Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 280 takich materiałów
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Obraz Ford GT – Mój ostatni obraz akrylowy z Fordem GT w roli głównej.
    Mój ostatni obraz akrylowy z Fordem GT w roli głównej.
    Ostatni weekend na Torze Łódź mimo brzydkiej pogody był bardzo gorący. Z jednej strony ze względu na pożar jednego z aut, a z drugiej - walki do ostatniej sesji w pogoni za jak najlepszym czasem okrążenia. Zmienne warunki atmosferyczne skutecznie urozmaiciły całą zabawę tak by finalnie stoczyć walkę w ulewny deszcz jadąc niemal "po omacku".
    8 maja 2023, 15:25 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    22.04.2002 została zakończona produkcja Poloneza. Jednak nigdy nie nastąpiło to oficjalnie. Po dziś dzień jest ona wyłącznie zawieszona. Prawdopodobnie ostatni wyprodukowany Polonez trafił pierwotnie jako dar do Fundacji Rada Polek. Następnie do hospicjum onkologicznego by jeszcze później trafić do Tomka Graczyka. Finalnie samochód stał się elementem naszej kolekcji i przeszedł gruntowny remont. Jak dzisiaj wygląda ostatni wyprodukowany polski samochód osobowy? Zapraszam do zobaczenia odcinka
    28 kwietnia 2023, 22:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dziś coś z cyklu "kupuj świadomie", czyli namacalny dowód na to jak mimo wysokiego bieżnika niebezpieczne i kiepskie są stare używane opony.

    Złe warunki pogodowe: deszcz i temperatura bliska 0'C...

    Dla markowych opon zimowych nie powinny stanowić większego problemu zapewniając przyzwoitą przyczepność i BEZPIECZEŃSTWO.

    Ostatni wyjazd na Silesia Ring był idealną więc okazją na przetestowanie starych zimowych opon i... W pełni gładkich wyścigowych gum, które są przystosowane do jazdy po suchym torze w widełkach od 10'C do 25'C!

    Zakładając takie opony w ziąb i deszcz to jest wręcz proszenie się o utratę kontroli nad autem, ale jak to wygląda w praktyce?
    23 grudnia 2022, 17:44 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    18 grudnia 2022, 12:54 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Autor nagrania wie doskonale, że popełniał szereg wykroczeń puszczając się w pogoń za nieroztropnym kierującym. Ale ocenił sytuację - nie wyprzedzał na ślepo - obserwował przedpole na pasach i na skrzyżowaniach. Dlaczego doszło do zawrotki i zatrzymania tamtego kierującego? Reakcja na dosyć nietypową sytuację - noc (w zasadzie nad ranem) - światła wszystkich pojazdów o tej porze zlewają się w jedną świetlną kulę, wyprzedzający nie miał światła mijania prawego, tylko postojówkę, której nie było widać. Wyprzedzający został zauważony w momencie jak znalazł się w zasięgu świateł mijania autora nagrania. Odbicie, kontra, gdzieś tylne prawe koło złapało piasek na poboczu, auto postawiło bokiem, kontra i udało się nie wpaść na niewinnego kierującego (ten ostatni pojazd). Wyprzedzający - nawet nie zwolnił, nie zainteresował się. Autor nagrania wycedziłby w niewinnego kierującego z ostatniego auta - nawet by się nie zainteresował. Nawet nie zainteresowałby się gdyby autor nagrania poszedł w rów. Odjechał jak gdyby nigdy nic. I to spowodowało, że autor nagrania z buzującą adrenaliną postanowił przeprowadzić rozmowę z niefrasobliwym kierującym. Beztroski kierujący ze łzami w oczach przepraszał autora nagrania.
    13 listopada 2022, 12:00 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od powstania playlisty “CaroSeria Używane” Julo Szalek marzył o tym, by przekazać Wam jak najwięcej informacji na temat samochodów używanych. Niestety wszystkie anegdotki z lubością wycinał Silny, mądrości ludowe usuwał producent, Ola kasowała historyjki, a nieistotne ciekawostki wyłapywał Łukasz.

    Wiemy, że była nieliczna grupa osób domagająca się ograniczenia cenzury Jula, ale uznaliśmy, że to najbliższa rodzina i bagatelizowaliśmy te głosy. Aż do dzisiaj.

    Tak - póki co, to ostatni test używanych na CaroSerii prowadzony przez Jula, którego od niedawna możecie oglądać w @OTOMOTO TV, ale w ramach prezentu pożegnalnego daliśmy Julkowi szansę na opowiedzenie wszystkiego tego, co do tej pory było usuwane. Tak więc bawcie się dobrze. Na tyle oczywiście, na ile jest to możliwe przy ponad godzinnym teście używanej Skody Octavii Kombi.
    27 października 2022, 12:11 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć, witajcie w nowym odcinku na naszym kanale! Ten odcinek będzie szczególnie ważny - podsumujemy w nim projekt nad którym pracowaliśmy z przerwami przez ostatni rok - Audi R8 które przeszło bardzo wiele modyfikacji, dzięki którym zdecydowanie wyróżnia się na ulicy i mówiąc nieskromnie - jest jednym z najgrubszych R8 w Polsce! Począwszy od obniżenia, wymiany wydechu czy felg, przez dołożenie pełnego carbonowego pakietu aerodynamicznego Audi Sport Performance, kończąc na zmianie koloru, i to nie tylko karoserii! No, ale dużo by wymieniać, to trzeba po prostu zobaczyć, a po wszystkim - dajcie znać jak wyszło!
    9 września 2022, 18:50 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance