Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 124 takie materiały
    Kluczowe kroki w procesie tworzenia aplikacji mobilnych – W erze cyfrowej, gdzie aplikacje mobilne stają się nieodłączną częścią naszego codziennego życia, kluczowe znaczenie ma zrozumienie procesu ich tworzenia. Dla przedsiębiorstw i indywidualnych deweloperów umiejętność skutecznego przejścia przez każdy etap rozwoju aplikacji mobilnej jest równie ważna, co sama idea stojąca za aplikacją. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie kluczowe kroki tworzenia aplikacji mobilnych, od wczesnej fazy strategii po ostateczne wdrożenie i monitorowanie. Z Podamy zarówno praktyczne wskazówki, jak i strategiczne spostrzeżenia, które pomogą zrozumieć, jak przekształcić innowacyjną koncepcję w funkcjonalną i użyteczną aplikację mobilną.
Opracowanie Strategii
Cały proces tworzenia aplikacji mobilnych rozpoczyna się od zdefiniowania celów, możliwości i modelu biznesowego aplikacji. Trzeba zrozumieć problem, który aplikacja ma rozwiązać, potrzeby i zachowania docelowych użytkowników oraz przeprowadzić analizę konkurencji, aby zidentyfikować możliwości różnicowania. Kluczowy na tym etapie jest wybór odpowiedniej platformy (Android, iOS lub multiplatformowej) oraz metody monetyzacji, takiej jak reklama w aplikacji, subskrypcje lub płatne aplikacje.
Analiza i Planowanie
Etap ten, wykonywany często w ramach usługi consulting IT, obejmuje szczegółowe określenie zarówno funkcjonalnych, jak i niefunkcjonalnych wymagań aplikacji. Tworzona jest kompleksowa mapa projektu, wyznaczająca wszystkie zadania i funkcje według ich ważności. Faza ta zapewnia, że wszyscy interesariusze są zgodni i zmniejsza ryzyko nieporozumień w późniejszym etapie rozwoju.
Projektowanie UI/UX
Interfejs użytkownika (UI) oraz doświadczenie użytkownika (UX) odgrywają kluczową rolę w ich zaangażowaniu i utrzymaniu. W celu zapewnienia spójności wyglądu i działania aplikacji konieczne jest opracowanie przepływów pracy, stworzenie wireframe'ów (cyfrowych szkiców aplikacji) oraz ustanowienie przewodnika stylu. Następnie, tworzenie makiet i interaktywnych prototypów umożliwia symulację doświadczeń użytkownika i udoskonalenie projektu aplikacji.
Wymagania Technologiczne i Infrastrukturalne
Istotny jest również wybór odpowiedniego stosu technologicznego, w tym sprzętu, oprogramowania i narzędzi deweloperskich. Kluczowe jest także zrozumienie potrzeby usług opartych na chmurze do przechowywania, hostingu i zarządzania danymi oraz zapewnienie skalowalności i bezpieczeństwa infrastruktury.
Rozwój Back-Endu i Front-Endu
Rozwój back-endu obejmuje tworzenie baz danych i obiektów po stronie serwera, niezbędnych do funkcjonowania aplikacji. Rozwój front-endu skupia się na tworzeniu platformy zorientowanej na użytkownika, zoptymalizowanej pod kątem konkretnych platform, takich jak iOS, Android, lub dla funkcjonalności multiplatformowej.
Testowanie
Wyczerpujące testowanie jest niezbędne, aby zapewnić, że aplikacja jest stabilna, bezpieczna i wolna od błędów. Obejmuje ono testy funkcjonalne i wydajnościowe, testy użyteczności oraz testowanie aplikacji na różnych urządzeniach i symulatorach.
Wdrożenie i Uruchomienie
Po dokładnych testach i poprawkach aplikacja jest gotowa do uruchomienia. Dodaje się ją do odpowiednich sklepów z aplikacjami, tworzy konta deweloperskie oraz przygotowuje materiały promocyjne takie jak zrzuty ekranu i opisy.
Monitorowanie i Optymalizacja
Po uruchomieniu warto monitorować wydajność aplikacji, zbierać opinie użytkowników, jak i korzystać z narzędzi analitycznych. Wszystko to służy przede wszystkim do zdefiniowania strategii dalszej optymalizacji. Ten ciągły proces pomaga w udoskonalaniu aplikacji i dostosowaniu się do zmieniających się potrzeb użytkowników oraz postępu technologicznego.
Podsumowanie
Rozwój aplikacji mobilnych to proces wykraczający poza samo kodowanie, łącząc w sobie innowacyjność, strategiczne planowanie i dogłębne zrozumienie potrzeb użytkownika. Sukces aplikacji mobilnej nie zależy wyłącznie od jej technicznej doskonałości, ale również od sposobu, w jaki odpowiada na rzeczywiste potrzeby rynku i użytkowników. W tym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku umiejętność dostosowania się do zmieniających się trendów i oczekiwań jest kluczowa. Każdy etap, od koncepcji po wdrożenie, jest ważnym ogniwem w łańcuchu, który prowadzi do stworzenia aplikacji, która nie tylko spełnia swoje funkcje, ale również inspiruje, angażuje i przynosi wartość zarówno użytkownikom, jak i twórcom. W związku z tym proces tworzenia aplikacji mobilnych powinien być postrzegany jako ciągła podróż eksploracji, innowacji i doskonalenia.

    W erze cyfrowej, gdzie aplikacje mobilne stają się nieodłączną częścią naszego codziennego życia, kluczowe znaczenie ma zrozumienie procesu ich tworzenia. Dla przedsiębiorstw i indywidualnych deweloperów umiejętność skutecznego przejścia przez każdy etap rozwoju aplikacji mobilnej jest równie ważna, co sama idea stojąca za aplikacją. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie kluczowe kroki tworzenia aplikacji mobilnych, od wczesnej fazy strategii po ostateczne wdrożenie i monitorowanie. Z Podamy zarówno praktyczne wskazówki, jak i strategiczne spostrzeżenia, które pomogą zrozumieć, jak przekształcić innowacyjną koncepcję w funkcjonalną i użyteczną aplikację mobilną.

    Opracowanie Strategii

    Cały proces tworzenia aplikacji mobilnych rozpoczyna się od zdefiniowania celów, możliwości i modelu biznesowego aplikacji. Trzeba zrozumieć problem, który aplikacja ma rozwiązać, potrzeby i zachowania docelowych użytkowników oraz przeprowadzić analizę konkurencji, aby zidentyfikować możliwości różnicowania. Kluczowy na tym etapie jest wybór odpowiedniej platformy (Android, iOS lub multiplatformowej) oraz metody monetyzacji, takiej jak reklama w aplikacji, subskrypcje lub płatne aplikacje.

    Analiza i Planowanie

    Etap ten, wykonywany często w ramach usługi consulting IT, obejmuje szczegółowe określenie zarówno funkcjonalnych, jak i niefunkcjonalnych wymagań aplikacji. Tworzona jest kompleksowa mapa projektu, wyznaczająca wszystkie zadania i funkcje według ich ważności. Faza ta zapewnia, że wszyscy interesariusze są zgodni i zmniejsza ryzyko nieporozumień w późniejszym etapie rozwoju.

    Projektowanie UI/UX

    Interfejs użytkownika (UI) oraz doświadczenie użytkownika (UX) odgrywają kluczową rolę w ich zaangażowaniu i utrzymaniu. W celu zapewnienia spójności wyglądu i działania aplikacji konieczne jest opracowanie przepływów pracy, stworzenie wireframe'ów (cyfrowych szkiców aplikacji) oraz ustanowienie przewodnika stylu. Następnie, tworzenie makiet i interaktywnych prototypów umożliwia symulację doświadczeń użytkownika i udoskonalenie projektu aplikacji.

    Wymagania Technologiczne i Infrastrukturalne

    Istotny jest również wybór odpowiedniego stosu technologicznego, w tym sprzętu, oprogramowania i narzędzi deweloperskich. Kluczowe jest także zrozumienie potrzeby usług opartych na chmurze do przechowywania, hostingu i zarządzania danymi oraz zapewnienie skalowalności i bezpieczeństwa infrastruktury.

    Rozwój Back-Endu i Front-Endu

    Rozwój back-endu obejmuje tworzenie baz danych i obiektów po stronie serwera, niezbędnych do funkcjonowania aplikacji. Rozwój front-endu skupia się na tworzeniu platformy zorientowanej na użytkownika, zoptymalizowanej pod kątem konkretnych platform, takich jak iOS, Android, lub dla funkcjonalności multiplatformowej.

    Testowanie

    Wyczerpujące testowanie jest niezbędne, aby zapewnić, że aplikacja jest stabilna, bezpieczna i wolna od błędów. Obejmuje ono testy funkcjonalne i wydajnościowe, testy użyteczności oraz testowanie aplikacji na różnych urządzeniach i symulatorach.

    Wdrożenie i Uruchomienie

    Po dokładnych testach i poprawkach aplikacja jest gotowa do uruchomienia. Dodaje się ją do odpowiednich sklepów z aplikacjami, tworzy konta deweloperskie oraz przygotowuje materiały promocyjne takie jak zrzuty ekranu i opisy.

    Monitorowanie i Optymalizacja

    Po uruchomieniu warto monitorować wydajność aplikacji, zbierać opinie użytkowników, jak i korzystać z narzędzi analitycznych. Wszystko to służy przede wszystkim do zdefiniowania strategii dalszej optymalizacji. Ten ciągły proces pomaga w udoskonalaniu aplikacji i dostosowaniu się do zmieniających się potrzeb użytkowników oraz postępu technologicznego.

