Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 281 takich materiałów
    Od autora:
    Zdarzenie z 01.12 na S14 w pomiędzy węzłami Łódź-Retkinia/Maratońska z Pabianice-Północ.

    Włączałem się do ruchu na swój pas, a następnie po jakiejś chwili na lewym pasie jechał biały Golf, który nie przepuszczał mnie jak na załączonym filmie. Na pewno nie zajechałem mu wcześniej drogi i nie miałem włączonych przeciwmgielnych więc nie wiem skąd takie zachowanie.
    4 grudnia 2023, 22:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W ubiegły wtorek (17.10.2023) policjanci dzierżoniowskiej drogówki pełniący służbę nieoznakowanym radiowozem z wideorejestratorem, zatrzymali się przed przejściem, aby przepuścić pieszego. Wówczas drugim pasem ominął ich volkswagen. Funkcjonariusze ruszyli za odjeżdżającym samochodem, a następnie za pomocą sygnałów świetlnych i dźwiękowych wydali polecenie do zatrzymania. Siedzący za kierownicą tego pojazdu mężczyzna nie zastosował się jednak do niego i podjął próbę ucieczki, w trakcie której dopuścił się szeregu wykroczeń w ruchu drogowym.

    W pewnym momencie kierujący volkswagenem zatrzymał się, opuścił pojazd, pozostawiając w aucie 9-letniego syna i zaczął uciekać pieszo. Po krótkim pościgu mężczyzna został zatrzymany. Okazał się nim 31-latek, który na stałe przebywa poza granicami kraju. Sprawdzenia w policyjnych bazach danych, sprawdzenie zawartości odzieży i kontrola samochodu wyjaśniły, nieodpowiedzialne zachowanie. Mężczyzna był poszukiwany listami gończymi przez sądy w Legnicy i Kłodzku celem doprowadzenia do odbycia kar pozbawienia wolności. Ponadto w trakcie przeszukania u zatrzymanego ujawniono marihuanę. Kontrola dokumentów wykazała również, że nie miał on uprawnień do kierowania pojazdem.

    Pobyt w zakładzie karnym może się mężczyźnie przedłużyć, gdyż niezatrzymanie do kontroli zagrożone jest karą nawet do 5 lat pozbawienia wolności, natomiast za posiadanie narkotyków można spędzić za kratami nawet 3 lata. Dodatkowo mężczyzna będzie musiał odpowiedzieć za szereg wykroczeń popełnionych w ruchu drogowym.

    Źródło: KWP Wrocław
    20 października 2023, 18:22 przez ~pepik | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    STOP PIRAT

    Wszystko zaczęło się od zgłoszenia, które w sobotę (14.10.2023) otrzymał dyżurny koronowskich policjantów. Wynikało z niego, że do jednego ze sklepów w miejscowości Szczutki przyjechał mężczyzna, który najprawdopodobniej jest nietrzeźwy. Po chwili policjanci byli już na miejscu, jednak kierujący zdążył odjechać. Rozpoczęły się jego poszukiwania, bo nietrzeźwy kierowca to realne zagrożenie na drodze.

    W trakcie patrolowania pobliskich ulic i dróg, policjanci zauważyli opisywany pojazd, w związku z tym włączyli sygnały świetlne i dźwiękowe dające znak do zatrzymania. Mężczyzna siedzący za kierownicą nie miał zamiaru się do nich dostosować i zaczął uciekać. Kontynuował jazdę drogą krajową nr 25, a następnie drogą leśną, by znów wjechać na wspomnianą krajową nie zważając na to, jakie stwarza niebezpieczeństwo. Po wjechaniu na teren jednej z firm został zatrzymany. Kontrola jego stanu trzeźwości potwierdziła podejrzenia policjantów, że 48-letni kierowca jest nietrzeźwy - miał ponad promil alkoholu w organizmie. To jednak nie wszystko.

    Okazało się, że wsiadł za „kółko” pomimo cofniętych uprawnień do prowadzenia pojazdów. Ponadto mazda nie posiadała ubezpieczenia oraz aktualnych badań technicznych. Na dodatek, kierujący wiózł ze sobą dwóch pasażerów, czym stworzył zarówno dla nich, jak i innych duże zagrożenie.

    48-letni mieszkaniec powiatu bydgoskiego odpowie za kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie nietrzeźwości i pomimo cofniętych uprawnień, niezatrzymanie się do kontroli drogowej oraz dwa zarzuty w sprawach o wykroczenie za stworzenie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz brak aktualnych badań technicznych pojazdu.

    Grozi mu kara do 5 lat pozbawienia wolności
    18 października 2023, 23:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Smutny wywiad, smutna historia. Ale Adam nie poddaje się. Walczy dalej. Rozmowa na przyjemniejszy temat czyli wizyta w Walas Motorsport oraz jakie wyszły "kreski" na hamowni. Następnie przejdziemy do mniej fajnej sprawy, a mianowicie co spowodowało pożar Suzuki GSX-R 1000 Turbo. Adam szczegółowo opowie o całej zainstniałej sytuacji.
    15 października 2023, 9:11 przez LukasES (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube

    Funkcjonariusze podjechali do kierowcy i wskazali mu miejsce do zatrzymania pojazdu. "Gdy policjanci podchodzili do kontrolowanego pojazdu, nagle kierujący gwałtownie ruszył i zaczął oddalać się z miejsca kontroli" - informuje Komenda Stołeczna Policji (KSP). Funkcjonariusze rozpoczęli wówczas pościg.

    Jak przekazali mundurowi, kierowca maserati wykonywał niebezpieczne manewry między innymi pojazdami.

    "Wielokrotnie przejeżdżał skrzyżowania podczas wyświetlania czerwonego sygnału na sygnalizatorze, spychając inne pojazdy. Kierujący maserati cały czas nie dawał za wygraną, w pewnej chwili zjechał na pas ruchu, po którym poruszali się policjanci i doprowadził do zdarzenia drogowego z radiowozem, po czym uciekał dalej" - relacjonuje KSP.

    Stołeczni funkcjonariusze podali, że pościg zakończył się przy ulicy Modlińskiej, na wysokości nr 158. "Kierujący maserati rozbił swój samochód, uderzając w tył innego pojazdu, wcześniej jeszcze uszkadzając kilka innych. Następnie wysiadł z pojazdu i kontynuował ucieczkę pieszo" - poinformowała Komenda Stołeczna Policji.

    Mundurowi po krótkim pościgu zatrzymali kierującego.

    Okazało się, że 37-letni kierowca maserati ma około 2,5 promila w organizmie. W trakcie kontroli policjanci znaleźli również zabronione substancje, które zabezpieczyli do dalszych badań - przekazują mundurowi.
    10 października 2023, 21:39 przez rau_x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    skysoff

    To miała być kontrola drogowa, jakich wiele podejmują policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KSP. Przerodziła się jednak w pościg warszawskimi ulicami i zakończyła zatrzymaniem kierującego Maserati. 37-latek usłyszał cztery zarzuty. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ wystąpił do Sądu o areszt tymczasowy.

    7 października 2023 r. w Warszawie na ulicy Modlińskiej, policjanci pełniąc służbę nieoznakowanym radiowozem, wyposażonym w wideo rejestrator, zauważyli kierującego pojazdem m-ki Maserati, który nie zastosował się do oznakowania i z pasa do jazdy w prawo, pojechał na wprost. Policjanci natychmiast podjęli interwencję.

    Po podjechaniu do kierującego, wskazali mu miejsce do bezpiecznego zatrzymania pojazdu. Gdy policjanci podchodzili do kontrolowanego pojazdu, nagle kierujący gwałtownie ruszył i zaczął oddalać się z miejsca kontroli. Funkcjonariusze od razu rozpoczęli pościg i używając sygnałów uprzywilejowania jechali za niebezpiecznie pędzącym pojazdem, który ciągle przyspieszał i wykonywał niebezpieczne manewry między innymi pojazdami.

    Wielokrotnie przejeżdżał skrzyżowania podczas wyświetlania czerwonego sygnału na sygnalizatorze, spychając inne pojazdy. Kierujący Maserati cały czas nie dawał za wygraną, w pewnej chwili zjechał na pas ruchu, po którym poruszali się policjanci i doprowadził do zdarzenia drogowego z radiowozem, po czym uciekał dalej.

    W między czasie do pościgu dołączyły inne radiowozy, zarówno oznakowane, jak i nieoznakowane. Jechały za kierującym, który pędził z nadmierną prędkością, naruszając przepisy ruchu drogowego i stwarzając zagrożenie dla innych uczestników.

    Koniec pościgu nastąpił na wysokości nr 158 przy ulicy Modlińskiej, gdzie kierujący Maserati rozbił swój samochód, uderzając w tył innego pojazdu, wcześniej jeszcze uszkadzając kilka innych. Następnie wysiadł z pojazdu i kontynuował ucieczkę pieszo. Policjanci byli cały czas blisko i po krótkim pościgu zatrzymali kierującego.

    37-letniego mężczyznę przebadano na zawartość alkoholu w organizmie. Okazało się, że ma około 2,5 promila. W trakcie kontroli policjanci znaleźli również zabronione substancje, które zabezpieczyli do dalszych badań.

    Po sprawdzeniu w systemach policyjnych okazało się, że 37-latek ma cofnięte uprawnienia do kierowania pojazdami. Samochód, którym się poruszał, nie posiadał aktualnego obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz badań technicznych i został odholowany na parking policyjny. Natomiast tablice rejestracyjne zamontowane w aucie pochodziły z innego pojazdu.

    W wyniku pościgu dwóch policjantów zostało lekko rannych, a uszkodzonych zostało łącznie 8 pojazdów. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ przedstawił kierującemu Maserati cztery zarzuty i wystąpił do sądu z wnioskiem o tymczasowy areszt dla zatrzymanego.
    9 października 2023, 21:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Import USA – jak przebiega odprawa celna w przypadku pojazdów? – Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.
Przygotowanie niezbędnych dokumentów
Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.
Rozumienie opłat celnych
Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.
Proces weryfikacji pojazdu
Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.
Czas na formalności
Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.
Odbiór samochodu i końcowe kwestie
Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.
Finalne uwagi
Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.
Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    Kupując samochód zza oceanu, napotykamy na proces odprawy celnej, który jest istotnym etapem importu. Nie jest to jednak kwestia skomplikowana, szczególnie gdy znamy wszystkie etapy, które omówimy poniżej. Zrozumienie odprawy celnej jest kluczowe dla bezproblemowego przebiegu całego procesu importu pojazdu.

    Przygotowanie niezbędnych dokumentów

    Pierwszym krokiem w procesie odprawy celnej jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów. Przede wszystkim chodzi o fakturę zakupu, która potwierdza wartość pojazdu oraz dokumenty zawierające informacje o numerze VIN i roku produkcji samochodu. Są to kluczowe dane, które będą wymagane przez służby celne.

    Rozumienie opłat celnych

    Przed przystąpieniem do procesu odprawy, ważne jest zrozumienie struktury opłat celnych. Opłaty te są często zróżnicowane w zależności od wielu czynników, takich jak wiek pojazdu czy jego typ. Ponadto należy pamiętać o VAT, który jest stałą stawką, obowiązującą jeśli chodzi o import USA.

    Proces weryfikacji pojazdu

    Gdy pojazd dotrze do portu w kraju docelowym, przeprowadzona zostanie weryfikacja przez służby celne. Zazwyczaj obejmuje to kontrolę fizyczną pojazdu oraz sprawdzenie dokumentacji. Jest to etap, na którym oficjalnie celnicy dokładnie sprawdzają, czy wszystkie informacje zgadzają się z dostarczonymi dokumentami.

    Czas na formalności

    Następnie, przystępujemy do dopełnienia wszelkich formalności celnych. W tej fazie, złożone zostają odpowiednie deklaracje celne, a opłaty cło i VAT zostają naliczone i zapłacone. Jest to kluczowy etap, na którym finalizowany jest proces importu pojazdu.

    Odbiór samochodu i końcowe kwestie

    Po zakończeniu procesu odprawy celnej, nadszedł czas na odbiór samochodu. W tym momencie, importowany pojazd jest już legalnie wprowadzony na terytorium kraju i jest gotowy do odbioru przez klienta. To zakończenie procesu, które otwiera przed klientem drogę do zarejestrowania pojazdu i rozpoczęcia eksploatacji.

    Finalne uwagi

    Zakup samochodu w USA i sprowadzenie go do kraju to proces, który wymaga przemyślania i odpowiedniego przygotowania. Kluczowe jest zrozumienie procesu odprawy celnej i zgromadzenie wszystkich niezbędnych dokumentów, aby proces przebiegał płynnie i bez komplikacji. Dzięki przestrzeganiu procedur i zrozumieniu całego procesu, import samochodu z USA staje się prostszy i bardziej przystępny.

    Mając za sobą proces odprawy celnej, jesteśmy już o krok bliżej do posiadania wymarzonego samochodu z USA na swoim podwórku. Pamiętając o wszystkich kluczowych aspektach tego procesu, można zminimalizować ryzyko problemów i komplikacji.

    15 września 2023, 12:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Kierowca Skody wjechał w kałużę i ochlapał parę spacerująca z dzieckiem w wózku. Mężczyzna rzuca w kierunku auta czapeczką a następnie rusza w pościg za kierowcą. Po krótkiej wymianie zdań kierowca skody odjeżdża, a mężczyzna dziękuje mu kopniakiem w auto.

    Jakie prawa ma ochlapany pieszy?
    Może starać się o odszkodowanie. Dobrowolnie np. ubezpieczenia OC kierowcy albo w drodze postępowania cywilnego.

    Jest też jedno podstawowe pytanie. Dlaczego nikt nigdy nie traktuje zarządcy drogi jako współwinnego?
    11 września 2023, 20:40 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kierowca Mazdy najprawdopodobniej zagapił się. Aby nie najechać na Toyotę odbił w prawo i nie opanował auta, po czym uderzył w barierki a następnie w bok Yarisa doprowadzając do dachowania.
    "Po wypadku udzieliliśmy pomocy kierowcy Yarisa, był poraniony przez szkło i prawdopodobnie na tym się skończyło (następnego dnia czuł się dobrze). Obaj kierowcy trzeźwi."

    08.09.2023 S7 - Elbląg
    11 września 2023, 20:42 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj