. Samochód posiadał napęd na 4 koła, silnik umieszczony centralnie o pojemności skokowej 1,8 l wraz z turbosprężarką. Był krótszy od Lancii Delty, lecz miał większy rozstaw osi. Samochodem takim, przygotowanym pod rajdy, jeździł m.in. Ari Vatanen. Samochód w wersji T16 ma na koncie dwa zwycięstwa z rzędu w Rajdowych Mistrzostwach Świata w roku 1985 i 1986 oraz trzy z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Dakar w latach 1987-1989.