    Podsumowanie

    Rozwój aplikacji mobilnych to proces wykraczający poza samo kodowanie, łącząc w sobie innowacyjność, strategiczne planowanie i dogłębne zrozumienie potrzeb użytkownika. Sukces aplikacji mobilnej nie zależy wyłącznie od jej technicznej doskonałości, ale również od sposobu, w jaki odpowiada na rzeczywiste potrzeby rynku i użytkowników. W tym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku umiejętność dostosowania się do zmieniających się trendów i oczekiwań jest kluczowa. Każdy etap, od koncepcji po wdrożenie, jest ważnym ogniwem w łańcuchu, który prowadzi do stworzenia aplikacji, która nie tylko spełnia swoje funkcje, ale również inspiruje, angażuje i przynosi wartość zarówno użytkownikom, jak i twórcom. W związku z tym proces tworzenia aplikacji mobilnych powinien być postrzegany jako ciągła podróż eksploracji, innowacji i doskonalenia.

    6 lutego 2024, 0:28 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Ogromną nieodpowiedzialnością wykazał się 78-letni lubinianin, który wybrał się w podróż samochodem, nie przygotowując go odpowiednio do jazdy. W aucie, od środka, miał zamarzniętą i zaparowaną szybę czołową, co kompletnie utrudniało mu widoczność. Jednak senior nie czekając, aż szyby odmarzną, wyjechał na ulice miasta. Nie zatrzymał się nawet po tym, jak prawie uderzył w inny pojazd, a następnie jechał krawężnikiem. Przed rondem, na skrzyżowaniu ulicy Szpakowej z ulicą Piłsudskiego, jeden z kierujących widząc tę niebezpieczną sytuację, zwrócił uwagę kierowcy, że stwarza zagrożenie dla innych uczestników ruchu, uświadamiając go, że musi oczyścić szybę z lodu. To też nie pomogło. Kierowca forda ruszył przed siebie. Dalej nie widząc drogi, nie zastosował się do zasad obowiązujących na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym i próbował przejechać przez rondo na wprost. Próba nie powiodła się, ponieważ wjechał na wysepkę i uszkodził auto.

    Zdarzenie to zauważyli funkcjonariusze drogówki, którzy od razu zatrzymali się obok pojazdu 78-latka. Mężczyzna próbował wmówić policjantom, że pękło mu koło w samochodzie. Jednak szybko wyszło na jaw, co było przyczyną tej szkody komunikacyjnej. Na miejsce przyjechał również świadek, który poinformował mundurowych, że zwracał uwagę seniorowi, żeby się zatrzymał.

    Funkcjonariusze nałożyli na kierowcę forda mandat karny, a cała sytuacja na szczęście skończyła się tylko uszkodzeniem pojazdu, który odjechał na lawecie. Poczynania seniora zarejestrowały kamery miejskie. Krótkie nagranie publikujemy ku przestrodze.

    Źródło: KWP Wrocław
    13 stycznia 2024, 2:01 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przy okazji świąt, apelujemy o szczególną ostrożność na drogach. Każda podróż może być przyjemna i bezpieczna, jeśli wszyscy będziemy przestrzegać zasad. Bezpiecznej jazdy życzymy nie tylko w te święta, ale przez cały rok.

    ps. już niebawem akademia jazdy po polsku, czy mklr ma jakiś pomysł na dołączenie sie do projektu > ?
    28 grudnia 2023, 2:14 przez rau_x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Jazda po Polsku

    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Wyruszcie w podróż do jednego z najbardziej legendarnych torów na świecie!
    19 sierpnia 2023, 17:06 przez Bonzo715 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com/bonzo715

    Poznaj legendarnego Forda Escort RS - ikonę rajdów i gwiazdę "Szybkich i Wściekłych"! Odkryj nieznane fakty z jego historii i dowiedz się, jak pusta hala fabryczna przyczyniła się do powstania tego fenomenu motoryzacji. "Spotkanie dwóch legend" to więcej niż film - to podróż do świata prędkości, pasji i legend, a wszystko przedstawione Z innej Perspektywy!
    24 lipca 2023, 23:58 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    DeLorean - samochód, który mógł zrewolucjonizować motoryzację, a skończył jako symbolem niewykorzystanego potencjału. Ale co naprawdę hamowało jego sukces? Czy to niezwykłe design, futurystyczne drzwi, czy może... silnik? Przygotuj się na podróż w głąb serca DeLoreana, gdzie odkryjemy, co sprawiło, że ten błyskotliwy pomysł ledwo co się rozpędził, choć miał szansę wymiatać na drogach całego świata. Czy jesteś gotowy na to, aby odkryć prawdziwą historię DeLoreana?
    12 lipca 2023, 23:35 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć! Zapraszam Cię w zimową podróż autem Maxus Euniq 6 w wersji 70 kWh.

    Sprawdźmy razem zużycie energii przy prędkościach: 120, 110, 100, 90 km/h i w mieście oraz zasięg auta przy powyższych.

    Warunki:
    - Temperatura 0 stopni
    - Trasa S7 Gdańsk - Warszawa 333 km

    Jakie średnie zużycie energii obstawiasz?

    Zapinaj pasy i jedziemy!
    27 lutego 2023, 9:16 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Oto pełny film dokumentalny o samochodzie supersportowym, którego premiera wpędziła motoryzacyjną konkurencję w poważne tarapaty. Zapraszam na podróż po historii Nissana GT-R.
    5 grudnia 2022, 10:15 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj