Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 284 takie materiały
    "Nieoznakowany radiowóz BMW (BAU 6C03) zrobił sobie pościg za Jaguarem (brytyjskie tablice) powodując takie samo jak nie większe zagrożenie. Było to w okolicy Augustowa. Najpierw widziałem ich jak kogoś trzymają na poboczu - niestety nie ma tego na filmie.
    Później jak widać dogonili mnie wyprzedzając na czołówkę. Następnie jednocześnie wyprzedzili kolejne pojazdy ledwo mieszcząc się przed wysepką - robiąc już jakby unik w ostatniej chwili. BMW cały czas siedziało na zderzaku Jaguara. Po kilku kilometrach widać jak razem zjeżdżają używając sygnałów świetlnych na stację benzynową. Niestety tutaj zawiodła kamera i nie zapisała do końca tego momentu. Co do tablic rejestracyjnych jestem pewien. Moja kamera w nocy nie nagrywa najlepiej, więc (chyba) nie da się ich odczytać."
    30 sierpnia 2022, 20:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czy kartę miejską można doładować w Żabce? – Zależy Ci na szybkim doładowaniu karty miejskiej? Nie chcesz tracić czasu na poszukiwanie biletomatów lub innych punktów, w których można doładować swoją kartę miejską? Jeśli tak, skorzystaj z najnowszej oferty sieci Żabka, która wychodzi naprzeciw potrzebom Klientów.
Gdzie doładować kartę miejską?
Nie wiesz, gdzie doładować kartę miejską szybko, sprawnie i wygodnie? Korzystanie z biletomatów nie zawsze jest komfortowe. Ich liczba nierzadko jest niewystarczająca, więc w okolicy wielu przystanków po prostu nie da się doładować karty. Co więcej, nie każdy może lub nie chce korzystać z płatności internetowych. Dlatego pozostaje opcja punktów handlowych – kiosków czy właśnie Żabek, w których można wykonać doładowanie karty miejskiej w Warszawie przy okazji codziennych zakupów.
Doładowanie karty miejskiej – nowoczesna alternatywa dla zabieganych w sklepach Żabka
Doładowanie karty miejskiej w Warszawie bywa nierzadko dość uciążliwe, szczególnie w miejscach z ograniczoną liczbą biletomatów. Co więcej, z racji szybkiego tempa życia, czasami po prostu zapominamy o codziennych sprawach, takich jak doładowanie karty miejskiej. Właśnie dlatego w warszawskich Żabka została udostępniona opcja doładowania kart miejskich. Nie musisz już poszukiwać biletomatów czy pamiętać o doładowaniu online. Podczas zakupów w Żabce możesz załatwić wiele spraw, m.in. opłacić rachunki, zjeść ciepłe danie, wypić kawę czy kupić bon podarunkowy. To wszystko w jednym miejscu, dla Twojej wygody.
Doładowanie karty miejskiej w Warszawie – łatwo i przyjemnie w Żabce
Warszawska Karta Miejska to Twoja przepustka do wygodnego podróżowania. Posiadając ją, nie musisz przejmować się kupnem pojedynczych biletów. Tak jak karta miejska jest ułatwieniem dla podróżującego, tak i możliwość jej doładowania w Żabce jest sporą zaletą i udogodnieniem. Kupno doładowania jest bardzo proste. Wystarczy wsunąć kartę miejską do czytnika, a następnie wybrać rodzaj doładowania. Na końcu wystarczy zapłacić i gotowe.
Doładuj kartę miejską w wygodnej lokalizacji dla siebie
Żabki rozsiane są po niemal całej Warszawie, a także jej okolicy. Dzięki temu możesz skorzystać z doładowania karty miejskiej bardzo blisko swojego miejsca zamieszkania. Nie musisz szukać i polować na sprawny biletomat. Wystarczy zajść do Żabki po poranną kawę i przy okazji doładować swoją kartę. Skorzystaj również z innych usług, które są dostępne w tym małym markecie: kup prąd, doładowanie telefonu, wybierz lub wpłać pieniądze czy nadaj paczkę. Z Żabką wszystkie najważniejsze usługi masz pod ręką.

    Zależy Ci na szybkim doładowaniu karty miejskiej? Nie chcesz tracić czasu na poszukiwanie biletomatów lub innych punktów, w których można doładować swoją kartę miejską? Jeśli tak, skorzystaj z najnowszej oferty sieci Żabka, która wychodzi naprzeciw potrzebom Klientów.

    Gdzie doładować kartę miejską?

    Nie wiesz, gdzie doładować kartę miejską szybko, sprawnie i wygodnie? Korzystanie z biletomatów nie zawsze jest komfortowe. Ich liczba nierzadko jest niewystarczająca, więc w okolicy wielu przystanków po prostu nie da się doładować karty. Co więcej, nie każdy może lub nie chce korzystać z płatności internetowych. Dlatego pozostaje opcja punktów handlowych – kiosków czy właśnie Żabek, w których można wykonać doładowanie karty miejskiej w Warszawie przy okazji codziennych zakupów.

    Doładowanie karty miejskiej – nowoczesna alternatywa dla zabieganych w sklepach Żabka

    Doładowanie karty miejskiej w Warszawie bywa nierzadko dość uciążliwe, szczególnie w miejscach z ograniczoną liczbą biletomatów. Co więcej, z racji szybkiego tempa życia, czasami po prostu zapominamy o codziennych sprawach, takich jak doładowanie karty miejskiej. Właśnie dlatego w warszawskich Żabka została udostępniona opcja doładowania kart miejskich. Nie musisz już poszukiwać biletomatów czy pamiętać o doładowaniu online. Podczas zakupów w Żabce możesz załatwić wiele spraw, m.in. opłacić rachunki, zjeść ciepłe danie, wypić kawę czy kupić bon podarunkowy. To wszystko w jednym miejscu, dla Twojej wygody.

    Doładowanie karty miejskiej w Warszawie – łatwo i przyjemnie w Żabce

    Warszawska Karta Miejska to Twoja przepustka do wygodnego podróżowania. Posiadając ją, nie musisz przejmować się kupnem pojedynczych biletów. Tak jak karta miejska jest ułatwieniem dla podróżującego, tak i możliwość jej doładowania w Żabce jest sporą zaletą i udogodnieniem. Kupno doładowania jest bardzo proste. Wystarczy wsunąć kartę miejską do czytnika, a następnie wybrać rodzaj doładowania. Na końcu wystarczy zapłacić i gotowe.

    Doładuj kartę miejską w wygodnej lokalizacji dla siebie

    Żabki rozsiane są po niemal całej Warszawie, a także jej okolicy. Dzięki temu możesz skorzystać z doładowania karty miejskiej bardzo blisko swojego miejsca zamieszkania. Nie musisz szukać i polować na sprawny biletomat. Wystarczy zajść do Żabki po poranną kawę i przy okazji doładować swoją kartę. Skorzystaj również z innych usług, które są dostępne w tym małym markecie: kup prąd, doładowanie telefonu, wybierz lub wpłać pieniądze czy nadaj paczkę. Z Żabką wszystkie najważniejsze usługi masz pod ręką.

    31 sierpnia 2022, 23:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Opis autora: Wracając z pracy nadziałem się na nieoświetloną maszynę leśną ( harvester ) w godzinach nocnych. Próba ominięcia się nie udała więc zahaczyłem o jej tylne lewe koło i obróciło mnie o 90*. Następnie poprawił mi prosto w drzwi kierowcy 2.5 tonowy mercedes.

    Powołany biegły sądowy orzekł całkowicie winę kierującego Harvesterem :)
    Ja miałem złamanie stopy / kostki / panewki miednicy.
    Aktualnie trwa postępowanie sądowe (odszkodowawcze) wobec sprawcy zdarzenia.

    Ogólnie przeżyłem i mogę dalej chodzić (co jest cudem po takich dzwonach)
    Oczywiście po należytej długiej hospitalizacji...
    26 sierpnia 2022, 22:55 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Chevrolet Corvette C3 Stingray – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.
    21 sierpnia 2022 roku, około godziny 11.40 policjanci na ul. Konstytucji 3 Maja w Jeleniej Górze postanowili zatrzymać do kontroli drogowej pojazd marki Mercedes Vito, gdyż kierowca na ograniczeniu prędkości do 80 km na godzinę miał na liczniku 124. Dali mu sygnał do zatrzymania. Kierujący zjechał na bok, a gdy policjanci podchodzili do pojazdu, ten gwałtownie ruszył i zaczął uciekać. Funkcjonariusze ruszyli za nim. Kierowca uciekając stworzył zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego, jechał z dużą prędkością, nie stosował się do sygnalizacji świetlnej. Mężczyzna chcąc uniknąć zatrzymania uderzył w policyjny radiowóz, a następnie jadąc dalej po kilkunastu minutach na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z ul. Kiepury w Jeleniej Górze doprowadził do zderzenia bocznego z pojazdem marki Subaru, którym kierowała 55-letnia jeleniogórzanka. Mężczyzna po przejechaniu jeszcze kilkunastu metrów porzucił auto i kontynuował ucieczkę pieszo. Szybko został przez policjantów zatrzymany. Kierującym okazał się 52-letni mieszkaniec powiatu karkonoskiego. Mężczyzna był trzeźwy. Okazało się, że dzień wcześniej stracił on prawo jazdy, gdyż w terenie zabudowanym przekroczył prędkość o ponad 50 km na gadzinę.
    Obecnie policjanci wyjaśniają szczegółowo wszystkie okoliczności tej sprawy.
    52-latek został zatrzymany w policyjnym areszcie. Teraz za popełnione czyny odpowie on przed sądem, a grozić mu może nawet do 5 lat pozbawienia wolności.
    23 sierpnia 2022, 1:42 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda – Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.
Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    Veilside Co., Ltd. (ヴェイルサイド株式会社, Vueirusaido kabushiki gaisha , oficjalnie stylizowana jako VeilSide ) to japońska firma motoryzacyjna na rynku wtórnym , która początkowo sprzedawała części do tuningu zawieszenia i silnika , a teraz sprzedaje części do wnętrza i nadwozia w celu poprawy aerodynamiki i estetyki pojazd.

    Nazwa pochodzi od imienia właściciela Yokomaku Hironao. „Yoko” oznacza „bok”, a „maku” oznacza „welon”, które następnie zostały połączone, tworząc nazwę firmy „VeilSide.

    W sobotę 6 sierpnia policjanci służby patrolowej zatrzymali do kontroli drogowej samochód osobowy. Podczas legitymowania mężczyzny, tuż obok policjantów przewrócił się przejeżdżający drogą motocyklista. Mundurowi natychmiast podbiegli do niego, żeby sprawdzić co się stało i czy nie potrzebuje pomocy. Jednocześnie poprosili mężczyznę, aby zjechał na pobocze. Niestety ten wsiadł na motocykl i zaczął uciekać. Mundurowi natychmiast ruszyli w pościg. Motocyklista nie reagował na sygnały świetlne i dźwiękowe do zatrzymania i dalej uciekał. W pewnym momencie skręcił w boczną uliczkę, następnie zjechał na leśną ścieżkę i kontynuował ucieczkę. Policjanci nie odpuścili i gdy nadarzyła się okazja wyprzedzili mężczyznę, żeby zablokować mu drogę. Motocyklista w pewnym momencie wjechał na piasek, gdzie stracił panowanie nad pojazdem i się przewrócił. Próbował jeszcze uciekać pieszo, ale policjanci dogonili go po kilkudziesięciu metrach.

    Kierującym okazał się 29-letni zielonogórzanin. Po sprawdzeniu w policyjnych bazach danych okazało się, że mężczyzna ma sądowy zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych. Ponadto jego zachowanie na tyle wzbudziło podejrzenia policjantów, że postanowili poddać go badaniu na obecność środków odurzających w organizmie. Badanie laboratoryjne potwierdziło podejrzenia policjantów - mężczyzna kierował będąc pod wpływem amfetaminy i marihuany.

    29-letni kierujący odpowie za niezatrzymanie się do kontroli, naruszenie sądowego zakazu prowadzenia pojazdów oraz kierowanie pojazdem mechanicznym będąc pod wpływem środków odurzających. Za te przestępstwa według kodeksu karnego grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

    Źródło: KMP Zielona Góra
    10 sierpnia 2022, 23:00 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Jeep Grand Cherokee Trailhawk – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. W 1992 roku Jeep przedstawił nowy, średniej wielkości model SUVa plasujący się w ofercie powyżej kompaktowego Cherokee. W lutym 2009 roku została zaprezentowana czwarta generacja Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. W 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano wersję po obszernej restylizacji. Auto otrzymało zmodyfikowany pas przedni ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmieniony przedni zderzak i nowy wzór atrapy chłodnicy. Zmienił się też kształt tylnych lamp, z kolei we wnętrzu auta zmieniono kierownicę, drążek zmiany biegów, panel klimatyzacji, centralny wyświetlacz z systemem multimedialnym i nawigacją oraz zastosowano cyfrową tablicę zegarów. W 2017 zaprezentowana została bardziej uterenowiona odmiana Trailhawk. Odmiana bazująca na wersji Limited otrzymała m.in. opony o bardziej terenowym profilu, zderzaki o dużej nielakierowanej powierzchni, pneumatyczne zawieszenie Quadra Lift o dodatkowo zwiększonym prześwicie, mechanizm różnicowy o regulowanym poślizgu, matową kalkomanię na masce, która ma zapobiegać olśnieniu kierowcy przez słońce. Dzięki zmianom zwiększyły się także parametry terenowe w postaci kątów: natarcia, zejścia i rampowego. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji Trailhawk jest 5,7-litrowe Hemi V8 generujące moc 360 KM i moment obrotowy 529 Nm.
    Porsche 356 Speedster – Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    30 czerwca 2022, 20:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj