Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 62 takie materiały
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Renault 19 model który stanowił o przyszłości francuskiej firmy. w latach 90. bardzo popularny i ceniony, dziś prawie zapomniany. Jakie są kulisy powstania tego auta i jak jeździ 19 w wersji 16V?
    Oraz który sławny muzyk jeździł Renault 19?
    Tego wszystkiego dowicie się z tego odcinka
    10 marca 2023, 22:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 599XX – Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
    Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
    Peugeot 106 Rallye – Samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1991–2003. Peugeot 106 wszedł na rynek 12 września 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla Peugeota 205. Dzięki nowoczesnej stylistyce, komforcie jazdy i osiągach model 106 szybko stał się popularny. Dostępnymi wersjami wyposażeniowymi były podstawowa XN, następnie XR, najbogatsza XT i usportowione XS oraz XSi. Dodatkowo, w 1994 roku wprowadzono na rynek wersję Rallye. Na początku 1996 roku Peugeot 106 przeszedł modernizację, wszystkie silniki otrzymały wtrysk paliwa i zwiększono liczbę wersji wyposażenia. Sportową wersję XSi zastąpiła S16 (w niektórych krajach oznaczana jako GTI lub Rallye 16V). Początkowo wersja Rallye napędzana była 1,3-litrowym silnikiem o mocy 101 KM i momencie obrotowym 108 Nm, lecz w latach 1997-1998 oferowana była wersja Rallye drugiej generacji z silnikiem o pojemności zwiększonej do 1,6 l, mocy 103 KM i momencie obrotowym 132 Nm. Po dwunastu latach produkcji, ostatni Peugeot 106 opuścił fabrykę w lipcu 2003 roku natomiast zastępca czyli 107 wszedł na rynek na początku 2005 roku.
    Samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1991–2003. Peugeot 106 wszedł na rynek 12 września 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla Peugeota 205. Dzięki nowoczesnej stylistyce, komforcie jazdy i osiągach model 106 szybko stał się popularny. Dostępnymi wersjami wyposażeniowymi były podstawowa XN, następnie XR, najbogatsza XT i usportowione XS oraz XSi. Dodatkowo, w 1994 roku wprowadzono na rynek wersję Rallye. Na początku 1996 roku Peugeot 106 przeszedł modernizację, wszystkie silniki otrzymały wtrysk paliwa i zwiększono liczbę wersji wyposażenia. Sportową wersję XSi zastąpiła S16 (w niektórych krajach oznaczana jako GTI lub Rallye 16V). Początkowo wersja Rallye napędzana była 1,3-litrowym silnikiem o mocy 101 KM i momencie obrotowym 108 Nm, lecz w latach 1997-1998 oferowana była wersja Rallye drugiej generacji z silnikiem o pojemności zwiększonej do 1,6 l, mocy 103 KM i momencie obrotowym 132 Nm. Po dwunastu latach produkcji, ostatni Peugeot 106 opuścił fabrykę w lipcu 2003 roku natomiast zastępca czyli 107 wszedł na rynek na początku 2005 roku.
    29 kwietnia 2022, 23:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 599 GTO – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2006–2012. Samochód został zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Model 599 GTO powstał na bazie modelu 599XX, jako jego drogowy odpowiednik. W 599 GTO zamontowano 670-konny silnik V12, a maksymalny moment obrotowy wynosi 620 Nm. Według Ferrari samochód osiąga prędkość maksymalną 335 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. Samochód powstał w limitowanej serii 50 sztuk, mając swoją premierę podczas Geneva Motor Show 2010.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2006–2012. Samochód został zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Model 599 GTO powstał na bazie modelu 599XX, jako jego drogowy odpowiednik. W 599 GTO zamontowano 670-konny silnik V12, a maksymalny moment obrotowy wynosi 620 Nm. Według Ferrari samochód osiąga prędkość maksymalną 335 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. Samochód powstał w limitowanej serii 50 sztuk, mając swoją premierę podczas Geneva Motor Show 2010.
    8 kwietnia 2022, 20:34 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV – Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    4 kwietnia 2022, 20:55 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak dobrać płyn hamulcowy do samochodu? – Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.
Rodzaje płynu hamulcowego
Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.
- DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości   stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.
- DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu   hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też   dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.
- DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego   typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.
Parametry do uwzględnienia:
- Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.
- Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału   hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.
- Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją   metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.
Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.
Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego
Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje. 
Jak dbać o płyn hamulcowy?
- Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego   producenta.
- Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj   się z zaleceniami producenta samochodu.
- Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.
- Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie.   Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.
- Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.

    Rodzaje płynu hamulcowego

    Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.

    - DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.

    - DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.

    - DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.

    Parametry do uwzględnienia:

    - Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.

    - Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.

    - Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.

    Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.

    Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego

    Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje.

    Jak dbać o płyn hamulcowy?

    - Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego producenta.

    - Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj się z zaleceniami producenta samochodu.

    - Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.

    - Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie. Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.

    - Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    9 września 2021, 14:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Cześć, witam Was w kolejnym odcinku. Dziś mało popularny rywal Fiata 500. Czy przez to gorszy? O tym w tym materiale. W teście Opel Adam z silnikiem 1.2
    16 maja 2021, 13:49 przez miki210 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Pierwszy odcinek top LCM w którym odkrywam najmocniejsze silniki jakie znajdziesz w samochodach marki Toyota.
    Naszą przygodę zaczynamy od słynnego 2JZ-GTE którego znajdziesz w popularny modelu: Toyota Supra, ale to nie był pierwszy samochód z tą jednostką ;)
    Później wejdziemy w klimat marki Lexus, z którego słynna jednostka V8 powędrowała do...
    Wszystkiego dowiesz się z filmu...
    Filmik jest bardzo popularny, wielu pomógł, możne wam pomoże.
    7 grudnia 2018, 13:24 przez Od0do100 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    twórczość własna.